Annons:
Etikettboktips-övrig-media
Läst 2504 ggr
[Torahzen]
2016-07-02 13:38

Graceful living, feng shui o nära-döden upplevelse

Här kommer ett klipp med Agneta Nyholm Winqvist som har skrivit flera böcker i ämnet feng shui. Klippet är på 33 minuter, håll till godo!

Annons:
[Roe Deer]
2017-06-16 07:25
#1

Tack för att du lade upp denna video. Rätt mysig att lyssna på medan morgonbestyren gjordes.

Jag är själv minimalist och älskar tanken på ett rent, levande hem som andas. Få saker som harmoniserar med varann och samtidigt används. En sak kräver ju omsorg och du får ett energiband till den. Så ett plottrigt hem med många sparade minnessaker (saker man sparar av sentimentala skäl) kan vara rent destrukttivt för hälsan. Det för en bort från nuet och in i det förflutna. Inte bra. Var närvarande och aningen framtidsorienterad. Det tror jag på. Vårt hem bör spegla dem vi är och det vi älskar :)

[Torahzen]
2017-06-16 12:51
#2

Varsågod!

Hemmet bör spegla den man är NU och den man vill vara. Lägg gärna in en bild på något du tycker känns bra för dig. Eller om du vill ha tips för att få det i balans.

Själv känner jag verkligen att jag ska fortsätta rensa ut saker, förenkla. Det luriga är när jag försöker ta lite betalt för sakerna. Då händer något. Det mesta försöker jag skänka bort. Det är liksom inte värt den där tjugan eller femtiolappen. När jag har saker som är värt några hundra (lågt räknat) då blir det svårare. Jag ska ta en titt på min ekonomi och kopplingar till den.

[Roe Deer]
2017-06-16 16:50
#3

Jag är minimalist och mår så otroligt mycket bättre än när jag hade lite mer saker (aldrig haft mycket grejor) bor enkelt och köper bara det nödvändigaste. 

Att sälja saker, jag tar alltid billigt betalt, varför vet jag inte…  Många får för sig att det är dåliga saker innan de kommit förbi för att köpa dem, och att sedan se deras förvånade ansiktsuttryck av glädje, gör mig lycklig. Pengar är bara ett medel för att köpa det mest nödvändigaste tänker jag =) många behöver se över sin relation till just pengar, för mycket eller för lite tenderar att förändra människors personlighet och handlingar…

Ja, hemmet ska verkligen spegla nuet! Så skönt att mitt hem gör det nu. Jag äger en säng, garderob, matbord med 2 stolar, tre små lådor på golvet… och ja yogamattan. Lite växter med. Det är enkelheten jag vill åt. Närma mig naturen.

[Torahzen]
2017-06-16 17:21
#4

Det låter verkligen enkelt.

Jag bor i villa så jag har mer saker än dig. Jag ska främst sortera ut småsaker men även lite möbler ska bytas ut.

[Roe Deer]
2017-06-16 20:58
#5

Ja det är skönt att kapa banden till saker man har, de kan dränera en på energi eftersom de behöver "omsorg" och blir ett blickfång som väcker en känsla hos en. 

Du kommer förhoppningsvis känna en viss lättnad när du börjar rensa =)

[Torahzen]
2017-06-17 00:42
#6

Jag har börjat rensa, men är inte klar, på långa vägar. 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: