Annons:
Etikettinredningstips
Läst 2797 ggr
Jonetsu
3/1/13, 12:25 PM

lugn i liten lägenhet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har nu fått tag i en liten lägenhet där jag tänkt bo, vet bara inte hur jag ska dekorera den för att få ett lugn. Jag har ingen riktig ritning över lägenheten bara min egna paint variant 😛

Är det någon av er som har/haft liknande utmaning och känner för att hjälpa till? 🙂

Tack alla!

Underbar sommar!

Annons:
Jonetsu
3/3/13, 9:50 AM
#1

Ingen som har några tips?

Underbar sommar!

Amandla
3/3/13, 11:17 AM
#2

Jag tänker ljusa lugna färger på väggarna, sen kan du matcha med de färger du gillar på gardiner, mattor, kuddar osv. Samla ihop tavlor i grupper, det ser lugnare ut än om du sprider ut dem lite varstans. Var noga med att hålla ordning på prylarna och att inte ha för mycket framme samtidigt. 

Ser ut som en sovalkov? Du kan ha draperier i dörröppningen och dra för dem när du sover så känns det mysigare, och låt dem gärna vara fördragna under dagen också. Om draperiet matchar tapeten så kommer de inte att märkas lika mycket utan väggen går mer i ett.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
3/4/13, 9:02 AM
#3

Jag är bortrest och är bara inne en snabbkik nu. Jag är tillbaka på söndag.

[Torahzen]
3/12/13, 10:05 PM
#4

Hej igen!

ÄR det en bostadsrätt eller hyresrätt? Hur ser det ut idag? Är det samma typ av golv i alla utrymmen förutom badrum? Jag undrar bara för det kan ju avgöra hur mycket du tänker göra. 

I en liten lägenhet är det bra att hålla en enhetlig färgskala. Som Amandla säger gäller ljusa färger, enfärgat eller diskret mönstrat. Grön-blått är lugnande, det passar även bra med baguan för stora rummet.

Hellre några få stora möbler är flera små. Och gruppera.

Är lägenheten orolig, läget på lägenheten oroligt eller är det du som är orolig? Vad blir du lugn av? Musik?

När flyttar du in?

Upp till toppen
Annons: