Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 1156 ggr
[Torahzen]
1

Sommar, sommar, sommar...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu är det sommar och jag hoppas att alla får en sommar som ni önskar.

För egen del så betyder sommar att vara utomhus så mycket som möjligt. Pyssla och dona i trädgården. Göra sådant som jag gått och dragit på länge. Ladda mina batterier. Så ur Feng shui-punkt är jag mycket i rensa-stadiet och njuta av grönskan, gärna ta i en blomma eller bukett.

Clary
1

Glas sommar på er ☀️

Jag har inte varit inne här på länge, privatlivet kräver en hel del just nu men hoppas att jag ska få tid över till det här också.

Igår upptäckte jag att rådjuren har haft fest i trädgården, alla knoppar på rosor och flox har de ätit upp och även smakat på petuniorna, ja ja, inte mycket att göra åt, har jag tur kommer de igen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Torahzen]
1

Jaha, ja rådjuren hade i alla fall trevligt. Hoppas att de blev mätta.

Kul att se dig Clary. Glad sommar önskar jag dig! ☀️

PiteCarina
1

Önskar er alla en riktigt trevlig sommar! :)

Jag har varit mycket inaktiv här inne och inne på iFokus överhuvudtaget. Ser att mitt senaste egna "Feng Shui"- inlägg var skrivet februari 2012. Det har tyvärr inte blivit så mycket rensande för mig sedan dess, men jag hoppas på att komma igång med det nu igen! :)

Kul att se att ni två finns kvar är inne! :)

Clary
1

Härligt att se dig här inne också Carina 😉

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Torahzen]
1

Hejsan Carina! Kul att se dig. 😃 Du får gärna uppdatera oss med ditt rensande. Jag är också i den fasen. Jag har visst mycket att rensa… 🤪

PiteCarina
1

Jag ska försöka hålla ert underrättade om hur det går med rensandet! 🙂

Har idag gått igenom två kassar med kläder som behöver lagas. Provade kläderna för att se om jag fortfarande vill ha dem, så att det är någon idé att fixa till dem. Hälften av plaggen blev kvar och ska fixas till.

[Torahzen]
1

Se där! Det är alltid nåt. 👍

Amandla
1

Här rensas det också, igår gick jag igenom köksskåpen och plockade ihop en hel hög med saker som min äldste ska få med sig när han flyttar hemifrån. Han har inte fått lägenhet än men det lär inte dröja. 

Sen gick jag och Tvåan igenom städskåpet också, det var faktiskt inte så mycket skräp där som jag trodde och nu är det ordning igen. Skönt!!

[Torahzen]
1

Det är också skönt att inse att det inte var så stökigt. Då har man blivit av med stökighetskänslan, när man trott det varit stökigt, helt i onödan.

Amandla
1

Exakt Tora! 😃Städskåpet lurades lite, för flaskan med såpa hade gått sönder och jag brydde mig inte om att torka bort kladdet på skåpbotten "för jag ska snart städa". Eller hur, det tog bara ett år sådär… Längst ner stod saker som jag mycket sällan använder. 

Nu känns det hyfsat okej i de flesta hörn av lägenheten, bara lite småpill kvar 🙂

[Torahzen]
1

Toppen! 👍

Jag har nu en sommarbukett ståendes i en gammal tillbringare, på ett bord bredvid ytterdörren. Mysigt!

Jag har lånat boken Stora boken om att röja och rensa (ja, jag har fortfarande inte hittat min egen, men jag har inte letat nåt mer heller.)

Jag tänkte att den boken skulle få igång mig 😛

Pagan
2

Denna helg har sommaren gått så som jag önskar, sol!!!!!! Då kommer också inspirationen och glädjen åter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LoAEmma
1

Hej allihopa!
Igår hjälpte jag min pojkvän att rensa ut bland sina kläder. 
Han hade maaaassor sen många år tillbaka, mkt i kartonger som han inte packat upp sen flytt för fem år sen….
Behöver jag säga att jag hade roligt?!
Fyra sopsäckar slängdes och en säck gick till välgörande ändamål.
Han var mycket lättad när det var gjort, och jag njöt in i det sista och dammsög även där alla kartonger stått, ljuvligt när det verkligen syns, ni vet :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
1

Åh så underbart!!!

[MyCassie]
4

Trevlig sommar på er! Här har vi rensat ut precis allt vi inte behöver eller aldrig använder. Vi har inrett hemmet efter naturen utomhus så mycket växter och dekorationer i naturens färger, framförallt grönt, har gjort vårat hem till en lugn och avkopplande plats. Vi har gift oss , haft bröllopsfesten till sjös och tagit bröllopsfoton i skogsmiljöer. Så även där var det ett lugn. Annars har vi mest varit ute vid sjön, tittat när hunden busar i vattnet eller bara njutit med vår dotter i naturen. Just nu njuter jag av skogen på baksidan och keltisk musik i högtalarna. Kram på er. :)

Amandla
1

Så härligt det låter MyCassie! ☀️

LoAEmma
1

Oj det där lät ju helt himmelskt!

*Det blir som det ska*

[Torahzen]
3

Härligt  MyCassie! Grattis till er 🌺 🎁❤️

[Torahzen]
1

Vad har ni gjort i sommar?

Min semester är snart slut. Det har inte blivit så mycket Feng Shuiande som jag tänkt. Vi letar efter andra möbler för vi saknar bra förvaring och gillar gärna lite gammal stil. Vi letar vidare…

Amandla
1

Jag har mått gott hemma som vanligt, har hunnit med en hundutställning, har hälsat på min lilla toypudeltik som har valpar hos en uppfödare, imorgon ska jag på resa runt södra delarna av landet och hälsa på ett gäng goda vänner 🙂

[Torahzen]
1

Hundar är härligt! De är bra feng shui 🐶

Pagan
1

en annan har haft fullt upp i trädgården, inte så mycket Feng Shui, om man nu inte räknar in förnöjsamhet - mer rädda det som räddas kan🤦‍♂️Skyller på dräneringsligan. Att fixa till nivåskillnader är ju inte deras grej, gräva ,isolera och fylla igen var tydligen prio ett. Men nästa sommar då…..

Sajtvärd Tarot

Amandla
1

Fast lite (eller ganska mycket!) feng shui måste det vara att få dränerat ordentligt runt huset! För mycket vatten är inte bra, varken för hus eller energierna 😉

Pagan
1

jo sant, men inte för plånboken tänkte jag😂

Sajtvärd Tarot

Amandla
1

Hmm, hur feng shuiar man sin plånbok? 🤔

[Torahzen]
1

Ser till att plånboken är ren och fräsch, tömmer den på kvitton och alltid har pengar i, aldrig helt tom.

Amandla
1

Tack Tora! 😘

Pagan
1

å har i feng shui mynt, inte att förglömma. Sedan jag köpte ett par sådana har min plånbok aldrig varit tom.

Sajtvärd Tarot

LoAEmma
0

Jag har precis varit i Grekland! :D

*Det blir som det ska*

[Torahzen]
0

Härligt! Har du några särskilda Feng shui tips därifrån? något du tänkte på var särskilt bra eller dålig feng shui?

LoAEmma
0

Dålig Feng shui var iallafall att man inte kunde slänga toapapperet i toaletten utan fick lägga det i en hink! Uä!

Annars har dom mycket roliga färger på sina hus, det är upppiggande :)

*Det blir som det ska*

[Torahzen]
0

Precis, blä. 😕

Färger är kul! 🌈