Jordenergin
Jordenergin är samlad och riktad neråt. Jord är en stabil energi som står för mognad. Positiva egenskaper hos jord är medkänsla, uppriktighet och hänsyn, praktiskt handlag, organisationsförmåga, stabilitet och sensualism. För mycket jordenergi kan göra dig alltför konservativ och seriös. För lite kan leda till att du tappar fotfästet. Jorden hittar du i tegel, kakel och keramik, konst som visar tomma landskap, öknar och fält, långa tomma ytor, fyrkanter och rektanglar. Färgerna är bruna, gula och jordfärgade toner.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag har kanske för lite jordenergi hemma, även om jag är en "jordnära" person. Men jag gillar jordfägerna och har ganska gott om dem kan man säga..
Vad innebär detta med eld? Jeremina 

Här är en länk med lite info om eldenergin Jeremina. 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Hoppfull..kram 

Kramkram!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2 Eld - trä- jord - metall - vatten. Alla dessa element tillsammans samspelar för att man skall uppå harmoni i hemmet - och i kroppen. Finns det för lite av något så uppstår en obalans, liksom om det finns för mycket av något.
Har man för mycket eld då, så kanske man stressar, har det rörigt, springer mellan olika saker, har hett temperament och svårt för att hitta lugnet i tillvaron.
Har man för lite utav eld så är man kanske trött, nedstämd, tungsint och har svårt för att se glädjen i tillvaron..
Jag saknar nog både eld och vatten just nu
, det blir att fixa lite för att få in dessa element
Samma här Hellas, både sol och vatten.