Annons:
Etikettofftopic
Läst 6179 ggr
Annisangel
2014-10-12 08:49

Hjälp! Currykors i sovrummet!

Jag har med hjälp tagit reda på att jag oturligt nog har inte bara en utan 4 currykors i sovrummet! Hur gör man. Hur jag än ställer sängen ligger jag antingen i en currylinje eller med ett kors nere vid fötterna. Tips någon? Tack på förhand

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Annisangel
2014-10-12 08:50
#1

Ska tillägga att min säng är 120x200.

Många Goa Kramar

Annisangel

[Torahzen]
2014-10-12 20:38
#2

Lurigt!

Du måste ha en stort sovrum för att ha 4 st currykryss. Currylinjer ligger med 4 meters mellanrum.

En lösning kan vara att sätta hjul på sängen för att dagtid ha sägen "ur vägen" och på natten dra fram den så du ligger mellan kryssen.

Helst bör man inte ha currykryss i sängen, men skulle jag välja så har jag hellre kryss i fotändan än uppe vid huvudet och bålen.

Annisangel
2014-10-13 06:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja det är ett stort sovrum. Bifogar en bild som visar lite. Inte skalenlig men på ett ungefär. Hjul på sängen? Det var faktiskt en ganska bra grej. Jag har velat ha sängen vid någon väg men tyvärr går inte det för då förstörs sömnen. Tack för svar Torahzen!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-10-13 09:46
#4

Rättelse: Jag kollade upp hur linjerna går och det är Hartmannkors vi hittat för jag mätte längden mellan den till ca 2,5 m. Vet inte om det är bättre eller sämre att ha Hartmannkors eller currykors. Är nybörjare men tycker det är fasligt intressant. Hittat också vattenådern till badrummet!! Hehe :)

Många Goa Kramar

Annisangel

[Torahzen]
2014-10-13 18:53
#5

Hartmankryss påverkas vi inte lika mycket av. Om ett currykryss sammanfaller med ett Hartmankryss då är det riktigt illa. Man kan helt enkelt bli sjuk om man har sängen här. Att utveckla sjukdom kräver ofta flera olika faktorer så det är inget som sker med automatik eller säkerhet 😉

Annisangel
2014-10-13 20:05
#6

Aha… Däremot hittade jag ett currykors mellan hartmankryssen där min dotter aldrig uppehåller sig med leksaker eller annat. Säkert omedvetet från hennes håll men det är så markant nu när jag blivit medveten om att krysset finns där och så tänker jag på att hon faktiskt aldrig är där på den platsen! Cooolt :)

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
[Torahzen]
2014-10-13 20:37
#7

Häftigt!

Currylinjer finns med cirka 4 meter avstånd och kan variera i bredd/tjocklek. Riktningen är på diagonalen, alltså nordväst-sydost, nordost- sydväst. 

Hartmanlinjerpå 2-2,5 meter i väst-ostlig, respektive nord-sydlig riktning.

Annisangel
2014-10-15 10:55
#8

Coolt Torahzen!! Nästa steg blir ut i naturen och se hur linjerna går. Det pirrar sådant i händerna när jag håller på. Men när jag testar med en plastgalge händer inte ett dugg. Men så är det väl när man är nybörjare. Får hålla fast vid kopparpinnarna ett tag till… :)

Många Goa Kramar

Annisangel

[Torahzen]
2014-10-15 13:02
#9

Metall leder bättre, men det ska fungera även med plast.

Pröva gärna vid myrstackar, de sägs ska ligga på currykors och myrstigar gå på currylinjer. Jag antar att det är så de hittar hem!

Annisangel
2014-10-15 19:59
#10

Aha!!! Tack :)

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: