Annons:
Etikettövrigt
Läst 1766 ggr
[Torahzen]
2014-02-11 15:52

Blommor!!!!

Veckans utmaning går ut på att ta hand om dina blommor, krukväxter. Blommor är riktiga chi-förstärkare. Har du inte tid att städa så köp en bukett blommor! Nu överdriver jag lite, men så kraftfulla är de.

Har du krukväxter hemma och vilka sorters blommor föredrar du?

Annons:
LoAEmma
2014-02-11 23:46
#1

Älskar blommor!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Aloe.Vera
2014-02-12 18:13
#2

hos mig överlever endast suckulenter HAHAHAHHA.. 

kanske inte allt för bra med ''taggiga'' blommor feng shui mässigt..? 

får nog skaffa mig en paradisblomma, den ska nog också klara sig utan vattning.. (glömmer vattna) den är ju bra att ha =)

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Torahzen]
2014-02-12 19:03
#3

Blandad taggiga blommor med mönstrade krukor och mjukare växter så får du nog bra balans ändå. 😉

Aloe.Vera
2014-02-13 13:02
#4

# 3 jag får ju göra det , hihihi .. men väntar med nya blommor tills solen värmer lite mer , va bra att man kan blanda lite.!! 😃

några tips på blommor som katter tål?.. har tvärr fått plocka bort mina blommor från vardagsrummet för att katten gärna tuggar på dem. 

vill ju ha blommor i vardagsrummet också.. det som är så fint..

vad har ni andra för blommor?

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Torahzen]
2014-02-13 13:51
#5

Jag är allergisk mot katter och har noll koll på vilka blommor som passar. Kanske det är bättre med amplar?!?

Jag blandar fredskalla, orkidéer, olika fetknoppsväxter och svärdslilja. Jag har en Aloe Vera som jag tycker spretar så förfärligt. Jag har haft den kvar då det är en läkeväxt, men nu har jag bestämt att eftersom jag inte använder den som läkeväxt så får den åka ut…

seba
2014-02-15 19:19
#6

Vi har tyvärr bara gröna växter hemma. Jag har försökt ha blommande växter, men de överlever sällan särskilt länge 😕

Dock har jag lyckats hålla en av julstjärnorna vid liv, den är mycket mer grön än röd men fin ändå.

Tips för att få katterna att låta bli blommorna; lägg färsk ingefära i krukorna. Det ska hjälpa säger de som provat!

Annons:
scheindel
2014-03-04 16:04
#7

jag har så mycket växter jag över huvud taget kan få plats med där det är tillräckligt ljust för dem (sambon kallar vardagsrummet för "djungeln") men de flesta är gröna växter som inte blommar så ofta. de enda verkliga blomväxterna jag har är hibiscus och phalenopsis.



[Torahzen]
2014-03-04 22:39
#8

Åh, du verkar ha riktigt gröna fingrar!👍

kaninsköld
2014-03-09 22:45
#9

Jag har bambu, kinsesisk narciss, asplenium, 10 olika sorters phalaenopsis och olika köttaätande växter:)

Mvh Kaninsköld

[Torahzen]
2014-03-10 11:13
#10

Härligt! En till med gröna fingrar! 🌺

szirius
2014-03-25 08:40
#11

# 2 garderobsblommor är oerhört tacksamma, de växer sig stora och är inte kinkiga om de glöms att vattnas då och då. Vackra och relativt runda blad.

Jag brukar inte heller lyckas med blommande växter, så jag kör på gröna vackra växter och köper buketter under vintern….vår-höst har jag förmånen att plocka in blommor från trädgården🙂

Hibiskus är jättevackra🌺! Jag har en sån buske i trädgården faktiskt men skulle gärna ha inomhus också😇

Orkidéer brukar leva några år för mig, och få nya knoppar o blommor några varv…men sen dör dem för mig. Det är inte enkelt att ha det lagom ljust utan att det blir för hett (fönstren blir för varma, så jag får ha växterna mer inne i rummen)

[Torahzen]
2014-03-27 09:13
#12

Orkidéer är fina några år sen blir de inte så mycket av. Det är bara att tacka för tiden som varit och köpa nya.

szirius
2014-03-27 16:13
#13

# 12 jaha det kanske är så för alla ?😇 Har en släkting som har ett helt dubbelfönster med orkidéer som verkar leva och blomma år ut och år in, men hon kanske byter ut dem lite i smyg😉

Annons:
[Torahzen]
2014-03-28 08:51
#14

Ha, ha! Ja hon byter säkert i smyg… 🤐

Upp till toppen
Annons: