Pyttelitet badrum =(

Kanske en stor spegel ovanför badkaret? Eller en vägghylla med växter? Och kanske en annan färg på väggarna, som inte är så neutral.
Hade gett mycket för ett så stort badrum, mitt får man backa in i ;)

#2 Jag tänker att det vore ganska jobbigt att hålla spegeln ren när den sitter där, men det är enbart pga min lathet ;) Men ska det vara en spegel utan ram då?
Hylla med växter var en bra idé! Det ska jag genast sätta sambon på =)
Vilken färg skulle vara bra?
Jag är helt ny på det här så alla tips mottages tacksamt!
#3 Haha då ska jag försöka se det som ett stort rum istället ;) Jag tycker bara det är så svårt att göra nåt, med snetak och allt..
#4 Personligen tycker jag att ditt badrum är jättegulligt :) Med snedtak och allt ^^
Vi har också ett pyttelitet badrum.
Vilket innebar att vi behövde köpa saker med mindre mått än standarden för att få plats med allt vi ville.
Möbeln till vasken hittade vi på secondhand. Den är lackad med båtlack och har fått benen förlängda med metallben för att uppnå standardhöjd. Lådorna är ombygda invändigt för att vara fungerande, trots att de ger plats för avloppsröret.
En kristallkrona i taket kan ge mysfaktor till det minsta rum. 😃

#5 Tack, jag ska verkligen anstränga mig för att se det som fint i fortsättningen! =)
#6 Jag tyckte verkligen om erat skåp under handfatet, superfint. Ska försöka hitta något liknande hit =)
Kristallkrona är ju toppen, det får bli nästa projekt för sambon =)
#4: Ja iofs, jag tvättar dock mina speglar typ en gång i halvåret :P Kollar aldrig så noga att jag märker de små smutsfläckarna :P Men lär väl kanske bli mer smutsigt om spegeln är precis vid badkaret. Jag tycker att en ram (av trä) runt spegeln är finare än utan ram, men kanske en spegel utan ram hjälper till bättre att få rummet att se större ut? (om du nu vill att rummet ska se större ut).
Jag är absolut inte kunnig inom detta heller. :P Men tycker att färgen som är på bilden i inlägg #6 är fin! Den är tillräckligt mörk (skulle dock föredra något smått mörkare). En ljusare färg än så skulle jag nog inte föredra till ett litet och mysigt rum.
Åt vilket håll vätter fönstret? Det kan ge ledtråd till vilka färger som passar.
Spegel ovanför badkaret skulle jag inte rekommendera. Så kul att se sig sig i spegel när man duschar är inte så kul. Sätt hellre fler speglar, med skåp med speglar där tvättfatet är idag.

#10 Nu har jag kollat och fönstret vätter åt väst.
Det är ett skåp med en spegel ovanför handfatet så det är klart. Dock sitter det mittemot fönstret. Blir svårt att flytta på skåpet däremot 🤔
Seba, är det ljusrosa våtrumstapet med blommor på? Rött känns inte som bästa färgen då rött är eld och det krockar med vatten.
Jag ska återkomma angående väderstrecket.
Xanna, vilket fint badrum! Bra med en enhetlig färgskala. Kanske huvudet med peruken bör byta till höger sida av skåpet så det tittar mot badkaret. Ni kanske duschar mest och då är draperiet fördraget, så "ingen tittar på er". Fint tvättställmed det ombygda skåpet, klart orginellt och det balanserar upp rummet.
Jag planerar också för att få plats med en kristallkrona men vi har inte så högt i tak.
Tackarrrr!

#11 Ja det är tyvärr det. Inte snyggt, och tydligen inte bra heller. Vilken färg skulle passa bättre?
Lugn, det går att balansera upp. Jag antar att ni inte ska helrenovera badrummet.
Förslaget med hylla för växter låter bra. Vad tror du om en skogsgrön matta? Den tar upp lite av färgen i tapetens blombuketter.
Ta vad du har hemma i gröna nyanser och pröva dig fram. Ta en grön plastpåse, tröja eller blomma och ha det i rummet ett par dagar. Du kan även testa med lite olika gråa nyanser.
Pröva och återkom!

#14 Tack för tipsen! Får jag bestämma blir det helrenovering men tror ekonomin sätter stopp.. Får testa att ha lite grönt inne ett tag och se om det blir någon skillnad.