Regler för olika rum
Sovrum får inte ha NÅGRA som helst figurer av eller bilder på vatten eller vattendjur. Då drunknar ens drömmar, och man sover dåligt.
En tavla av ett berg är utmärkt att ha bakom sig inne på kontoret, eftersom detta berg då ger dig ett mycket starkt symboliskt stöd i ryggen.
Växter bör inte ha vassa, spetsiga blad, och kaktusar är inte alls bra! Kom också ihåg att kolla dina växter regelbundet, och plocka genast bort något som har vissnat! Döda blad betyder att turen har försvunnit, och kan leda till att ännu mer tur försvinner, då Chi inte gärna tumlar runt bland växtlik. Av samma anledning är eterneller inte bra att ha i huset, ur Feng Shui-synpunkt.
Var försiktig med färgen rött. Det är en mycket kraftfull färg, med massor av yang i sig, och en alltför stark dos av rött kan skapa obalans mellan yin och yang, vilket leder till spänningar och huvudvärk. Om man är singel men vill hitta en partner, ska man vara ännu mer försiktig med att använda för mycket yang, då det kan förstöra ens utsikter inom romantiken.
Källa: www.angelfire.com
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

I sovrummet bör du inte heller ha fotografier av familjemedlemmar eller släkten, det är den plats där du och din partner ska ägna er uteslutande åt varandra
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#1 Japp, jag läste det någonstans också. 
Ojdå, jag som har hela släkten i sovrummet. Kul med en ny sajt förresten
#3 Hihi, ja släkten kanske ska hålla sig utanför, jag har nog rent intuitivt aldrig velat ha mamma i sovrummet sedan jag blev vuxen *asg*
Jag är nog konstig jag, men jag har inga bilder alls av familjen i mitt hem - bara vovvarna. Ingen som upplever det som jag, att det är sorgligt med foton..?
Jag har inga foton heller, jag har aldrig haft det.
Jag vet inte om jag tycker det är sorgligt med foton, jag har nog inte funderat på det sättet, däremot så känns det inte rätt, för mig, att sätta upp minnessaker eller foton överallt som ett mindre mausoleum bara för att det tillhört någon jag älskat.
Några saker har jag förstås men väldigt få och jag har dem för att jag älskar sakerna, inte för att jag måste.
#6 Precis så känner jag också, att det blir en minneslund och att det är så definitivt. Jag ser hellre att mina anhöriga fortfarande finns omkring mig, och bilden av dem minns jag alltid så jag behöver inga såna. Men jag förstår dem som vill ha foton, man är väl bara olika.. 
Jag har ju som sagt hela släkten nästan i sovrummet, nåja inte riktigt, mest är det barn. Jag trivs att ha det så och tycker det känns hemtrevligt och ombonat.
Däremot så är jag inte så himla förtjust i att ha bilder på väggarna som inte säger mig någonting. Men vi är som sagt olika och tur är väl det, om alla skulle vara lika så skulle det nog bli ganska tråkigt.
#8 Jag skulle verkligen vilja känna mig bekväm med det så jag är lite avundsjuk, jag har ju inga foton någonstans i mitt hem.
Men samtidigt tycker jag ju att det är hemtrevligt när jag kommer hem till andra som har fotografier på sina nära och kära.
Visst är det som du säger, om alla hem såg likadana ut skulle det vara ganska tråkigt. Tänk alla styling program och alla stylade bostäder som är ute på försäljning.
Jag har läst att de som springer på visningar blir ganska trötta på att samma soffor och värmeljusstakar dyker upp på varje visning.
Köken bestär av helt rena bänkar förutom att det ofta finns en Olivolja framställd bredvid spisen.
Köpare saknar verkligen vanliga hem *Ler*
Kram Hellas

Har inga fotografier uppställda men för att få till en kompromiss här så har jag gjort ett collage med hans och min familj. Våra föräldrar är med men sen är det alla ungar med barnbarn och kort på oss sjäva mest från våra resor. Scannade in och fixade, klippte o klistra så att jag fick ihop allt i en ram, nu kan jag då byta ut korten vart efter familjebilderna ändras och ändå ha allt samlat på ett ställe, gillar inte att damma! Och jodå, bilder på våra djur finns med också 
#10 Ja men det var ett smart sätt att samla alla kring sig!
#8 Blir du inte störd då april? Om hela släkten din finns med dig i sovrummet? Jämars om du träffar en ny kille… 

Min släkt har alltid funnits i sovrummet, även då jag träffade killar. Inget jag skäms för och det stör mig absolut inte. I dagsläget är den sannolikheten oxå borta när det gäller killar. Har helt enkelt tappat lusten att träffa nån.
jag får också en känsla av sorg när jag har bilder på familjemedlemmar samt släkt i lägenheten så jag har inga bilder heller
Glömde tillägga! jag har sovit över hos folk "äldre personer" de har haft många rum och deras barn har inte bott där just nu men fick allafall en ganska läskig känsla när jag kollade på bilderna kunde inte sova, även om det inte ens var släktingar eller något. kände inte ens personerna.
#14 Du kände säkert av energierna från personerna på korten. Är man känslig för energier så kan man göra det, och det är inte alltid trevligt. Försök att "stänga av" nästa gång du känner av nåt sånt. 
Jo brukar stänga av men det var första gången jag mötte på det så jag visste riktigt inte hur jag skulle hantera det
Mina bilder finns i fotoalbumen,men inte uppsatta någonstans.

Jag har inte heller haft bilder uppsatta, förrän nu i somras när vi gifte oss. Då smällde vi faktiskt upp två små foton här i kontoret av oss två plus våra barn som var vittnen, men det är allt. Vi har i princip alla våra bilder i datorn så de rullar som skärmsläckare och skrivbordsunderlägg, det räcker gott för mig.
Blev lite skeptiskt till vikten av att hålla döda blad borta från växterna. Jag har inte märkt av något sådant trots att jag är en riktig slarvmaja med växter. jag får nog ta till mig lite lagom av alla dessa regler 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#18 Jag brukar plocka bort döda blad mest för växternas skull, själv påverkas jag inte så mycket av det. Har ju torkade växter överallt i huset, men kanske växterna är känsligare för sånt än vi är..? 
Jag plockar alltid bort vissna blad,jag gåt t om i smyg och plockar bort andras vissna blad på växterna.Spelar roll om jag är på ett kontor eller hemma hos nån.
Kan jag inte göra det,då irriterar jag mig på det,det är väldigt fult med vissna blad på växter
#20 Håller med dig Tiia! Man skall göra blommorna den tjänsten tycker jag, när dom gör sitt bästa för att lysa upp tillvaron för oss.
Idag köpte jag två st kalanchoe, ljus rosa, och dom blev så fina i köksfönstret! Bort med julblommorna nu! Ja, jag kastar dom inte, bara ställer dom lite i skymundan förstås.. 
Aaah, rent intuitivt har jag inte några foton alls av människor i sovrummet, i hallen bor mina kompisar på väggen och farmor o farfar har jag huserat i vardagsrummet!
Många Goa Kramar
Annisangel

#20 & 21 Så ska man alldeles säkert göra… men man får prioritera lite när orken tryter och då blir vissna löv en typisk sådan sak som får stryka på foten 
Jag har inte kort på ngn i hela lägenheten… I köket har jag kort på mina djur, det är allt… Men de ger mig ju bara en massa styrka & glädje, så det verkar vara bara bra =0)
Kaktusarna… Är det bara i sovrummet, eller ska man inte ha dem ngnstans?
#20 och #21 Jag tycker mycket om att plocka och rensa bland mina växter, det kan klia i fingrarna när jag ser det behövs hos mina vänner.
Jaha, det får nog bli lite ändringar i sovrummet hör jag,har två tavlor som har vatten med i motivet.Så har jag min kära farmor ( hon var död när jag föddes ) hon är min skyddsängel och har stått på mitt nattduksbord i säkert !0 år minst. Henne vill jag ha kvar…………Så har min gubbe sin mormor på väggen…………Det är i alla fall spännande det här!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Sådärja - nu har jag plockat bort den lilla tavlan med segelbåten från sovrumsväggen. Dags att gå till nästa rum och se vad som kan åtgärdas där.
Tack för en intressant och lärorik sajt!
Maggan

Hej Maggan och Välkommen hit 
Oj då.. jag har ett akvarium i sovrummet.. =)
Vi har visst lite felaktiga energier både här och där allihop verkar det som.. Ha ha! Och jag som har huset fullt med torkade växter!
Men jag älskar dom och inte kan jag gömma undan mina fina örter och eterneller inte! Man får ta det med en nypa salt allting och känna efter vad som känns okay för en istället - åtminstone så här i början. 

Det tror jag är jätteviktigt också Tuvan! Man måste känna efter själv hur man påverkas av olika saker innan man bara hivar ut dem
kanske människor med

Godmorgon på er..satt här nu och läste denna tråd…om färger man inte ska ha….jag har hela sovrummet med röd tapet röda gardiner med guldblad på..massor av speglar….måste få säga…HAR aldrig sovit så gott som jag gör nu..och har härliga drömmar om nätterna…möter mina kära som har gott över på andra sidan…kram
Jag har inte några foton i sovrummet, däremot så blandar jag vitt och vinrött och trivs jättebra med det men kanske därför jag är singel då hehe, annars gillar jag rena ytor vill inte ha för mycket prylar.
Tuva, torkade blommor har jag också överallt, jan kan inte slänga fina rosbuketter osv som jag fått då sparar jag dom ett tag, tror som du att man får ta det med en nypa salt också, man känner ju själv om man trivs med det också.

#32 Men gör något vackert av rosbladen, sådana är ju guld att göra oljor av, ha i badet, badsalt,kanske blanda i rökelse, bara man är försiktig och inte äter dem - många rosor är ju besprutade.
jag använder alla rosor jag får, men av någon anledning fick jag bara rosor när jag var barn eller ung tonåring, nu som vuxen får man orkideer och pelargoner.. kanske ska efterlysa rosor igen.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Har orginaltavlor på väggen i sovrummet.
Min mormor och morfars brudkort
Min mans mormor och morfars brudkort.
+ en spegelbyrå.
Det blir att flytta ut allt, har ju läst om det förrut men inte tagit tag i det.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag har en förstoring på mig när jag var liten på ena väggen i mitt sovrum.Vad tror ni om det?
Och en resesäng som mitt lilla barnbarn sover i när hon är hos mig finns i samma hörna av sovrummet.
Har funderat lite på det där, och funderar ännu mer på varför jag är singel för nu skulle det passa alldeles utmärkt med en partner
Tips mottages tacksamt!

Några tips kan jag bidra med.
Se efter hur du har med balansen mellan yang och yin, viktigt att det är en bra balans där.
Så det här med prydnadssaker, de ska helst stå i par. Kristaller ska också vara bra i det sydvästra hörnet av sovrum och vardagsrum, är det då ett kluster ska det vara extra effektivt för att locka in kärleken.
Förstoringen på dig ensam skulle då inte passa in när du vill ha en partner.
Söker vidare i mina källor 

#31 Kul att hitta dig här inne Drutten. Rött i sovrummet = passion
Enligt Lillian Too ska man inreda sovrummet i rött de första åren av äktenskapet för att det skapar passion och en stor mängd yang-energi som skänker lycka och framgång åt förhållandet. Det viktiga är väl då att kunna balansera upp det och eftersom du sover gott där så passar det dig. Annars är hennes generella råd att det ska råda ett överskott på yin-energin eftersom det är ett rum för vila.
Kramis

Ska genast börja rensa blomlik!
Tyvärr är sovrummet vääääääldigt rött men det får vara det ett tag till då det var nytapeteserat när vi flyttade in och de andra rummen får gå före.
Vad är kluster?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

En bild på ametistkluster

aha!! tack för snabbt svar!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#41 Druttis, rött är snyggt.
I min förra lägenhet skulle ungarna mina få välja färg till sina rum. Äldste sonen ville ha rött och den yngste valde ljuslila :-) Men, vi flyttade innan det röda rummet blev klart..och då tänkte jag att det var nog tur det, för rött kanske skulle öka min sons temprament ytteligare
Jag har inte ett endaste foto uppe, men det beror bara på lathet. Och i mitt sovrum hara jag bara en tavla, som föreställer en naken Minoisk man bärande på sin fångst…ett gäng fiskar!?
Men jag har inte drunknat än iaf 
Men nu kom jag på en sak om färgen rött. Har läst/hört nånstans att rött skulle kunna locka till sig sämre energier/ andar typ. Och allra hellst då med röda ljus!? Är det någon som har hört nåt om det?
I vissa länder är väl röd färg typ helig.. ähh… fattar ingenting..hähä…Men nyfiken om nån har hört nåt om det?
Plingeling!!
Pia som älskar rött

har börjat placera min hund i arbetsrummet, vid fönstret. det ger mig harmoni.