Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3560 ggr
Jasmine-87
2016-10-11 00:02

Må bättre psykiskt med feng shui?

Jag undrar om man på något sätt kan få hjälp av feng shui för att må bättre psykiskt. Som att lindra depression och ångest. Jag har haft det från och till i flera år nu. Finns det något särskilt man kan göra i hemmet? Finns det några särskilda chi förstärkare eller något för det? Det enda jag kan tänka mig är att fixa platsen för hälsa i hemmet. Men den platsen kan nästan inte bli bättre än vad den redan är.

Annons:
[Torahzen]
2016-10-11 11:01
#1

Hej och välkommen hit! 

Såklart kan feng shui hjälpa. Bra att du har fixat platsen för hälsa. Nästa steg är att fixa resten av bostaden. Vilka platser eller rum trivs du bäst i och var trivs du inte? Rensa på de platser du inte trivs. 🧟‍♂️

Känn efter vilka färger du dras till, respektive inte alls gillar. Färger som blått, grått, svart, brunt brukar tynga ner en mentalt. Har du mycket av dessa färger tex som tapeter så se till att ta in ljusa nyanser av vitt, rosa, aprikos och växtgrönt. 🌈

Förvara så lite som möjligt på golvet, det gör att du lättare känner dig låg, det drar ner energin. Fräscha blommor är alltid bra, se över dem. Kanske dags att köpa någon ny? 🌺

Var brukar du "hamna" när du är deprimerad? En fåtölj eller soffa? Se till att göra den exta mysig. Vi människor är känsliga för beröring så välj gosiga filtar och kuddar. Husdjur som katt eller hund är uppiggande. Har du husdjur?🐱

Sover du bra? Hur är sovrummet? Vet du om du sover på ett currykryss?😴

Äter du bra? Är aptiten låg så hjälper det med gult, rött och orange i köket. Varför inte ett fruktfat med dessa färger?

Rensa i röran kommer före chiförstärkare för de blir i stort effektlösa om man inte har städat först.

Affirmationer är bra för sinnet, liksom symboler som du gillar.❤️

God lukt är bra. Jag tänker inte på kemiska luktfräschare utan rökelse eller riktigt bra doftljus. Prova dig fram.🎂

Din bostad ska ge dig vila och kraft, känner du så?

Jag utgår från att du har kontakt med läkare för eventuell medicin och terapeutisk hjälp. Feng shui ersätter inte läkarexpertis.

Det finns mycket mer att berätta. Fråga mera!
Kram🤗

[Torahzen]
2016-10-11 11:36
#2

Belysning är också viktigt at tänka på nu när det blir mörkare. Vistas ute i dagsljus så mycket som möjligt (och du tar väl extra d-vitamin?) även en mulen dag ger dig solljus.

Har du en wake-up lampa? Tänd den när du ät hemma för den skapar bra ljus. Annars, tänd taklampor och när det är dags för mys, tänd levande ljus.

Och låt bli mobil, dator och TV, åtminstone en timme innan läggdags.

Gör något för DIG. Något du blir glad av.

[Torahzen]
2016-10-29 14:07
#3

Har du någon mer fråga? Se till att du har energi först innan du tar itu med hemmet. Å andra sidan så får man energi om det är bra hemma. 👍

GardenTourist
2017-09-05 11:52
#4

Jättebra tips Torahzen!❤️

kruxet är att man ska ha energi till att börja göra allt det här 😂

If the whole world was blind, how many people would you impress?

[Torahzen]
2017-09-05 13:24
#5

Ta lite i taget. Man kan alltid börja med att vädra.

GardenTourist
2017-09-09 21:00
#6

#5 jo det har du rätt i 😇

If the whole world was blind, how many people would you impress?

Annons:
[Torahzen]
2017-09-10 15:21
#7

Hur går det? Jag brukar klistra på ett leende också så känns det lite bättre efter ett tag. Titta på naturen. Andas och ta det lugnt.

GardenTourist
2017-09-13 13:36
#8

jodå, dammråttorna trivs under soffan och kommer gärna tillbaka 😂

att le är bra för hälsan.

If the whole world was blind, how many people would you impress?

[Torahzen]
2017-09-13 15:55
#9

Ta en hårtork och blås så kommer de fram. 😉

GardenTourist
2017-09-14 10:37
#10

vilken bra ide 😍☝️

If the whole world was blind, how many people would you impress?

[Torahzen]
2017-09-14 14:47
#11

Vassegod! 😃

Upp till toppen
Annons: