Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettinredningstips
Läst 2087 ggr
[Hellas]
2009-02-10 00:19
0

Fontän?

Om man vill ha en fontän i sitt hem, hur ska den då placeras för att göra så bra nytta som möjligt?

Tuva-Lena
2009-02-10 01:33
0

Jag skulle nog placera den i nåt hörn där ingenting annat stör, gärna tillsammans med en grön växt och någon belysning som framhäver den. Dessutom i ett rum som inte används till nåt särskilt, annat än till avkoppling, och där alla har tillträde - inte sovrum alltså, men inte heller där TV:n står.

Hur det passar ihop med feng shuins principer vet jag inte, men det skall jag ta o kolla upp. Jag funderar nämligen på att ha en fontän i min praktik också.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Hellas]
2009-02-10 12:02
0

Fontänen är ju en av de starkaste Qi förstärkarna och du har nog rätt i att den ska stå i ett hörn för att ge bäst effekt.
Rörelsen i vattnet gör nog att energin inte stangerar i hörnet lika lätt.

Jag tror jag vet en bra plats nu, tack Tuva

SilvianLuna
2009-02-10 23:07
0

Har själv varit länge sugen på fontän eftersom det är så harmoniserande på något vis och samtidigt väldigt vackert. Glad

Behöver man egenligen skaffa sig en dyr fontän som går på batterier eller ström eller vad det kan gå på, eller kan man göra en egen fontän? I så fall, hur?

Vad gäller plats.. Kök eller hall någon bra idé? Tungan ute

Tuva-Lena
2009-02-11 01:07
0

#3 Jag skulle inte välja kök eller hall SilviaLuna, där pågår så många andra aktivieter så fontänen kommer nog inte till sin rätt riktigt.. Hellre ett rum där man sitter för att umgås med varandra, koppla av och småprata..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

SilvianLuna
2009-02-11 17:35
0

#4 Okej. Så man förutsätter alltså att om man vill lägga in en fontän i ett hörn i vardagsrummet till exempel så ska TV:n flyttas till ett annat rum eller gömmas på något vis? Glad

Jag var en sväng ner till stan och lånade en bok från biblioteket som heter Feng Shui för svenska hem, av Agneta Nyholm Winqvist. Vet inte om du själv kanske redan läst den eller vet i allafall vilken bok det är. Tungan ute Jag bläddrande bara igenom boken och kände att det var en bok om feng shui som tilltalade mig, med vackra bilder och okomplicerade texter.