Annons:
Etikettövrigt
Läst 1469 ggr
[Torahzen]
8/15/14, 8:50 PM

Ikeakatalogen är här!

Nu har nya Ikeakatalogen kommit. Jag gillar Ikea för de praktiska lösningarna och udda mönster de har ibland. Var tycker ni om Ikea? Vad är er favorit-Ikea-pryl/möbel?

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/virtual_catalogue/online_kataloger.html

Omslag till IKEA katalogen 2015

Annons:
[NeferNefer]
8/17/14, 4:16 PM
#1

Jag gillar mina Billy-bokhyllor 😃Men jag har hört att de nya Billy går inte att bygga ihop med de gamla, stämmer det? Det tycker jag i så fall är mycket tråkigt och ser ingen anledning att köpa nya. Då får jag leta begagnat i stället så de passar ihop med mina.

[Torahzen]
8/17/14, 4:19 PM
#2

Jag har också hört det, att de ändrat designen på något sätt. Jag tycker de borde byta namn om det inte är samma, varför inte Silly? 😉

[NeferNefer]
8/17/14, 4:21 PM
#3

Hahaha! Utmärkt förslag!!

[Torahzen]
8/17/14, 4:26 PM
#4

Jag hittar inget på Ikeas hemsida…

[NeferNefer]
8/17/14, 4:35 PM
#5

Här står det om förändringen:

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/nya-ikea-billy-passar-inte-med-gamla/

Konstigt att inte IKEA själva skriver om det?

Amandla
8/17/14, 4:39 PM
#6

Men vad menar de med att hyllorna går att sätta samman? Mina står bredvid varandra, hur skulle jag kunna sätta ihop dem?? 🤔


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[NeferNefer]
8/17/14, 4:41 PM
#7

Jag vet inte om de tänker på de där små hakarna som en kan sätta ihop dem med på översidan? Annars skulle det visst inte gå att ha samma hyllor i de olika Billy, och det är ju också trist.

Amandla
8/17/14, 4:49 PM
#8

Ah, då är det inget särskilt viktigt alls då. Inte mycket att göra väsen av. 

Det måste finnas mängder med begagnade Billy-hyllor på Blocket t.ex. så det går säkert att få tag på.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
8/17/14, 6:14 PM
#9

Precis 🙂Men ändå tycker jag det är märkligt att de väljer att göra såna förändringar på en sån grundläggande möbel som "alla" har. Det är som att de tänker att om en till bokhylla måste köpas, så ska folk behöva ersätta alla de gamla Billy också.

Amandla
8/17/14, 6:21 PM
#10

Så kommer det knappast att bli. Miljömedvetenheten blir starkare och starkare och fler och fler inser att det inte är hållbart att köpa nytt hela tiden.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
8/17/14, 6:28 PM
#11

Precis! 👍

[Torahzen]
8/17/14, 8:30 PM
#12

Jag håller med att det finns så många att få tag på begagnat men jag tycker det är dumt att ändra och kalla det för samma…

LoAEmma
8/17/14, 10:48 PM
#13

Älskar IKEA! Favoriten är min stora härliga säng :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Torahzen]
8/18/14, 7:50 AM
#14

Härligt!

Jag tycker de har bra lunchrestaurang också. Det är viktigt när man är på utflykt med familjen.

[NeferNefer]
8/18/14, 8:35 AM
#15

Ja, restaurangen är en favorit! Inte världens godaste gourmetmat, men ärligt talat, det tror jag ingen begär av IKEA heller. Maten mättar och alla blir nöjda 🙂

[Torahzen]
8/18/14, 1:20 PM
#16

Helt OK mat, goda efterrätter och mycket prisvärt!

Upp till toppen
Annons: