Annons:
Etikettrensning
Läst 2824 ggr
[Torahzen]
2016-03-07 09:07

Rensa mejl

Jag rensar mejl. Så skönt det är att rensa! Jag har en epost som har sidor med mejl. Jag har 28 sidor med mejl. Än så länge har jag rensat 20 mejl. Jag behöver bli bättre på att sätta realistiska mål, så jag säger att min ambition är att komma till tio sidor mejl under mars månad.

Jag sparar gärna mejl, för det kan vara bra att ha uppgifterna. Jag har ganska många undermappar för att göra det lättare att hitta (i alla fall ibland).

Hur har ni det med mejl?

Jag ska byta epost, har ni tips på någon bra? (inte hotmail)

Annons:
tlover
2016-03-07 09:12
#1

Jag gör en storrensning med några månaders mellanrum. Då kan jag ha väldigt många sidor med mejl.

Jag har dessutom massor av underkategorier på sånt som bör sparas (jag har ju företaget på samma mejl så det blir endel).

Det är så skönt när man rensat däremot, jag gjorde det förra veckan så jag har bara en sida nu (jag underhållsrensar också.)

l'm back

[Torahzen]
2016-03-07 10:11
#2

Heja dig! Det var bra rensat! Vad har du för epostprogram?

Nu har jag rensat lite till och är nere på 25 sidor. Börjar bli lite trött nu, dags för paus.

tlover
2016-03-07 10:40
#3

#2 Outlook/hotmail

l'm back

[Torahzen]
2016-03-07 11:26
#4

Jag har inte outlook. Jag får kolla på någon IT-sida.

Nu har jag rensat över 100 mejl och är nere på 22 sidor… Det går framåt! 🏆

brittis007
2016-03-08 22:36
#5

Tips om epost är ett gmail-konto på via Google. Tycker det ger ett seriöst intryck.

Själv är jag dålig på att rensa och har över tusen lästa och olästa med sånt där som kan vara bra att ha kvar, men förmodligen tar de bara plats..

Ni är duktiga som rensar, så keep up the good  work✨

[Torahzen]
2016-03-09 08:56
#6

Tack Brittis! Ja, jag känner mig stressad över många mejl i inkorgen. Vid några tillfällen har jag haft helt tom i inkorgen! 🏆 (visserligen massor i olika mappar) och det har känts så skönt. Det har gett mig kraft att fokusera på något annat istället för att känna att det hela tiden ligger över mig.😕

Nu har jag inte öppnat mejlen sen jag rensade i måndags och det byggs snabbt på. Jag planerar att öppna den lite senare idag. Först förbereda mig inför ett möte och sen ha mötet. 😉

Annons:
[Torahzen]
2016-04-02 11:47
#7

En knapp månad senare och jag är uppe i 27 sidor igen. Jag behöver alltså avboka fler nyhetsmejl som jag ändå inte läser.

Ny epost återstår…

KPD
2016-04-10 09:48
#8

När jag rensar mejl börjar jag med att söka på ämnen eller avsändare för att snabbt kunna ta bort ett större antal mejl. Sedan ger jag mig på dem som jag behöver gå igenom ett och ett. För mig blir det mer lättarbetat att göra så.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Torahzen]
2016-04-10 20:09
#9

Det beror på vilket mejlprogram man har. Jag har en gammal sort som jag ska byta ut, men tills jag har bytt så måste jag rensa.

Jag hade tänkta byta till gmail, men får inte till en bra adress med mitt namn. Alla varianterna är tagna.

Har du tips på annat än hotmail eller gmail?

Upp till toppen
Annons: