Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 3961 ggr
[Hellas]
0

Hur ser ditt städskåp ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar ofta på vart man ska börja när man vill göra något radikalt, kanske en sådan sak som att gå mer åt Feng Shui.
Jag vill ofta allt samtidigt och så slutar det med att antingen blir det halvfärdigt eller så kommer jag endast till tanken.

Av erfarenhet så fungerar jag bäst om jag tar en sak i taget systematiskt och planerat och vart börjar man då?
Jo, jag själv ska börja i mitt städskåp!

Riva ut allt som finns där, sortera bort sådant som inte ska vara där såsom  tex. sladdar eller allt det som inte tillhör kategorin rengöring.
Sedan ska jag göra ordning mina småhyllor och kanske märka upp dem med vad som ska stå vart.

Jag kanske spikar upp några krokar för sådant som ska hängas upp.
Jag vill även försöka prioritera plats för Dammsugare och skurhink.
Det enda som inte hör till städning men som ändå måste stå där är strykbräda och strykhjärn.

Kanske man skulle måla om dessutom i någon fin färg!

Vad tror ni?
Jag tror att det genast skulle kännas roligare att använda sakerna, enklare att ta fram och ställa tillbaka, som jag har det nu så ramlar strykbrädet nästan ner när jag tar ut Dammsugaren Skrikandes

Tuva-Lena
0

Jag har inget städskåp!!! Tyst och vet du, jag får ett spel varje gång det kommer någon och hälsar på, för då måste jag försöka smussla undan dammsugarn! Snabbt som ögat!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

april4
0

Mitt städskåp är såå trångt, att ibland så ibland känns det som om snabeldraken ska anfalla mig när jag öppnar dörren

Clary
0

Jag tror helt klart att det blir "roligare" att städa om det är ordning i städskåpet, kanske att man inte skulle behöva ha så väldigt många saker där…..Snabeldrakar är våldsamma grejer Aprillan, tänk om de tog ett varv själva………….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

hahahahaaaaa……..gissa vem som skulle njuta då

[Hellas]
0

Ja det är hemskt att de otäckingarna anfaller så fort man öppnar skåpdörren och stackars Tuva, som får be gästerna vänta utanför medans ho rusar runt och gömmer undan den rackaren Cool

Tuva-Lena
0

#5 Faktiskt så är nog Tuva lite bekväm också. Skäms Varje dag ligger det höboss och grus på golvet, så jag måste ändå ta bort med jämna mellanrum. Då är det lika bra att ha draken beredd för anfall.. Men jag har tänkt på det där, att den skickar negativ energi till omgivningen, så jag bör nog fixa en inhägnad till den! Skrattande

[Chakra]
0

I min lägenhet finns inget städskåp, så städgrejerna trängs med annat i en kombinerad klädkammare/förråd.Men rätt bra ordning har jag.
Dammsugaren står ofta framme så det ser ut som om jag håller på att städaGlad

Kom på en rolig sak…en väninna berättade att hon gett bort vackra färgglada städgrejer i present och det hade tyvärr misstolkatsSkrattande

[Hellas]
0

En vän till mig fick Maria moppset i julklapp av sin make……..de är skilda idagObestämd

Playja
0

#8… *ha ha ha* Jag skrattar mig tårögd!   Vilket härligt inlägg *lättroad*

Tuva-Lena
0

#8 Ha ha, lika bra det. Han har definitivt inte förstått hur vägen till kvinnans hjärta går.. Vilken charmknutte hör ni! Skrattande

Hoppfull
0

Ja herregud! Klok kvinna!! Undrar om han kände henne alls… ingen normal människa önskar sig väl något sådant i julklapp Förvånad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
0

Mitt städskåp innehåller allt möjligt,fast inte så mycket städgrejer.Dom får man leta efter när man ska ha dom,för dom brukar vara utspridda på lite olika ställen i lägenheten.

~ mayolica ~

Lindbygarden
0

#8 Hahahaha!

Jag har heller inte ett utpräglat städskåp vilket kanske skulle behövas.

[Hellas]
0

Jag ska ta tag i mitt skåp som idag också är blandat med alla möjliga saker.
På något vis så verkar de där udda sakerna hamna där eftersom de inte passar in någonannanstans.

Jag är sugen på att göra lite som bilden visar i inlägg #0 och för er som tror att det är mitt skåp så kan jag bara meddela att det tyvärr inte är det.

Jag gillar dock idén med att ha skurhinken under damsugaren

Tuva-Lena
0

#14 Åh gudars! Vilket tillkortakommande man känner när man tittar in i den skrubben.. Skäms Tänk om jag skulle ha skurhinken ihop med dammsugaren, då skulle den också alltid stå framme bakom nån fåtölj! Foten i munnen

Dojdan
0

Mitt städskåp är alldeles för litet! Sakerna nästan ramlar ut på mig när jag öppnar… det får nog bli mitt nästa rensningsområde.

PiteCarina
0

#15 Jag har så fullt i städskåpet, saker som egentligen inte behöver vara där som glödlampor och omslagspapper. Dammsugaren står skymd vid klädskåpet i hallen, men vid besök brukar jag gömma den i sovrummet. Skurhinken står inne på toan.

Det skulle verkligen kännas skönt att få ordning i städskåpet! Då får jag nog få in både dammsugare och skurhink.

Dojdan
0

#17 Haha va lustigt! Jag har också glödlampor och omslagspapper i städskåper.. och gömmer alltid dammsugaren i sovrummet när vi får besök, haha :D

Liss
0

Usch! mitt har en stor tvättpåse i som skittvätten åker i. (En ikeapåse).
Och sen ligger de hammare och skruvar och skit på hyllorna. Och dammsugaren står på kanten .. och en gallerhylla är inputtad så massa grejer ligger i dem med.

De är ju dem skåpen jag måste rensa! Alla tre skåp i hallen! Pust:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Hellas]
0

Det är ungefär så mitt skåp också ser ut, fast bilden är fortfarande mitt drömskåp och drömma kan man ju alltid göra :)

szirius
0

Jag har en underlig kombinerad kammare där det står matkonserver på hyllorna och papperspåsar till glas/plast/pappersinsamling och sen dammsugare o skurhink på golvet och ett skåp med städprylar i…Obestämd.Fast det är rätt så bra ordning där inne…

Jag är superglad för det där rummet, där man kan få bort allt sånt som man inte vet vart man ska ha ( i förra trånga lägenheten fick vi ha dammsugaren framme o insamling i hallen -inte så bra…)

Ja just det, strykbräda o strykjärna har jag där också…vilket inte används särskilt ofta, heheCool

Hoppfull
0

För första gången har vi faktiskt ett hyfsat välordnat städskåp. När vi flyttade hit så bestämde jag att glödlampor, verktyg och annat skulle ha andra platser så i vårt städskåp finns dammsugaren, trasor, skurmedel mm. Plus att vår hundmat står där i en hink med, men det är ganska gott om plats och inga andra saker och det är superskönt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JMax
0

Jag gör som 17 o 18, har rensat o gjort fint i mitt städskåp nu men inte fasen får dammsugaren plats…så kommer det folk åker den in i sovrummet!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!