Feng shui iFokus

Feng shui

Etikett: färger
Läst 2346 ggr
rallykillen
0

hjälp mig ni som vet

det är så att jag och min sambo ska få barn och jag vill helst ha ett välartat barn undrar vilken färg man ska ha på väggarna då/och i vilket väderstreck ska jag placera spjälsängen.

rallykillen
0

hallå???

SilvianLuna
0

Gå på din egen känsla istället. Visst har färg och form en viss betydelse och var spjällsängen skall stå, men när ni själva känner att en plats känns extra rätt, då har ni funnit den rätta platsen.

Låna en bok om feng shui på biblioteket, läs och fundera lite hur ni själva skulle vilja ha det. För feng shui är inte någon slags trosuppfattning eller någon slags filosofi.

SilvianLuna
0

Ett litet tips vad gäller spjällsängen är att fotändan på sängen inte ska peka mot dörröppningen. Det indikerar shar chi, alltså dålig energi.

Det sägs att man bar ut den döde med fötterna före ut ur ett rum förr i tiden.

JMax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själsängen i blivande babyrummet pekar mot väggen brevid dörren, inte bra alltså? Men i det rummet går det inte ställa den på nått annat sätt… Finns det nått sätt att göra det bra på?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dotterns rum är sängen på motsatta sidan från dörren, jag står i dörren och fotar.

Bilderna tagna innan alla hyllor och annt kommit upp. Ge gärna tips!

Nu vart ju båda rummen i samma ljusgrå färg och går kanske inte var det allra bästa? Men jag målade innan jag började läsa här!! Men ändå ska jag måla tvrummet i en aningen mörkare grå…

JMax
0

#0 Lessen att jag kapade din tråd…Skäms jag skulle ha startat en egen…

Tuva-Lena
0

#0 Din son/dotter kommer att få Kua nummer 2 eller 8, Glad och då är de bästa väderstrecken att placera sängen enligt feng shui: Först nr 2 där de fyra övre är de bästa hållen och de fyra nedre de sämsta..

Sheng Chi

Nordöst

Fu Wei

Sydväst

Tien Yi

Väster

Nien Yen

Nordväst

Chueh Ming

Norr

Wu Kwei

Sydöst

Lui Sha

Söder

Ho Hai

Öster

Sedan nr 8

Sheng Chi

Sydväst

Fu Wei

Nordöst

Tien Yi

Nordväst

Nien Yen

Väster

Chueh Ming

Sydöst

Wu Kwei

Norr

Lui Sha

Öster

Ho Hai

Söder

På det viset får barnet den allra bästa sömnen, och blir friskt, utvilat och starkt. Ett annat bra håll är barnets Fu Wei, eftersom det då fylls av frid och ro. Särskilt bra att tänka på för föräldrar med överaktiva barn..?

Det absolut sämsta hållet du kan placera sängen är åt Norr ( 2 ) och sydost ( 8 ).

På den här sidan kan du läsa om mer om hur barnkammaren kan inredas: Barnkammare

Lycka Till! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."