Välkommen till vårt forum!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tittar in för att "snoka" lite! 
Så det är här ni gömmer er! *skämtar* 
Ville bara önska ett STORT lycka till med nya sajten!

Tack Playja! Kul att se dig bland dom första vi hälsar välkommen! 
Typiskt bara att du hittade ett inlägg som inte är redigerat.. he he
, men det fixar vi! Välkommen in och rensa! 

Inte redigerat??? *storskrattar* Jag trodde det skulle vara så där. 
Tänkte inte alls på det utan tog det inlägget där det stod välkommen! 
Skall titta in senare ikväll och läsa runt lite itrådarna ni gjort. Ser finfint ut det lilla jag sett! 
Vad roligt att få komma in här! Är säker på att jag kommer trivas!
Lycka till med sajten!
Välkomna säger jag med, det ska bli väldigt spännande detta och det man nog inser efter ett tag med Feng Shui är att det är enormt stort.
Är man intresserad av energier och balansen mellan Yin och Yang, ja då finns det egentligen allt.
Vad sägs om Feng Shui för matlagningsglada :)
Har du hittat nåt sånt också Hellas? 
Tack chakra! Jättekul att du tittar in! 
#6 Jag har inte hittat det utan min man, han är ju en glad kockamatör i köket
.
Mycket spännande sida som jag kommer besöka ofta! Vi har en gammal gård som ska renvoeras och vi är i behov av massor av tips. Nu ska jag bara klura ut hur jag gör den till favorit
Tack för inbjudan till sajten,den ser jättefin ut. Det ska bli spännande att se hur den kommer att utvecklas.
~ mayolica ~
Tackar och niger för inbjudan. Intressant sajt
Tack för inbjudan,har inte varit så aktiv än,men det kommer väl
intressant är det i alla fall
Har en bok som heter "Feng shui för svenska hem" skriven av Agneta Nyholm-Winqvist
Jag har bara bläddrat i den fast jag haft den i ett par år.Så är det när man har massor av prylar,man glömmer bort det man har
#11 Välkommen, jag har också lite böcker varav en av dem är riktigt bra men det mesta hittar jag på nätet.
Det finns så otroligt mycket att läsa och olika infallsvinklar.
Man märker även efter ett tag att det skiljer en del i Feng Shuin beroende på vart författaren kommer från.
Med andra ord så ser amerikanens Feng Shui nödvändigtvis inte likadan ut som vår försvenskade men det är ju även det som är så lockande.
Feng Shuin är så töjbar i all sin enkelhet.
#12 Tur för oss också Hellas, vi är ju liksom på nybörjarstadiet vi också, speciellt jag då som inte alls har sysslat med ämnet speciellt mycket tidiagre - bara läst om det. 
Vill bara säga vilken fin sida, och spännande läsning. Lycko önskar er alla. Kram Fia

Det var ju det jag hade för mig… att det skulle startas en feng shui forum. Himla kul. Jag har inte direkt inrett mitt hem enligt läran men lite är det som har fastnat efter allt nyfiket goooglande.
Önskar lycka till med siten
Tack skall ni ha, och jag hoppas att ni vill hjälpa oss att bygga upp sidan. Jag kan inte påstå att jag är någon expert precis, men jag hoppas på coaching från alla duktiga medlemmar istället! 
Kram och välkommen in!
hej har också hittat hit ska gå igenom lite det är säkert en massa att gå igenom och lära sig.
Lycka till med sajten
De är jätteroligt att den här sajten har kommit!
jag har varit intresserad av Feng Shui länge och det är suveränt med ett forum där vi kan tipsa varandra om olika lösningar.
jag har så många frågor så jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja 
hälsningar
Maggan

Så trevligt att det blivit ett Feng-Shui Forum. Jag avslutade den utbildningen i höstas.
Lycka till med sajten!
Ja lycka till med sajten tjejer!
Finns mycket inom ämnet som är spännande att utforska - men först av allt handlar det om att "Rensa i röran" som en populär bok i ämnet heter :-)
Kram Rickard

Härligt att denna sajt kommit till, har ett par böcker i ämnet och är väldigt intresserad men har inte riktigt kommit igång .
Men håller med #20 att det först och främst handlar om att "Rensa i Röran", ska ta fram den och studera den igen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Välkomna alla ni andra också, och vad roligt att vi har fått med oss en expert också! Då kan vi andra bara slappna av då..
Det känns skönt att ha dig att kunna luta sig mot Vindafrid!
Kul att se dig BigMama!
Bara att börja rensa med andra ord… he he.

#22 Tuva-Lena, Näää, jag är inte expert, jag är nybörjare, men jag tycker det är roligt och intressant, precis som ni tycker. 

Går det att göra något i hemmet som gör att "andar" inte kommer in?
#27 Du får säga till på skarpen att dom inte är önskvärda hos dig - och mena det. SEdan finns det säkert olika symboler m m, som skall hålla andarna borta från ditt hem. Men du, får jag återkomma till det?
#26 Vad säger du Vindafrid?
#27 Om de vill så kommer de så jag tror inte att det går att göra så mycket egentligen åt själva inredningen.
Det är möjligt, som Tuva säger, att det går att sätta upp olika typer av symboler.
Problemet är ju ofta att finns det en enda liten gnutta nyfikenhet hos dig eller någon i din familj över vem eller vilka de kan vara så fortsätter de att göra sig hörda.
Man måste säga till på skarpen och be sin guide om stöd men som sagt, man måste vilja till 100% och det tror jag ingen klarar av.
Det man däremot kan göra Feng Shui mässigt är att få bort energispår som ofta förväxlas med besök från andra sidan.
Flyttar man in i ett nytt ställe vill man i regel, även om befintliga rum är fina, att tapetsera om, måla och sätta sin egna doft och prägel i hemmet.
Allt detta handlar intuitivt/undermedvetet även om att få bort energispår.
Självfallet hjälper det inte alltid men väldigt ofta.
Har du frågat inne på Övernaturligt?

# 29 Ja just ja, det kanske är lättare att hitta något där, jag ska kika dit direkt. Tack

#27 På jordläkningskursen lärde vi oss vi oss att skapa en pyramid som omsluter bostaden som har sin början nåt 100-tal meter upp i luften och som blir spegelvänd ner mot jordens inre. Pyramidens bas är alltså din bostad. En pyramid upp och en pyramid ner. För att inte stänga inne någon ande eller "döing" så har du en öppning i toppen och ber dessa energier lämna ditt space, var koncentrerad och led ut energierna genom toppens öppning. När du känner att du är klar stäng toppen och placera ett pentagram där. Var klar och tydlig i din intention om vad du vill skall finnas och vad du vill skall lämna din privata sfär.
När jag gjort detta med pyramiden med syfte om beskydd så har jag i stället fått ett guldnät som hänger ner över min bostad. Det kan ju bero på att jag välkomnar alla väsen som har gott i sinnet. Att kunna slinka igenom maskorna i nätet.
Med det menar jag att om du gör pyramiden så ha ett öppet sinne för att bilden kan se annorlunda ut. En spiral t ex.
Ha också i åtanke att det finns "väktare" på den plats eller i den bostad du bor. Väktare är naturväsen som värnar om och beskyddar just den platsen.
När det gäller Feng Shui så är det lätt att det blir stillastående och unken energi i bostadens hörn. Du kan skapa rörelse där genom ljusflöde, att ställa dit en lampa tex, eller en växt, blomma, eller varför inte en smal björkstam. Ljud skapar också rörelse.
Det här är vad jag kom just nu.
tack så mycket! Ja det finns mycket att läsa här, ni har verkligen varit flitiga!
#31 Man skall alltså skapa den här pyramiden tankemässigt då, eller skall man rita upp den på ett papper kanske..? 
#32 Tack korseett, va roligt att du tittar in till oss! 
Äntligen Bybo, du är saknad 
#35 Tack sötnosen!! 
Vad kul att jag hittade in här .Här var det mycket intressant,här kommer jag att triva känner det redan. 
Kram till er alla /Kerstin
Kram till dig också solblomman! 
Och välkommen du med bybosan! Är det fästman' du visar upp för oss..? Ser vild och väderbiten ut! En riktig goding med andra ord..
Pöss!
#38 Hahaha…Neeee, men jag tycker bilden är vacker…bara därför…Men när du säger det, så liknar han ju min Mo!?!? 

#39..
Tyckte oxå han likna din Mo!!! 
Hej hej! Här kommer jag också. Måste nog rensa lite i röran inne i huvudet, för jag var ju på väg hit för ett par dagar sen, men glömde bort det. :)
Hej manni, välkommen vännen och jag vet precis vad du menar, röran i mitt huvud känns stundtals väldigt kaotisk :)
Kram
Välkommen in Manni!
jag är sen som vanligt, och somnade framför TV:n med låst nacke när jag vaknade. Lika rörigt här förresten och skönt at koppla av med lite jordnära saker emellanåt. ;)
Jag också här nu :) Vilken härlig sajt ni startat, lycka till!! Kram
#44 Hej Inafina, vi ses ju imorgon :)
Roligt att du hittat hit, visste du att Feng Shui till, viss del, ursprungligen kommer från I Ching som är skrifter skrivna för över 4500 år sedan och är en orakelbok, egentligen kommen pga. människans önskan att kommunicera med andevärlden.
Det är jättespännande
Kram och välkommen
Säger samma jag också, välkommen Ina-Fina!

Hej!
Här kommer en till nykomling
Vilken mysig sida..Kommer nog trivas mycket bra här tror jag.
Hälsningar.
#45 Ja det gör vi
Nej det hade jag ingen aning om, vad spännande, måste forska mera i det här ämnet hör jag!
Kram på er
Hej SilvianLuna och varmt välkommen!
Kram
Hej Chik och varmt välkommen :)
Kram
Instämmer med Hellas. Varmt välkomna båda två! 

#33 Du skapar pyramiden tankemässigt.
#53 Tack Vindafrid, blev lite konfunderad där - även om det är svårt att bygga en pyramid ovanför taket, för att inte säga i underjorden. 
Lycka till med sajten. Det är skönt att rensa i röran och få tips här.

Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Nu är jag tillbaka också och önskar allesammans välkomna hit.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Hej och välkommen Gitte! Såå roligt att du också har hittat hit! 
Och välkommen hem Clary! Skönt att kunna luta sig mot dig igen vännen. Hoppas att du har haft en kanonskön semester! 
Hej och god morgon!
Här kommer jag också :) Jag behöver verkligen hjälp i mitt kaosliknande hem som är fullständigt felmöblerat och det ser ut som att jag kan få hjälp här :)
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
#58 Hej Pluppis och välkommen, vad kuuul att du hittar hit :).
Du kommer säkert hitta en hel del matnyttigt här och "kaos" hemma hos dig är väl liiite att ta i *S*.
Jag tror att det ofta handlar om att bromsa ner Qi en smula eller tvärt om.
Nä va roligt att du hittat hit också pluppis! Det kaos du har hemma har väl Hellas fixat till nu, eller hur..?
Vad tror du Hellas, kan objudna gäster påverka Qi också, till det negativa?
#60 Självklart påverkar objudna gäster Qi och det i alla riktningar beroende på vilken typ av "gäst" det handlar om, samtidigt som vi också attraherar dem med den Qi som vi har så även här kan man ju se vikten av att försöka hålla balansen.
Sedan finns det förstås många andra orsaker också till att det ibland blir lite för mycket gästspel
.
#60 Tack Tuva! 
#61 Så sant! Men jag fått ett löfte av Emmsan om att inga fler gäster ska bjudas in.. Hmm…
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Jättebra!

Tack!!
Härlig sida och nu har jag massa spännande läsning och rensning…framför mig!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Välkommen JohannaMaxx, jag hoppas att du ska trivas här hos oss.
Hellas

Tackar, det kommer jag nog att göra!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Instämmer med Hellas! Välkommen in i stugvärmen JohannaMaxx!