Annons:
Etikettövrigt
Läst 1721 ggr
rosablomma
2014-10-11 19:08

hjälp med chi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några frågor om chi, håller just nu på att feng shui:a mitt hem.

Har läste lite om energiflödet mellan dörrar och fönster men undrar om man ska räkna med chi även om en dörr inte används tex. min sons rum där finns en dörr på vänster kortsida som leder in i en klädkammare(kommer bli kontor), ett fönster på höger kortsida och huvuddörren på höger sida av långsidan. 

 Finns där chi till dörren som inte används? Av ger den dörren dålig(vad det nu heter)? 

Jag har väldiga problem med de rummet, så jag tackar för all hjälp jag kan få för att få de rummet mer behagligt.

Annons:
[Torahzen]
2014-10-11 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är störst chiflöde mellan dörr och fönster i det högra hörnet. Det är ett svagt chiflöde mellan klädkammardörren och fönster samt andra dörren. Klädkammardörren är väl öppen under, en liten springa? Används inte dörren alls?

Du säger att du vill ha rummet mer behagligt? Vad är det som är obehagligt? Klädkammare kan lätt få stagnerad energi på grund av för mycket saker och mörkt rum.

Jag prövade att inreda rummet. Stjärnorna symboliserar ljus/lampor, inte formen av en stjärna.

Sängen placerade jag i hörnet uppe till vänster. Nu vet jag ju inte om det finns ett currykryss i rummet så jag garderar mig mot det.

rosablomma
2014-10-12 01:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Rummet är inte välkomnande och inte inbjudande till lek, pågen är 6 år. Han tar helst ut sina leksaker i vardagsrummet. Som är utanför huvuddörren. Jag trivs överlag inte i det rummet. Dock trivdes jag i de när vi hade det som vårt sovrum. Klädkammaren ska göras om till sambons kontor, så dörren mellan rummet och klädkammen kommer att vara stängd alltid tror jag. där finns en luftspringa ovan dörren.

vad är ett currykryss?

bifogar bild på hur det är möblerat nu. Pågen sover bäst så som sängen står nu och med sängen brevid fönstret.

rosablomma
2014-10-12 01:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

så här ser hela lägenheten ut.

[Torahzen]
2014-10-12 09:47
#4

Går man in via uterummet?

rosablomma
2014-10-12 09:57
#5

Ja de gör man.

[Torahzen]
2014-10-27 14:46
#6

Hejsan! Jag ser att jag inte har svarat fullständigt. Dels är det mycket svårt att förklara varför det inte känns behagligt  utan att ha varit på plats. Jag gör ett försök.

Annons:
[Torahzen]
2014-10-27 14:49
#7

Jag är osäker på akvariet i sonens rum. Jag antar att det inte får plats någon annanstans i lägenheten. Ett akvarium består såklart av vatten som betyder känslor.

[Torahzen]
2014-10-27 14:56
#8

Enligt rummets placering efter väderstrecken så är rummet i området för kärlek och relationer.  Det är bra med mycket jord som låga avlånga former. Det går också bra med lite metaller, vitt och pastell.

Vilka färger är det i rummet?

Kanske är det överslag av något?

rosablomma
2014-10-30 14:06
#9

Ingen fara Torahzen :)

Att flytta på akvariet är påg inte villig att göra, det är ju trots allt hans lille skalman som bor där :).

Väggarna är i en kaffe latte färg och golvet i ljus ek skulle jag tro. Akvariets ram och ställning är militärfärg/mönster. Skrivbord är vit/grönt m grön stol, sängram vit med sänghimmel med vimplar i diverse färger, taklampa blå, gardin grå med svarta stjärnor. leksaksförvaring vit med lådor i svart,vit,rosa,röd. och en vanlig bilmatta på golvet, färgövertaget i mattan är grönt och grått. finns numera en mörkblå liten soffa på hans rum som står framför fönstret men ett mintgrönt litet bord framför.

skrivbordet kommer troligtvis inte vara kvar då han inte använder det.

Upp till toppen
Annons: