Off Topic

Trevlig midsommar!

2014-06-18 21:37 #0 av: Torahzen

Det är redan midsommar!

Vad är midsommar för er? Är det dans kring midsommarstången, äta sill med nubbe och jordgubbstårta? Umgås med vänner? Göra en midsommarkrans?

Berätta gärna om ni har en särskild midsommartradition.

Jag önskar er en trevlig midsommar och sommar!

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl
2014-06-18 21:43 #1 av: Torahzen

Vad jag ska göra? Fira med vänner! Jag ser gärna en midsommarstång och sen middag. Gärna något grillat.

Anmäl
2014-06-19 13:52 #2 av: NeferNefer

Jag tänkte skapa nya midsommartraditioner i min familj. När jag var liten gick vi alltid till ett lokalt firande med majstång och lotterier och sånt, och jag har noterat att det finns ett sånt nära där jag bor nu. Så dit ska vi först, tillsammans med goda vänner. Sen går vi alla hem till mig, där det blir grillning och spel Skrattar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2014-06-19 19:43 #3 av: Torahzen

Trevligt, trevligt!

Det blir midsommarstång här också. Med vänner och sen grillar vi.

Anmäl
2014-06-19 19:58 #4 av: Magi-cat

Vi firar med goda gamla vänner. Glad
Förr var vi ambitiösa och klädde midsommarstång, hade kransar i håret och allt det där. Nu sitter vi mest och pratar (och skrattar!) och bara tittar på blommorna.Blomma Och ser solen gå ner och skymningen göra sitt bästa...(Och tänker ut lämpligt straff till den som säger "nu vänder det...")

Hjärta "Det anstår mig icke att göra mig mindre än jag är." (E. Södergran)

Anmäl
2014-06-19 20:16 #5 av: Torahzen

He, he. Det låter som min grej att hitta på straff och sedan bara vänta på att någon ska försäga sig! Cool

Anmäl
2014-06-19 20:24 #6 av: Magi-cat

Skrattar

Hjärta "Det anstår mig icke att göra mig mindre än jag är." (E. Södergran)

Anmäl
2014-06-20 07:52 #7 av: NeferNefer

Jag har plockat blommor till en krans, få se om jag hinner göra den också. Annars kortar jag stjälkarna och har dem som bukett istället :-)

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.