Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 3042 ggr
Tuva-Lena
2009-01-22 00:40
0

Några smarta tips:

• Fråga dig själv: Vad mår jag bra av? Vad är det för saker jag gillar?
  • Rensa bort allt som inte används, det kan vara allt från urvuxna kläder till onödiga möbler.
  • Ta bort saker som gör dig ledsen eller väcker dåliga minnen.
  • Ett enkelt sätt att få bra atmosfär och bättre luft hemma är att skaffa gröna växter. Investera gärna i ett akvarium eller inomhusfontän.
  • Ta bort torkade blommor och plastblommor eftersom det symboliserar det döda.
  •  Blir du matt bara av tanken på att rensa hela hemmet, satsa på hall och sovrum.
  •  Sovrummet symboliserar passion, sömn och vila så ta bort elektromagnetisk utrustning som tv, telefon och radio.
  • Färgsätt sovrummet med lugna, varma färger, gärna hudfärg eller rött som är kärlekens färg.

Källa: www.wellnet.se

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

FiaH
2009-01-31 20:33
0

Tack för bra tips, Glad

Ljuset
2009-01-31 21:02
0

Ska tänka på dessa tips. tack.

Indiania
2009-01-31 22:30
0

Tack Tuvan för tips och Feng Shuisajten är bara så mysig.Har börjat så smått med sovrummet. Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tuva-Lena
2009-02-01 01:29
0

Önskar er lycka till med omvandlingen! Jag har också börjat så smått - med att rensa då. Skäms

spindelfot
2009-02-02 18:46
0

plastblommor ska man ta bort.. men blommor i tyg då? tänk om man skulle sy sig en riktigt maffig vacker röd ros.. tyg är ju ett mer levande fabrikat..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Tuva-Lena
2009-02-02 23:26
0

#5Ja, det borde väl gå bra. Jag håller med dig, tyg är i högsta grad levande, och tänk vilken vacker ros du skulle få av ett intensivt rött tyg! Glad

[Chakra]
2009-02-03 08:33
0

Fina tips!

Förr hade jag torkade blommor, men inte nu längre.

En väninna berättade att hon tänt eld på sina, och de brann väldigt bra!Glad

kanin
2009-02-03 11:39
0

Tack för tipsen.

spindelfot
2009-02-03 13:03
0

jag torkar gärna blommor, sen äter jag upp dem, dricker upp dem, eller eldar upp dem, ibland har jag dem i oljor..

att ta vara på saker och ting är balans för mig, det är ju skönhet från början till slut - att tex plocka en ros, torka den, och sedan göra ngt av den.

Tuva-Lena
2009-02-04 00:38
0

#9 Så tänker jag också spindelfot. ;) Inom kinesisk medicin använder man alltid örter, så qi kraften går att utnyttja även sedan örterna har torkat, i medicinskt syfte då eller som må-bra medel. Glad

Liss
2009-02-04 03:09
0

tack för tips, kom på att jag nog har en del som ger negativa tankar. Så ska ta och rensa en dag snartGlad

Sovrummet är lila/vitt/svart, vilket jag trivs bra med. Känns varmt och skönt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tuva-Lena
2009-02-05 00:31
0

Sköna färger du har i sovrummet! precis dom färgerna tänker jag inreda min praktik med. ;) Plus lite varmt ljusgrönt..

Liss
2009-02-05 00:57
0

#12 Ja, jag älskar lila. Så det har även fått komma in på badrummet iom handukarnaGlad

Tuva-Lena
2009-02-05 01:05
0

Vilak färger har du annars i badrummet? *Nyfiken* Flört

spindelfot
2009-02-05 01:14
0

Ett tips jag läst.. METALL är dåligt!

eller har någon annan läst annorlunda?

Liss
2009-02-05 01:15
0

#14 Ja, handukarna är lila och även tvålpumpen. Sen är kaklet vitt och även badkaret är vitt. (hyreslägenhet) Och så har jag duschdrapperi som är genomskinnligt med gulddetaljer och hade tänkt ha upp gulddetaljer på kaklet med tiden också. (kakeldekor)

Så i det stora hela - Lila, guld och vitt.

Har också ett svart ljus på handfatet. Och tyvärr! Pågrund av hyreslägenhet, så är golvet riktigt fult blått! Men har försökt täcka över de med en matta i typ bambu eller nåt.  

Du får gärna protistera om något är hemskt fel? Glad

Tuva-Lena
2009-02-06 01:28
0

Nej då, det "ser" väldigt fint ut! Har du testat med silver istället för guld..? Jag har också blå matta som jag tröttnat på, och vet du vad jag köpte? Jo, jag skaffade såna här små trallar i trä, 60*60 cm, som jag målade i mörkbrun lasyr. Det blev häftigt mot de blåvita våttapeterna, och dessutom mot vitt porslin då som är ganska tråkigt annars. Dessutom blir jag aldrig blöt om fötterna där inne, och trallarna är alltid varma och sköna att stå barfota på. Glad Fast jag måste förstås lyfta bort dem när jag skall dammsuga och torka därinne, men dom är så lätta så det är inget större problem.

Liss
2009-02-06 01:34
0

#17 jag har faktist tänkt på sånna trallar, har alltid velat ha sånnaGlad Och turligt nog går inte den blåa våtmattan upp på väggen åtminstone.
De enda är väl som du säger, att du måste lyfta och greja för att dammsuga. Och jag har tyvärr en kattlåda där inne.. så kommer hamna mycket kattsand imellan. Men iof är ju det snyggare än att de syns på golvet tills jag städar.

Silver ist för guld? Är de bättre?Glad

Tuva-Lena
2009-02-07 01:14
0

#18 Silver eller guld? I min tankevärld föredrar jag silver men det är nog en smaksak. Du skall välja det du tycker "känns" rätt. Glad Det brukar bli det bästa. ;)

Liss
2009-02-07 01:48
0

#19 Ja, för mig känns guld varmare? Och eftersom de är så kallt med de vita så tycker jag silver gör de ännu kallare? men det kanske bara är jagGlad

Santhe
2009-02-07 19:02
0

Vilka bra tips, tror jag ska rensa ut lite saker och kläder jag ändå inte använt på ett tag.

Tuva-Lena
2009-02-08 01:09
0

#20 Nej, det är nog rätt tänkt Lisette, vitt är kallt och lila påminner om norrsken - också kallt, så visst blir guld bra. Flört

#21 Hej Santhe! Vad roligt att inspirationen sprider sig och välkommen in till oss! Glad

anebit
2009-02-08 01:34
0

Trätrall som målats på badrumsgolvet var ett jättebra tips.

Tack för det!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Dojdan
2009-03-31 05:38
0

#0 Vad jag har läst så ska man absolut inte ha väggarna röda i sovrummet. För mycket rött kan skapa aggressivitet och göra att man sover illa.