Pengar och bjuda in nytt
Jag behöver något bra feng shui tips.. Jag skulle verkligen behöva mer flyt i livet nu, verkligen behöva ett arbete!
så att jag kan flytta ;) Finns det något bra sätt att bjuda in nytt i sitt liv, rensar hemma gör jag redan, massvis, ständigt, nu finns det inget mer att rensa ut. Behöver locka in lite flyt i livet.. stålar framförallt ;(
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jag tror ju på den egna tankekraften och den possitiva energin som bildas.
Feng Shui handlar inte bara om möbler och inredning utan så mycket mer.
Du är ju på god väg *Ler*!
Har man rörigt hemma så bildas det även negativa tunga energier runtomkring oss vilket gör att i blir tungsinta.
Den energin utstrålar man sedan när man tex. söker arbete.
Detta har nog inte så mycket med Fung shui att göra men skriv ner dina önskemål på papper.
var noga med att vara äldigt detaljerad med vad du vill tex. skriv inte bara "arbete" utan skriv ner vad du vill arbeta med och att du vill få lön för ditt arbete.
Om man nu ändå skulle vilja placera lite lyckobringande saker i sitt hem så finns det inom Feng Shui massor med grejer, kineser är otroligt noga med att ha symboler som skyddar för allt.
vissa kallar det för vidskeplighet men jag själv är av den åsikten att tron kan försätta berg.
Någon som är ganska billigt och fint är ju lyckomynten som ska hängas på ytterdörren.
De finns att köpa på nätet!
Dessa tycker jag själv är jättefina, jag hittade dem på Amuletten där det finns fler lyckoprylar.
Men som sagt, man måste förstås tro på lyckan.
Kram Hellas

En trebent groda med mynt i mun är ju en typisk sådan pennings magnet. Den ska stå i hallen vänd mot ytterdörren.

Vi har faktist en sån groda, men vi har haft dåligt med pengar ända sedan den kom in hemma hos oss..den kanske är trasig, haha.
Jag har inte råd att köpa några speciella feng shui grejer, visst kan jag förstå att de genererar pengar - för den som säljer dem, måhända.
Tro och önskningar har jag skrivit ner, ni kan inte tro vad mycket jag har rensat, sopat, önskat, trott, trollat, hoppats, på att få ett jobb, jag har inte trollat såhär mycket i hela mitt jäkla liv som nu, jag har dragit till med alla häxtrix jag har och några till.
men nej - det är som att det sitter en kork i flaskhalsen. behöver få mer FLÖDE i livet, det är någon balans som inte stämmer. Jag har öppnat massvis med dörrar och möjligheter.. nu måste det bara ramla in något, förstår ni vad jag menar?

Tro mej, jag känner igen din situation. Sitter där själv och ibland önskar jag att lite magi kunde hjälpa. 
Tro och önskningar är bra. Kom bara ihåg att skippa alla *men* så du inte motsäger det du vill ha.

nej, jag kör på, visst har jag dagar där jag är desperat pga inga pengar på kontot.. Men jag försöker att plöja mig fram ändå och bereda plats för nytt i mitt liv.. Men det kommer ju inget nytt, hallå, dörrarna är öppna, jag har rensat och grejat.. KOM IN NU VA
suck!

nu ska ni få höra.. Jag tycker ju att jag har stenkoll på feng shui, eller ja, iallafall lite malligt medveten så att det finns med i min vardag.
Och så 'såg' jag hallen idag, det såg hemskt ut i min hall! Hela dörren var helt blockerad, av gamla saker från julas som jag inte orkat bära ner i källaren, soppåsar, återvinning.. ja ni vet, jag blev helt chockad när jag insåg hur fult och stökigt det faktist var i hallen!
Och hallen är väl ändå nästan den viktigaste platsen i rummet, jämförbart med hemmets centrum! Om man vill ha in nytt i livet så gäller det att ha det fint i hallen, så man bjuder in! Snacka om att jag omedvetet blockerar för mig själv, när jag blockerar självaste ytterdörren 
Men jag gjorde en riktig rekordstädning, gick ut med alla sopor och källargrejer, dammsög, våttorkade, bytte matta.. gjorde JÄTTEFINT och känner mig så nöjd med mig själv som tog itu med det där, njuter varje gång jag går igenom hallen nu.. hur kunde jag missat det!?

Där ser man. Skriv och berätta om det gjorde någon skillnad i flödet

Ja, skönt känns det iallafall nu när det är rent och fint.. hallå flödet, nu har jag tagit bort proppen från ytterdörren iaf
jag kanske får tillfälle att städa mer imorgon.. gå ur med typiska feng shui - proppar som tidningsinsamlingen osv.
#6 Jag kan bara le och hålla med, ytterdörr och hall är bland det viktigaste i ett hem.
Har man arbetat en hel dag och kommer hem slutkörd med lätt huvudvärk så är det en ofantlig skillnad att kliva in i en fin ren hall, fri från grejjer som inte ska vara där, istället för att kliva in och det står en massa skräp, skor, kläder soppåsar osv. ivägen.
Imorgon ska jag själv iväg och kika på skobänkar på Ikea, de har ett par intressanta sådana så vi får se om det blir någon.
Det jag även infört nu är att familjen måste hänga sina kläder i garderoben.
För gäster har jag satt upp jättefina smideshängare som är svarta och ser ut som träd där själva löven är hängare. De är fina även utan kläder så att säga.