Feng shui iFokus

Feng shui

Etikett: övrigt
Läst 1395 ggr
[Torahzen]
4

v 10 Plocka bort från golven

Jag märker att när jag tar fram saker för att gå igenom och rensa så blir mycket ställt på golvet för att få en överblick. Det svåra är sedan att verkligen rensa och ställa tillbaka det som ska vara kvar.

Saker på golvet drar ner energierna, drar ner en och det blir trögare att "göra". Har ni också märkt det?

Därför är veckans utmaning att plocka bort från golven så att energierna lättare kan ta sig fram, förutom dig själv som slipper krocka med sakerna och det går att dammsuga mycket lättare.

terkina
0

åh, det där måste jag verkligen anamma, nu då jag har ett stort projekt i antågande vilket resulterat i att allt därhemma failerat en aning (och just hamnat på golvet!).

Bra uppgift! :)

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
2

Jag har lätt att förvara saker direkt på golvet, kläder, tidningar m.m. Detta drar ner energierna hemma. Så nu uppmuntrar jag er alla att dra nytta av vårens ljusa energier att plocka bort, börja på golvet.

szirius
0

Jag har snarare förmågan att skapa " sålänge -hörnor", som kan bli " sålänge-rum"🤐. Vilket betyder att jag bär dit och förvarar ALLT som behöver sorteras/lagas/ ges bort/bäras ner i källaren.

Jag rensar ju ur där ofta, så inte hela världen egentligen…för mig funkar detta iaf mkt bättre än att ha småpryttlar o högar på flera ställen i huset, det känns mer "oöverstigligt" än att samla allt på en mindre synlig plats o sen röja bort det under några timmar då och då.

[Torahzen]
0

Jag håller med om att det är bättre med rent och bortplockat på de flesta ställena, och har några stökiga platser. Bara man rensar där och det inte blir mer och mer. Målet är förstås att inte ha några stökiga platser alls.

Amandla
0

Nej, jag förvarar inte så mycket på golven, eftersom jag har hundar. De är så nyfikna och kollar igenom allt… 😛

Tzatze
0

Jag gillar inte heller saker som står ivägen på golvet när man ska städa. Tyvärr så har jag en bebis som drar ut allt som går att dra ut på golvet. Sen så verkar det som om mina äldre barn (9 år) liksom bara ramlar ur kläderna och leksakerna ligger som en sträng efter dem där de går fram. Blä.

[Torahzen]
0

Så bra för er. Då är utmaningen redan genomförd.