Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettrensning
Läst 1559 ggr
Dojdan
0

Torsdagens planer

Det blev ingen rensning av strump- och troslådan idag så det ska definitivt ske i morgon.

Köpte nya gardiner på IKEA idag, så de ska läggas upp och sättas upp i sovrummet!

Jag har en hylla och en toalettrullehållare som ska upp i badrummet.

Rensning av linneskåpet i sovrummet (som iiinte består av linne)

That's my plans… Vad är era?

JMax
0

På vägen hem ska jag köpa två provburkar färg som inte blev av i går eftersom jag hittade en vagn på blocket jag skulle ha så jag fick ge mig av i raketfart till norrköping och köra vilse ett bra tag…gpsen var inte uppdaterad sen de byggde om i Hagebytrakterna så där for jag omkring ett tag…

Så förhoppningsvis provmåla lite. Lovat dottern att vi ska sätta påskfjädrar i några buskar ute samt gå en promenad och inviga nya vagnen ordentligt sen måste jag stryka o diska…

En dörr ska ner i källaren med på nått sätt, tyckte inte att dörren behövdes…

Får se hur långt jag kommer…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
0

Packa upp resväskan färdigt, köra tvättmaskin och sedan kolla alla nyinköpen och planerar vilka tyger som blir gardiner och var. Läsa ikapp alla inlägg måste jag ju också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Dojdan
0

Håll tummarna för mig nu! Om en timme kommer det några och ska titta på min tvättmaskin, skulle verkligen behöva de pengarna till vår resa (Kreta den 30:e).

Norrann
0

#3 Åh,ska du redan iväg till Kreta - mitt älsklingssemesterställe!Var det du som frågade på resorifokus?Jag åker dit 14 juni,längtar redan.

PiteCarina
0

#3 Hoppas att det gick bra med tvättmaskinen!

Jag skulle gärna fara tillbaka till Kreta!

Idag har jag varit två vändor till "Röda Korset" med saker. 

Snart blir det "Tjejkväll" på stan med dottern.

JMax
0

Vi har promenerat o satt fjädrar i buskarna, dörren är i källaren, provburkarna inhandlade…Nu ska vi äta sen natta dottern efter det blir det stryk ,disk o provmåla lite.

Hoppfull
0

#6 Vem ska få stryk??? Förvånad Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Dojdan
0

#4 Ja, det var jag som skrev på Resor-sajten. Jag har aldrig varit i Grekland och hoppas verkligen att det är så bra som möjligt! :) och att det hinner bli sommar där tills dess!

#5 jag fick den såld och har nu 1600 extra i reskassan!

Norrann
0

#6 Det är strykbrädan ofkårs.Den får stryk ibland!

#8 Vädret i maj är ungefär som svensk sommar,ta gärna med nån kvällströja det kan behövas.Vattnet har inte hunnit bli så varmt heller men det finns ju pool.Bra med extrapengar i reskassan!

Åh,nu tänker jag på grekisk yoghurt med färsk frukt och grekisk honung,grekisk sallad med tsatziki - mmm!Förresten om du gillar tsatziki kan du köpa hem färdiga kryddblandningar,det kan jag rekommendera för det smakar bra.

Dojdan
0

Jag ÄLSKAR tzatsiki!! Köper man det i vanliga livsmedelsbutiker där nere elelr?

Norrann
0

Ja,det finns överallt.Det jag tänkte på att ta med hem är färdig kryddblandning.Avrunnen gurka,grekisk yoghurt och blandningen är allt som behövs.

Tips!I den blandning jag köper finns det salt så jag tar det lugnt med salt när jag fixar gurkan (river och saltar och låter den rinna av ordentligt).Sen står det på engelska att man ska ta en msk men jag tar en tsk,tycker det är lagom.Ni får prova er fram,det finns flera fabrikat.Gudagott till både kött och grönsaker och sallad.

Gillar du honung med då måste du prova den med.Jag tycker de har många härliga hudvårdsprodukter också,baserade på olivolja.Sånt här gillar jag att köpa och ta med hem,t-shirtar med tryck det lämnar jag till dom som gillar sånt.

JMax
0

#7 o 9. Nä gubben så klart!!Tungan ute Hehe!

Har visst blivit lite stopp i effiktiviteten o jag har fastnat framför tvn…

Clary
0

Grekland är helt underbart att åka till under sommarsäsongen och som du säger Norrann deras hudvårdsprodukter är härliga. I övrigt har ju priserna tyvärr stigit ganska mycket men jag vet att man på Rhodos påbörjat diskussioner om de ibland allför höga restaurangpriserna så det blir förhoppningsvis bättre.

Visst är det härligt att rensa och sälja av och få ett bidrag till semesterkassan, Dojdan, ska få tummen ur och göra det samma

Hoppfull
0

Älskar Kreta!! Tyvärr är det som Clary säger väldigt dyrt att både äta och dricka där nere nu. Vi var där hela familjen (fem pers) förra våren och det grävde ett djupt hål i vår kassa kan jag lova, vi hade fått sälja av en massa grejor vi med för att finansiera just mat mm!

Dojdan
0

Vi blev bjudna på resan.. inklusive frukost.., Så det är bara mat och dryck vi betalar… då blir det ändå inte så farligt :)

szirius
0

#15 du verkar ha en väl balanserad ekonomihörnaFlört! Gratis utlandsresor o sålda tvättmaskiner…det är bara att gratulera!Glad

Dojdan
0

Det lustiga är att allt har vänt sedan jag började rensa. För en vecka sedan så hade jag otrur med allt, inget sommarjobb och inte en tanke på att sälja saker.. sen när jag började rensa så vände allt otroligt fort.. slump?

Norrann
0

Förra året tyckte jag priserna var som hemma.Men jag brukar inte äta på restaurang varje dag under semestern lika lite som hemma,dessutom handlar jag helst min mat där lokalbefolkningen handlar - både bättre och billigare (men inget för den som är rädd för getingar de flockas alltid kring frukten).

I år är kronan svag så det lär märkas men det är väl bara att anpassa sig efter det.Förresten,det som tillhör det dyraste är ofta det man köper i poolbaren,i st f en skål med glass där kan man få en hel måltid om man lagar själv.

Norrann
0

Apropå sälja och lägga undan till semestern så är det något både jag och mina vuxna barn gör,vi sparar också förstås men det är roligare att rensa och få pengar för sånt man inte behöver.Det ger verkligen bra energi!

Liss
0

Jag har bara suttit i solen och gottat mig idag, så ingen rensning över huvud taget. Kunde ju inte vara inne när de var fint väder heller:P Fast nu har jag solfrossa.. är jätte varm! :P

Åh gud! Grekisk youghurt har jag i kylen, men ingen grekisk honung eller frukt! Åh, jag vill till grekland! De är så fint där.

Vad kul att ni vart bjudna på resa Dojdan. De hade inte vart dumt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tuva-Lena
0

Åhh, låter härligt med resa till Grekland Dojdan! Hoppas att du får det riktigt härligt! Grattis till försäljningen, lite xtra klirr i kassan sitter inte helt fel!

Imorgon skall jag fortsätta rensa, men på em måste jag iväg till vårdcentralen för några tjuriga eksem jag har dragit på mig på händerna - inge kul nu när jag har kommit igång med rensningen, att behöva avbryta.

Det vore ju toppen om rensningen har den positiva effekten på ekonomin också! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Jag är sååå sugen på Grekland… men det ser hopplöst ut i år Rynkar på näsan

Clary
0

#22 Du får nöja dig med en tripp norröver Flört Jag har, trots att jag varit hemma flera timmar, motstått att kika på restresor…Cool

Hoppfull
0

Hihihihi! Ja, vi planerar faktiskt för en lite tur till västkusten med. Lite salt hav åtminstone.