Annons:
Etikettrensning
Läst 1401 ggr
LoAEmma
7/24/14, 7:14 PM

Jag ska flytta! Hjälp mig packa :)

Hej! Sista augusti ska jag flytta till hus och har tänkt börja packa å rensa lite nu.
Kommer till en början ha mindre plats, inget förråd till exempel.

Hjälp mig, hur ska jag börja? Kan ju inte bo i kartonger en månad heller tänker jag…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Galenidjur
7/24/14, 8:01 PM
#1

Först kan du ju ta och packa sånt som du aldrig använder.  Typ sånt som finns i källare/vind  , förråd eller liknande. Och  allra sist tar man det man använder oftare/varje dag ,  såsom kläder , badrumsgrejer osv :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Amandla
7/24/14, 8:57 PM
#2

Precis som #1, och passa på att rensa rejält.  Om det behövs, vill säga 😉Det är trist att packa ned sånt man ändå inte vill ha, för att inte tala om hur det är att packa upp sånt. Risken är stor att lådorna bara blir stående. Inga kul energier precis.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ebzi
7/25/14, 2:37 AM
#3

Om lådorna blir stående långt efter inflyttning är det ett säkert tecken på att vad som ens finns i de lådorna så behöver man dem inte. Då är det bara att göra sig av med dem utan att ha dåligt samvete! 😃

Ett annat super bra tips är att skriva vad du packar ned i lådorna! Efter att x-antal likadana lådor har flyttats tvärs över stan är det lätt att blanda ihop dem eller inte komma ihåg vilken låda som är vilken och då kan det vara skönt att inte behöva gå igenom x lådor för att hitta mobilladdaren 😉

Tzatze
7/25/14, 9:22 PM
#4

Ett liknande tips som ovan är att du skriver stort på varje kartong vilket rum den tillhör. Det underlättar jättemycket när man sen bor i en flyttröra i det nya huset. Skriv KÖK, VARDAGSRUM, FÖRRÅD, KONTOR osv. Flyttgubbarna kommer (förhoppningsvis) att ställa kartongerna i dessa rum och du slipper leta som en gnu i alla kartonger huller om buller runt om i huset. Sätt gärna lappar på möblerna också så blir flyttgubbarna glada.

LoAEmma
7/26/14, 7:21 PM
#5

Åh, flyttgubbar, I wish…

Har än så länge fått till en kartong, med kläder jag inte kommer använda innan flytt. Ska nog bli nån fler kartong under nästa vecka :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
7/31/14, 2:12 PM
#6

Du har fått många bra tips.

Som sagt, rensa det du inte kommer att använda alls. Packa ner vintersaker, julpynt (är väl redan i kartong?!?)

Ett särskilt tips är att hålla koll på var toapapperet är. Jag talar av egen erfarenhet…

Annons:
Amandla
7/31/14, 2:13 PM
#7

Nåt som är smart ifall man kvickt vill känna sig hemma är att se till att ha gardiner, strykjärn och strykbräda snabbt på plats, och så stryka och sätta upp gardinerna förstås. Det känns genast mer inbott 🙂och tar inte så himla lång tid.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
7/31/14, 2:16 PM
#8

Ja precis!

Gardiner brukar jag vara snabb på att sätta upp. Och lägga en matta vid sängen. då blir det mer ombonat och det ekar inte så mycket.

Jag kom på belysning också. Nu är det sommar och ganska ljust även morgon och kväll. Vi flyttade i november en gång och behövde snabbt sätta upp taklampor i alla rum.

[Torahzen]
8/28/14, 10:18 PM
#9

Hur går det med packningen?

LoAEmma
8/29/14, 3:55 PM
#10

Full fart! Shit vad tomt det blir när man tar ner gardinerna haha!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
8/29/14, 4:35 PM
#11

Det är då det börjar att eka ordentligt. Jag gillar att snabbt få upp gardiner, blommor i fönster och några lampor för att det ska se bebott ut…

Upp till toppen
Annons: