Rensa kroppen?
Jag läste någonstans att man, när man rensat klart i hemma, också ska göra en rensning av gifter i kroppen. Någon här som gjort det? Vad finns det för alternativ?
Tarmsköljning känns inte sååå lockande..

jag jort tarmsköljning ,och jag tror faktiskt inte att det är så bra, jag blev sjukare en normalt efteråt . jag brukar äta en påse plommon ibland och det rensar ut tarmarna på ett mer normalt sätt tror jag…..
Ja, det vore läge för mig också kanske, nu när jag har stått med näsan i gammal dammig bråte. Jga brukar vädra lungorna när jag går ut med hunden för säkerhets skull. Jag tänker mig att för varje andetag jag drar in så tar jag in ny stärkande Qi, och med alla utandningar så tänker jag mig att allt damm och ev virus eller bakterier följer med. Tre ggr åt "vardera hållet" - men det var lungorna det, kroppen vet jag inte hur jag skall göra med, den är självgående för det mesta.
Men om du tittar in på alternativbehandlingar så har vi olika förslag där, på hur man kan rensa kroppen.
Här har du en metod som är lite enklare än tarmsköljning ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ja.. har läst ganska mycket om at "detoxa" sig. Att man under ca 2 veckor inte äter annat än frukt, sallad, nötter och sånt där som är helt naturligt… Bort med socker, mejerier, kött och allt sånt där..

Jag kommer ihåg att det stod något om nån grej i den där Att rensa i röran med feng shui som man skulle ha för att rensa ut sig. Något man skulle dricka och så bajsade man ut allt kvarblivet skräp i tarmarna. hm?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#4 Jasså, men då kommer jag nog dit snart! Håller på och läser den nu!
Jag har gjort en Kolhydratsrensning som tog 10 dagar då jag var totalt utan Kolhydrater.
Det gick jättebra, dag 3-4 var värst då jag mådde skitdåligt med abstinens efter rent socker men sedan mådde jag oförskämt bra.
Jag var superpigg och kände mig så fräsch.
Magen var i kalasform ock allt var toppen.
Sedan införde jag sakta långsamma kolhydrater i min kost.
Nu har jag förtås fuskat och ätit godis men det är inte lika gott som förr.
Annars tror jag att den bästa reningen är vatten, drick rikligt med vatten så rensas även en massa skräp ut ur systemet :)

Jag tänkte med göra nån rensning sen, typ efter sommaren så jag har lite tid på mig att läsa på och se vad som kan passa mig bäst.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

om man inte vill vara så drastisk, så bör man iaf alltid duscha eller bada ordentligt efter en storstädning…det gör ju de flesta automatiskt för att man kanske känner sig smutsig, men det renar också ens energifält! Och endagarskurer med bara flytande föda brukar jag ha varje vecka ( söndagar).Det är inte så svårt att få till och jag tycker iaf att det känns bra
.Jag inbillar mig
att det därför aldrig hinner skapas så mkt slagg o skit…( är iofs vegetarian o äter inte vitt mjöl …men GODIS
)
Och finns det NÅN( iaf med stort hus o gård…) som klarar att "rensa klart allt"
? .När man kommit ett varv är det ofta dags att börja om…
…ingen annan som har det så?

#8 När vi flyttade hit för drygt två år sedan rensade vi hårt eftersom vi slog ihop två boenden och gissa vad??? Jag kan lugnt få ihop stor hög med grejer som ska bort igen
Fattar inte vem det är som släpar hem allt 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#9 Samma här.Jag är bra på att rensa men minst lika bra på att dra hem nya saker.Dags att jobba på den biten har jag insett nu efter att ha levt mer än ett halvsekel.
Har hört om att man kan dricka enbart te i tre dagar. Och då alltså, nyponte och sånna teer som verkligen är bra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Om man vill ha en enkelt men supereffektiv metod att rensa just sina tarmar så ska man knapra i sig en burk oxymax
Det tillsätter syre i tarmen vilket gör att allt gammalt plack och gamla inlagrade matrester som är fulla med bakterier och i vissa fall till och med mögel, släpper från tarmväggarna och åker ut helt enkelt. Vanlig tarmsköljing eller fasta får inte loss det som sitter fast inuti tarmarna så det här är betydligt mer effektivt om man vill göra en rejäl rensning.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Precis Hoppis, enkelt och effektivt, är nog dags för en omgång här tror jag. Tack för att du påminde mig 

Ja, man ska helst köra en sådan omgång varje år… så det är faktiskt dags för mig själv med igen nu!
Tack för tipset hoppfull! Vart köper man dessa?

På en hälsokost som säljer Helhetshälsas grejor eller på nätet, t.ex hos örtagubben

#10, haha, själv brukar jag tänka att jag har en hopplös kombination - jag vill ha det ordnat o städat och är nog lite pedant i sinnet - men jag drar fram så himla lätt på en gång, en riktig slarver är jag, som tänker "jag ska bara" och lägger inte tillbaks sakerna där jag egentligen vill att de ska ligga….

hur mycket kostar en burk sån där oxymax?
Skulle vilja veta med om vad det är för grejer det innehåller. Dom där namnen på ämnena säger inte mig så mycket. Och jag litar inte på allt bara för att hemsidan heter något med helhetshälsa, det är så lätt att lura på folk skräp för många pengar…
men det där med vegetariskt och ekologiskt låter ju bra…
nåja, man kan ju titta in om exempelvis medicinkvinnan som enligt deras hemsida skulle vara återförsäljare i malmö. :)

#18 När jag köpte sist kostade burken 235:-
Helhetshälsa är rekommenderat av många av de mest seriösa och välutbildade inom örtmedicin. De är oerhört seriösa och jobbar hårt att inte tillsätta en enda gnutta av något som är onödigt för kroppen. De använder enbart saker med hög kvalitét och de kämpar för att göra mediciner som är så lättupptagliga som möjligt för kroppen. Detta för att man ska kunna äta lägre doser och alltså köpa mindre mängder.
Men jag håller helt med dig om att det finns många lurendrejare som stoppar i både det ena och det andra för att tjäna storkovan! Min örtterapeut har rekommenderat dessa och hon är superpetig 

Jag har oxå hört bara bra om Helhetshälsa och har ätit vissa av deras preparat.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

okej. ja, jag misstror er inte. ;)
men det känns bättre att gå till en affär och köpa det av någon som man kan prata med.

#21 Det var inte menat som ett försvarstal
Försökte bara beskriva deras verksamhet. För det är verkligen skitsvårt, jag ringer ofta min örtterapeut så att hon kan läsa innehåll och tala om ifall det är en massa onödiga och dåliga saker i det jag funderar på att köpa.

mm, förstod det. ^^
#18 Jag tittade runt lite ohc jag hittade dem för typ 150!

åhå, inte illa! :D var då någonstans?

#24 VA??? var då??

mabrapostorder rear ut dem 154kr