Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 1184 ggr
Tuva-Lena
0

Qi-förstärkare

Enkelt kan man säga att om du tycker om en sak, ja då är den chi-förstärkande. Här får du förslag på sådant som kan förstärka, aktivera och stabilisera den goda energin.

Ljus är något av det mest energigivande som finns! Det viktigaste ljuset är dagsljus och solljus. När vi inte kan få tillräckligt av dessa två, kan du ta hjälp av lampor, eld och stearinljus. Fundera över om du har mörka platser hemma. Höj energin på dessa platser med hjälp av ljus och belysning.

Kristaller används ofta för att stärka och cirkulera chi. Helst ska kristallen vara en rund, facettslipad boll. Den ska hängas där du vill lyfta energin, till exempel i ett mörkt rum, i en hall, ett fönster, där du vill släppa in extra mycket energi eller i nedre delen av en trappa.

Forts följer.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Hellas]
0

Jag ser fram mot fortsättningen, vissa ställen känns verkligen stangerade energimässigt.

Tuva-Lena
0

Ja, jag hittade den här infon på Nordsjö Färg också. Dom har en speciell avdelning för Feng Shui. Kristaller låter lockande tycker jag, så jag skall sätta upp såna i ett norrfönster jag har. Det blir fint och lyfter fönstret lite..Glad

JMax
0

Är chi o qi samma sak?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
0

#3 Ja, det är bara olika språk. på japanska heter det dessutom ki. Flört

JMax
0

#4 Tack då är jag med igen!!

Qi, chi, ki…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!