Helt slut!
..och ändå är det mesta kvar! 
Titta på min "före-bild"! Den är tagen uppe på vinden medan jag höll på med första utrensningen. Nu har jag slängt en massa skräp.
Nästa steg blir att ta reda på saker som går att sälja eller skänka bort, det tredje steget får bli att "städa" och sedan skall jag försöka möblera på ett sätt som frigör lite yta.. 
Vad tror ni? Kommer jag att lyckas..? Här finns saker som har legat i hundra år, coh nu har jag stökat upp en del i högar för att komma åt det som ligger bakom all bråte.. Gissa om jag sliter!? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Oj,ta det lugnt.Det som legat i hundra år får kanske ta ett år att flytta och sortera iaf.
Och ja,självklart kommer du att lyckas!
Oooh jag skulle älska att få rota omkring där inne efter fynd :D
Det lilla runda bordet var fint och jag tyckte mig se en trevlig säng (ny,gammal?) också.Tänkte du försöka sälja saker?Det går förvånansvärt lätt tycker jag ofta och det är så roligt när någon kommer och hämtar saker OCH betalar,det blir liksom "två flugor i en smäll" eller två vinster.
#2 Du är välkommen Dojdan, jag behöver all hjälp jag kan få, me visst är det skönt att bli av med skräpet som har stått där helt bortglömt. Pärmar, pärmar och åter pärmar - var kommer dom ifrån allhop? 
#3 Det runda bordet har jag fått av en väninna som gjorde en utrensning själv - och nu vet jag inte var jag skall göra av det.. har redan flera köksbord.
Men den lilla sängen som står där är gammal. Den låg jag i när jag var barn, och hälsade på här då farmor och farfar bodde i huset. Svår att slänga eller sälja.. dessutom riktigt fin om man målar om den och byter tyg.
Jag fortsätter att lägga in bilder allt eftersom rensningen går framåt! 
Jag skulle slipa ner bordet och göra det lite "gammalt" målat i vitt… lite slitet o så
#5 Ja, det vore en idé.. men just nu har jag två andra bord - mycket finare dessutom, som jag skall måla om i vitt.. men så småningom så!
Nu har det en hemsk färg, eller hur..?

Självklart Tuvan med din energi kommer du att lyckas! Men som Norrann säger måste ju inte allt ske omgående… 
Det är den fördel som finns med att flytta emellanåt. Då tvingas man rensa och göra sig av med allt man samlat på sig. Ofta får man med sig en del av skiten ändå, men det mesta måste man ju ta hand om. Vi har ett förråd som ser ut så där ungefär ute där vi bara mockade in grejor i flytten. Men det ska tas nu när det blir varmt ute så att vi kan vara där utan att frysa häcken av oss.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#5 Precis min tanke om det bordet!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Oj Tuvan, där har du en del att bitat i! Risken är väl att man kommer på att det där kan jag måla och fixa till, så hamnar det i "ska göra högen" och man kanske glömmer bort om man verkligen behöver just den grejen. Såklart finns det saker som den lilla sängen som är värda att sparas på om du får ett lyckligt leende när du ser på den 
Jag har en o annan möbel i garaget som jag hade tänkt att det här kan jag fixa till men följdfrågan, var ska jag har det, den glömde jag så de får åka när det är dags för rensningen där.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Sängen skulle jag nog sparat om jag hade en bra plats för den,kanske i ett gästrum.Det är roligt att ha kvar något från barndomstiden (förutsätter att den var lycklig såklart)!
Här har jag ett skåp och två fåtöljer som jag fick när min mormor dog som valsar runt,de är lite svåra eftersom vi vill behålla dom av nostalgiska skäl men de inte alltid passar in.Skåpet står just nu hos mig efter att ha varit iväg en vända till ett av barnen.Fåtöljerna (två) är hos ett av barnen de med.
Det finns andra minnen från min mormor som jag har lättare att förhålla mig till - en stekgryta och en jättesöt liten omelettpanna i gjutjärn.Dom sakerna använder jag förstås så de har sin självklara plats i grytskåpet.
Apropå saker som "kan fixas" har jag insett att man behöver tänka till även på om man har plats/nytta av de saker man vill ha.Det händer mig när jag ser fina saker att jag vill HA dom men som tur är har jag oftast hjärnan med så att jag tänker "var ska den stå eller få plats" (det runda bordet på vinden är en sån sak).
Trevlig helg på er,jag åker och tittar på DM i cheerleading imorgon och sedan kanske det blir att skrapa ner tapet i min hall på söndag.
Det var en härlig röra Tuvan!
Och vilken ordning det kommer bli i det högre medvetandet sen när det blir städat på vinden.Och du som redan verkar ha bra koll på det…
Jag tycker om det blå bordet! Det hade jag målat i en annan färg om det varit mitt!
Har letat efter sängen ni pratar om men den kan jag inte se
Det blå bordet är kanske snyggt att patinera så att det ser sådär gammalt skönt slitet ut

Och mina ögon föll på hörnet! Är det inte delar av en vävstol som står lutat i vänstra hörnet?
Det är ju SÅÅ avkopplande att väva mattor…synd att de tar en så himla stor plats bara…men har du alla delar till den så kan du få en rejäl slant för den om du kan sälja den.
#11 Sängen står längst fram i röran. Det ligger en gammal lampa ovanpå den, och en kattbur. Du ser gavelknopparna på den sticka upp. Kankse jag kan göra om den till en "dagbädd" som det visst kallas, då man tar bort ena sidan av kantstängerna på sängen, målar om den i vitt eller svart, lägger en mjuk dyna i och ett vackert gammalt överkast. Jag har ett virkat gammalt överkast efter farmor.. 
#13 Jo då szirius, det är en gammal vävstol och jag har två st spinnrockar - någon som vill köpa en av dom..?
Jag skall ställa fram allting som hör ihop och ta foton, så får ni se vad som finns.
Det blåa bordet har dessvärre en modern design med raka ben, så skulle jag försöka göra det "slitet" så skulle det nog se lite tokigt ut, men det går säkert att använda till nåt.. hoppas jag..
annars får jag skänka/sälja det. :)
#14 Ja,en dagbädd blir fint.Gärna ute på verandan eller i ett uterum,det är väldigt mysigt.själv har jag inte plats annars hade jag haft nånting i den stilen på min smala balkong.
#15 Varför kallas det dagbädd då? Är det meningen att man skall vila i den på dagen, eller ..? 
Ja såklart!Ta sig en tupplur eller två,vila med en bra bok och en kopp te - fullt med kuddar ska det vara.
Mmmmm.. ha ha..