Tjoho, mitt fina hem!
Jaghar precis fått en Feng Shui experts hjälp hemma. Hon gjorde sitt examnesarbete och jag var en av dem hon assisterade.
Det hände grejer och jag är förvånad så det kan bli.
Hon var super duktig och mycket lyhörd men också tydlig och gav idéer som hon prövade i rummen.
Hon var noga med att jag själv skulle känna för det.Små flyttningar på saker och rummet böev helt annorlunda. Jag ser skillnaden mot när jag flyttat bara för att jag tyckte det varit snyggt och när det sker med en medveten "baktanke"
Ut med en nyinramad tavla där tre människor hängde upp och ner i en slags navelsträng. Köpte affischen för massa år sedan på Moderna museet i Sthlm. För snurrig.
IN med fokus och energi och målinriktining och glädje och …
Jag är helnöjd!
Bilder Ann, bilder! Vill se! Tänk att få se ett hem som ett proffs har skapat! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Åh, jag skulle vilja ha en "Feng shui"-expert hemma hos mig!
Men först måste jag rensa bort en hel del saker!
Jag skulle också uppskatta bilder på resultatet och gärna med lite förklarande text!

Vad kul det låter, vet inte om jag skulle våga släppa in en sådan här… den stackaren skulle väl trilla av pinn av alla obalanser

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Oj nu klickade jag iväg en bild som är felvänd. Ni får lägga huvudet på sned…
Fåtöljen hör till en TV hörne del. Problemet är att vi bor litet, 80 kvadrat och jag har haft problem att hitta en lösning som gör att vardagsrummet känns ok.
Nu delas det av med ett långskåp som varit stereobänk och som jag ska måla vit.
Datorn bör bytas ut till en portabel tyckte hon för att lösgöra mer plats. Nu byggs mycket plats kring den stationära.
Man ser bokhyllan i bakgrunden. Där låg ovanpå lite tavlor som ska ramas in och annat som åkt upp till det jag sett som "osynligt".
I bilden ovan.Pärmarna är sorterad in i färg och likaså böckernas pärmar. det skapade en lugnare atmosfär. Borde ju haft en innanbild…
Innan var där ett stort brunt matbord som fungerade som arbetsplats. Bakre delen på skåpet är öppet så man når in till skrivaren och annat från andra hållet där skrivbord står. Vet inte om det framgår så tydligt. Just denna dag när jag fotograferade var det min dotters 18 årskalas.Och jag och min syster som var på besök iordningställde mycket. När Feng Shuikvinnan kom tilllbaka flyttade hon skrivbordet så ryggen är mot fönstret med blommor som skydd. och jag har uppsikt över 2 dörröppningar. Aldrig rygg mot dörr…
Hon gjorde ju en mätning och analys och lite flyttande men det mesta jobbet gjorde jag efter hon gått.
Och har fortfarande kvar att göra.
I andra bilden är det soffan som flyttats och i hörnan är min kärlekshörna. Nyseparerad och allt så skapade hon en plats där det i baguan visade sig vara läge för relationskärlek som behöver stärkas. Med saker som är 2 och symboliserar kärlek. I mitt sovrum placerade hon mina minnessaker för mamma som hade spridits ut på olika vis i rummen för en nybliven sorg. Hon tyckte att soffan var för mörk och skulle ljusas upp med vita kuddar. Jag prövade sedan lägga ett vitt tyg över men har nu tagit bort det igen. Vi bytte också matta från en dyr fin i grå i ull som blivit sunkig och tillhörde min ex till en nytvättad Kelimmatta som låg i källaren. Hon tyckte jag skulle ha lite färg men även en lugn känsla. Zeninspirerat. På väg…