Feng shui iFokus

Feng shui

Etikett: vardagsrum
Läst 1378 ggr
[Hellas]
0

Fest med Feng Shui tänkandet

Vi hade stor middag i helgen då vi var 18 personer samlade.
Vårt vardagsrum/matrum är ganska ordinärt storleksmässigt så vi insåg ju att det kommer bli trångt.
Vi har tidigare varit runt 15 personer och det brukar vara max.

Men så tänkte jag att jag denna gång ska tänka Feng Shui och försöka få ett luftigt  balanserat intryck även om det i själva verket skulle bli för trångtObestämd.

Vi satte ihop två matbord med iläggsskiva och lägger på en vit duk över alltihop.
Vi har kraftiga tunga stolar i trä vilket balanserade upp trä

Jag hade valt ett vitt vintertema med spirande vårkänsla.
Gardiner såg jag till att byta ut till vita luftiga med ett visst ljusgenomsläpp för att få in luft och Qi i det kommande trånga rummet.
Porslinet blev vitt och de vita servetterna dekorerades med varsin vårlik blombukett till varje matgäst (lite pilligt var det).

Det som inte gick i vitt hade jag i genomskinligt glas, ljusstakar skålar osv. som speglade vattenelementet

Många levande ljus balanserade upp eld och som kronan på verket har jag ju min gigantiska smideskrona så att jag fick in metall i rummet.

Jord har jag naturligt sedan tidigare i färgen på väggarna + blommkrukorna.

Hur det gick, kalasbra, gästerna var kvar tills vi själva, lite fint, började gäspa Skäms.
Det var jättehärlig atmosfär och det kändes inte ett dugg trångt i trängseln.

Bilder? Nixpix, det får ni inte se några men jag kan garantera att jag hädanefter alltid kommer försöka tänka Feng Shui när jag ska ha fest.

FiaH
0

Va mysigt det låter, kanske jag med ska tänka på när jag ställer till med fest, vi har inte heller den ytan.. Tack för fint tips…

Tuva-Lena
0

Jättefint med jordnära tips som omväxling! Lite "trolla med knäna" som du lyckades med Hellas! Och ni verkar ju ha haft jättemysigt. Vilket jobb du la ner! Förvånad Tack för tipsen från mig med! Kramelikram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

Låter jättefint Hellas, synd att du inte visar bilderCool men du har beskrivit det så bra, ett bra tips, tack och kramen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Låter som en kanonlyckad tillställning! Säger dock som Tuvan att du verkar ha slitit rätt hårt för det!

Själv får jag alltid hålla saker så enkla som möjligt för att orka, vilket kan vara lite ledsamt ibland men men, så är det ju.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JMax
0

Låter jättefint!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!