Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfilosofi
Läst 1567 ggr
Tuva-Lena
2009-03-14 00:52
0

Eldenergin

Eldens energi är livlig och pulserar åt olika håll. Elden förknippas med röda färger och med våra känslor. Eldens kvaliteter är dynamik, energi, entusiasm, kreativitet, självsäkerhet och förmågan att leda människor. För mycket eldenergi kan leda till otålighet, aggression, impulsivitet eller för mycket ambition. För lite eld kan göra att du tappar entusiasm, värme och motivation. Du hittar elementet eld i alla typer av ljus (lampor, levande ljus, eldstäder etc), husdjur, allt som kommer från djur (ben, fjädrar, ull med mera), konst eller prylar som föreställer sol, ljus och eld, trianglar och pyramider. Alla röda toner är färger som innehåller eld.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2009-03-14 00:55
0

Jag har mycket eld hemma, men så har jag husdjur också! Drömfångare har jag flera stycken som hänger ovanför sängen, ljus brinner här varje dag, för att inte tala om braskaminen. Jo, jag är ganska eldfängd själv också. Skrattande Tur kanske att kajorna har byggt bo i skorstenen så att pipan till vedspisen är täppt..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
2009-03-14 09:34
0

Eld är värmande och mysigt :-)

mayolica
2009-03-14 19:59
0

Jag tycker inte om att ha det är för varmt ,men att tända några ljus ger en mysig stämning. Det är möjligt att det kan vara lite för lite eld här,har ju inga husdjur längre ingen drömfångare heller.

~ mayolica ~