Annons:
Etiketthallen
Läst 4765 ggr
jayess
2012-11-07 21:44

Vilka färger vill man mötas av?

Till att börja med vill jag bara säga att jag kom in på den här sajten en dag när jag hade tråkigt, och nu är jag helt såld! Hela hemmet (alltså min lilla etta) genomgår just nu en förändring :) Nu behöver jag lite råd - min hall är bara ett par kvadratmeter stor. Du sparkar av skorna och hänger av jackan sen går du där ifrån ;) Nu planerar jag att köpa en matta som täcker större delen av golvytan, och med tanke på att det är i princip den enda förändring du kan göra där inne är det viktigt att det blir rätt. Hallen är även mitt "karriär-hörn" som jag så proffsigt kallar det, och efter att ha läst om färgersbetydelse har jag kommit fram till att jag behöver brunt, orange och rött i karriären. Är det okej färger att mötas av direkt när man kommer in i ett hem? Jag har även ett skynke som hänger för själva ytterdörren som just nu är beige som jag skulle kunna byta ut, sen går det inte att göra så mycket fler förändringar, förutom att jag ska sätta upp en klätterväxt på väggen. Hjälp en gröngöling :)

Annons:
Carnosa
2012-11-08 10:59
#1

Har jag förstått rätt så är orange en bra färg att ha i hallen

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

terkina
2012-11-08 12:49
#2

Det är ju väldigt mkt en smaksak vad man trivs med själv tror jag. Jag personligen skulle inte stå ut med att komma hem till en hall som är brun, röd och orange. Det jag skulle göra i så fall är att plocka in fragment av det så att det ändå känns ok för mig själv. Jag skulle tex kunna tänka mig att ha en vit/ljus hall (och speciellt i ditt fall eftersom du skrev att den var liten) med till exempel en klädhängare i brunt trä, och kanske en blomma, tavla eller liknande med orangea och röda inslag. Man behöver ju inte måla hela väggen brun bara för att det ska vara så i karriärhörnet om man inte trivs med det. Sen kan man ju också kika på olika färgvarianter av de färgerna. Rosa, korall, och beige är ju alla besläktade med de andra tre färgerna, och kanske passar någon av dessa bättre in i ditt hem och till din personlighet? I slutändan handlar det ju om att du ska trivas när du kommer hem! :) Lycka till! ;)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

LoAEmma
2012-11-14 21:05
#3

Finns en annan tråd med tips för en liten hall, nämligen min hall hihi! Fick en massa bra tips där, leta upp den :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-11-14 21:06
#4

Välkommen hit också!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-11-14 21:17
#5

Välkommen hit!

Har du en bild är det lättare att tycka till.

Som terkina skriver så kan det bli mycket med hel-rött, orange, brunt. Tänk på att ta in färgklickar. Eller de svagare nyanserna.

Upp till toppen
Annons: