Hej från mig också!
Äntligen en sajt om Feng Shui!
Jag har själv försökt att leva efter Feng Shui i flera år, läst en hel del om det osv.
Ibland får jag utrensar ryck, men alldeles för fort samlas allt på hög igen. Det blir lätt så när man bor i fempersoners familj med hund och katt också
Fast man får ju ta det som det kommer, huvudsaken är ju att man trivs, vilket ju också är en väsentlig del av Feng Shui.
Men nu, NU är det nog dags för ny genomgång här. UT med gamla tidningar som jag ändå aldrig kommer att sakna, barnens urvuxna kläder får gå till ulandshjälp, det är ju ändå där som dom mest behövs!
Jag ser fram emot att kunna lägga till denna sajt som favoritsajt
Haha, jag känner igen det där med att "nu är det dax för en rensning".
Min familj ser ut som holkar minst sagt när jag kommer igång, de kan inte förstå vad som händer egentligen…..mer än att det inte är lönt att vara ivägen *S*.
Kram och välkommen mommo, vi ser fram mot att få ta del av din eftarenhet.
//hellas
Hej på dig mommo! Har en känsla av att vi kommer att få användning av din kunskap. Vi lär oss nya saker hela tiden, även vi som driver sajten. Välkommen in i feng shuins värld mommo! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tack Hellas och Tuva-Lena
Jag blev som sagt jätteinspirerad när jag såg att denna sajt hade öppnats. För tillfälle röjer jag ut mina gamla Amelia tidningar, ca. 10 st./dag sätts i pappersinsamlingen. På det sättet hinner jag långsamt vänja mig med att mina kära Amelior försvinner.
Och dagsljuset! Nu är det perfekt tid att sätta upp vita, skira gardiner så att det växande sol ljuset kan lysa igenom. Kristaller, glasbollar och övriga glasföremål hängandes i fönstret skapar också fina reflektioner på väggarna när solen lyser, och skapar därmed extra ljus. "Vattenpelare" framför fönstrena är också bra.
Jag tror att våra sinnen längtar efter ljus och värmande sol nu efter en lång, kall vinter. Därför är det viktigt att släppa in så mycket dagsljus som möjligt nu i våra hem.
Det handlar om balans; och på hösten kan det ju vara kul att sitta och kura i ett soffhörn under en varm pläd, med bara några stearin ljus tända och eld i öppna spisen. Det är vad man längtar efter då.
Visst är det faschinerande hur man kan ändra på ett och samma rum, i det här fallet vardagsrummet, bara genom att leva efter årstider, rådande dagsljus, passliga färger och element osv.