Annons:
Etiketttänkvärda-ord
Läst 4166 ggr
barnbarnen
2010-06-24 01:55

vilken tur

Tänk att man trivs så bra här,

man sitter här så man   nästan somnarSkäms

Viken tur att den sajten finnsGlad

Annons:
Tuva-Lena
2010-06-25 02:48
#1

Vad snällt sagt barnbarnen! Just nu är aktiviteten lite låg men vi kommer säkert igång igen efter all ledighet. Ha en jättskön helg! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

barnbarnen
2010-06-25 11:29
#2

Tack! GladTuva-Lena! Änteligen är sommaren här.Glad

Tuva-Lena
2010-06-25 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja jag håller med dig. Den här vintern var hemsk tycker jag, med långvarig kyla och mörkare än vanligt - som jag upplevde den. Jag njuter av varje ögonblick nu, dessutom har jag äntligen börjat ta tag i trädgården. Riktigt roligt när man väl är igång ju! Får se om jag hinner göra en liten betongskapelse innan jag får besök från stan..Flört

Ha det jätteskönt idag! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-06-26 00:03
#4

Denna sajten är underbar!! Men jag har svikit den ett tag nu…

Jättehärlig bild Tuvvis!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-06-27 02:49
#5

#4 Du ska inte tänka så Johanna, vi förstår att du har fullt upp omkring dig med barnen och allt annat. Roligt i alla fall att du har hittat hit igen! Kram kram till er båda! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-06-30 15:20
#6

#3 Vilket underbart fågelbad Tuva, hur har du tillverkat det?
Är det Rabarberblad som utgör mönstret?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Tride
2010-07-16 12:55
#7

Puttar upp. Ja, nu har det varit varmt och skönt ett tag. Visst är det här en fin tråd. Varm och djupt mänsklig. Puss på er!Kyss Hur var det med fågelbadet, Tuvan?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-17 02:54
#8

Ja ja mensan. Rabarberblad och betong. Lägg gärna lite plastfolie på bladen innan du lägger dit betongen, annars fastnar bladen i den och blir svåra att ta bort - som på bilden där jag inte fått bort allt. Dom går lättare att ta bort när bladen har torkat men det kan ta några veckor. Har du plastfolie emellan så går det på en gång. Den här gången glömde jag folien.. i ivern antar jag. SkämsTyst

Du testar väl Hellas? och du med Tride..? FlörtTungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-18 16:11
#9

VARFÖR kan inte jag ha nån trädård så jag kan få gjuta lite betong nån gång . . . Gråter å slippa å sitta här o vara avisFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-07-18 18:27
#10

Tride du kan komma till min trädgård o gjuta lite!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-07-18 19:46
#11

Tack snälla!Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-07-19 00:27
#12

Min trädgård behöver lite kärlek o omtanke men jag tar aldrig tag i den…Bara släpar runt gräsklipparen lite då och då…

Jag behöver en trädgårdsplanerare med piska…!!Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-07-19 01:28
#13

Visst! Låter som ett intressant jobbFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-19 02:30
#14

Du Tride, du kan gjuta vackra krukor på din balkong. Och du kan göra vackra tavlor i betong av just blad.. Dom kan du sätta upp på väggen sedan - på altanen eller balkongen kanske.. ? Du kan också göra vackra underlägg som du ställer blomkrukorna på.. Då gör du dem släta bara istället för kupade som min på bilden är. Idéerna är obegränsade min vän. Glad Puss puss! Inte va ledsen!Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-19 12:29
#15

Uppskattar omtanken, Tuvan.Kyssmen betongen då? Hur får jag tag i den? Och vad skall grannarna säga? Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

szirius
2010-07-19 14:26
#16

Tuvan, vill du inte förklara mer ingående hur du gör, hur får du tex till formen? Jag har försökt innan, utan att lyckasObestämd.Plastfolie var ett bra tips, mitt blad fastnade ju helt, heheFlört.Hur tjockt lager har du?

Jag gjorde så att jag byggde en liten kulle av jord, la på bladet ( ej rabarber men det finns lika stora,liknande här i naturen) och sen på med betongen.Jag ville ha formen som ett blad, så jag plattade till lite på mitten för att den sedan skulle kunna stå stadigare.Men den sprack när den torkade…

Tuva-Lena
2010-07-21 02:12
#17

Aha, men då tog du för tunt lager med betong. Jag tar ca 3 cm betong utanpå bladen, och då gör tyngden jobbet. Alltså du behöver inte trycka till mer än att du jämnar till betongen och plattar till i skarvarna. Formen fick jag av att använda fyra blad som överlappar varandra. Kullen gjorde jag av sand men det går kanske lika bra med jord, och bladen skall ligga med undersidan uppåt där bladådringen är skarpast. Att din betong sprack kan också bero på att du tagit för lite vatten när du blandade betongen, men se opp, det är alltid den sista skvätten som gör att blandningen blir för blöt.

 Tride, betong köper du på någon fackhandel för Hus & Hem. Fast den är tung som attan, en säck väger 25 kg - inget att släpa på själv med andra ord.. Sedan ska det vara finbetong, inte för grov då den spricker lättare.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-21 13:06
#18

Tack. tuvan, men detta med att gjuta betong får nog stanna i drömmen. "som dröm var den vacker att få" (Fröding). Tror inte grannarna skulle uppskata tilltaget om jag gav mig ut på gården med detta, och min balkong duger nog inte heller.Förvånad Fast man vet ju inte med grannarna, förstås.De kanske rentav skulle följa exemplet.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-22 02:29
#19

..ja då, det tror jag säkert. Att gjuta i betong är jättroligt och vilka fina skapelser man kan göra sen. Det behöver ju inte vara några stora grejer heller. När jag håller på så rör jag mig på en väldigt liten yta eftersom man gör allt jobbet på samma plats. Synd att frakten skulle bli så skyhög, annars hade jag kunnat gjuta nånting åt dig Tride.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-22 13:35
#20

Annars kunde jag ju göra en studieresa? Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
barnbarnen
2010-07-24 23:02
#21

Glad jätte fin bild.Det här måste vi provaGlad

Upp till toppen
Annons: