Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 2744 ggr
Tuva-Lena
2009-02-23 01:25
0

Måla vägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på och renoverar en lokal där jag skall arbeta fortsättningsvis. Nu funderar jag på färger att måla väggarna med. Skulle vilja ha ljusa färger som lugnar sinnet, men ändå skall det bryta av med nåt mörkare så att det inte blir för intetsägande. Ljusgrått, vitt och lila - vad tror ni om det? Sedan kan jag ha små klickar av svart genom olika inredningsdetaljer ..?

Ta en koll på bilden. Mönstret/schablonen på bilden var det enda jag kunde hitta i Photo Shop som passar in, men det blir nog annan schablon när jag gör det IRL så att säga. Men vad tycker ni om färgerna? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
2009-02-23 09:45
0

Jag gillar färgerna! Även grått och vinrött är väldigt snyggt ihop.

Håller med dig om schablonen… den är inte så rogivande och lugnande… tvärtom ganska vass och utstrålar bestämda ramar och former.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ina123
2009-02-23 12:55
0

Färgerna tycker jag låter jättebra, jag är själv inne på svarta detaljer just nu och ljust och luftigt i övrigt :)

Lycka till Tuvan!

JMax
2009-02-23 21:49
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar ju grått och har målat båda barnrummen i en snygg ljusgrå och tv rummet blir troligen en eller ett par nyanser mörkare grå men grå var inte en riktigt bra färg har jag för mig att jag läste…

Bild Normas rum innan allt kommit upp…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Manni
2009-02-23 21:59
0

Jag tycker grått känns lite för kallt. En gräddvit färg skulle kanske funka bättre tillsammans med den lila. Eller som Hoppfull skrev, grått och vinrött för att mjuka upp lite grann.

Tuva-Lena
2009-02-23 22:53
0

#4 Mmm, jag har varit inne på gräddvit för den är också snygg mot lila, och lite varmare kanske..? Jag har en gräddvit färg i TV-rummet med mörkt beiga bårder och lila inredningsdetaljer. Ser fint ut, men man vill ju helst förnya sig.. Flört

[Hellas]
2009-02-24 00:23
0

Jag tycker grått är en kalasbra färg att använda som grund och passar även med en ljus gräddvit färg och varför inte lägga till varmrött eller en varm lila färg som detaljer.
Grått passar med alla färger utom möjligtvis brunt och lattefärger.

Tuva-Lena
2009-02-24 23:42
0

Ja jag står i valet och kvalet. Nu när manni tar upp gräddvitt så funderar jag på det istället, och kanske kan komplettera med naturfärger - rostbrunt, mörk beige som sagt, och svart gör sig också bra till dom färgerna. Lite grönt också kanske..? Glad