Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 889 ggr
yolanda1
2019-05-23 23:47

organisera lägenhet

Hej

Jag har ett stort problem och det är vad för saker jag ska förvara i respektive rum. Köket är ju enkelt men sovrummet, vardagsrummet och min walk in closet är väldigt svårt.. Jag har 2 garderober i mitt sovrum och sen en walk in closet (liten). Jag vill ha en bra överblick över alla mina kläder men just nu hamnar dom på 2 olika ställen så hur ska jag göra?  Vad förvarar ni för kläder i sovrummet? 

Sen vad förvarar ni egentligen i vardagsrummet? 

haha jag känner mig extremt dum över dom här frågorna men efter 2 år i den här lägenheten får jag ingen ordning….

Annons:
JRSN
2019-05-26 07:57
#1

#0 Inga dumma frågor alls. I sovrummet förvaras i princip bara underkläder. Andra kläder går in i garderober i hall och skrubb. Sen hamnar en del tvätt i en IKEA-kasse i vardagsrummet, på grund av platsbrist. Vi använder vindsförrådet så att endast kläder det är säsong för stannar i lägenheten, resten märks och åker upp på vinden.

Fungerar rätt så bra. Vi försöker också fasa ut kläder som inte används och skänker till loppis eller ge-och-ta-hyllor.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

tzatzemyran
2019-06-08 19:43
#2

I mitt sovrum har jag bara de kläder som jag använder regelbundet och verkligen gillar, så att det går snabbt att få på sig nått när jag är trött och ointresserad av att matcha kläder. Resten hamnar i stora förrådet där jag hämtar det jag behöver eller om jag får lust att sätta ihop nån kombination.

Ja vad har man vardagsrum till?! Nu när det är sommar så använder vi inte vardagsrummet så mycket. Höst och vinter myser vi där och eldar brasan. Vi har en bokhylla full med spel, stickning/virkning, ritpapper och lite böcker, alltså sånt som vi pysslar med den mörka årstiden. Sen har vi ett skåp med finporslin och glas. Under TV:n finns film och dataspel mm.

Upp till toppen
Annons: