Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettrensning
Läst 1082 ggr
Dojdan
0

Snaaaart klar!

Nu är jag snart klar med rensningen på vår "huvudvåning" (vi har en gillestuga där vi har TV, datorer, tv-spel, bar och sånt) och det känns verkligen kanon! Jätteskönt att ta en våning i taget då jag kan använda gillestugan som avlastningsplats för allt som ska till tippen när jag är klar. Sen, efter det, så kan jag ta tag i nedervåningen… finns dock inte så mycket att rensa här nere!

Vad jag har kvar där uppe är: Städskåpet, kökslådorna, ett par köksskåp och en byrå i sovrummet! Räknar med att bli klar i nästa vecka!

Hur går det för er?

JMax
0

Härligt!!

Här har varit ganska lungt i dag…Skäms det enda som hänt är att jag fått ner stora barnvagnen i källaren, den behöver ju inte stå här uppe.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Dojdan
0

Ja men det är ju jättebra Johanna :D

JMax
0

Hehe! Ja ibland måste man bara ta det lungt med. Har ju röjt i trädgården i helgen så lite har jag ju fått gjort i varje fall.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
0

Jag har tagit itu med en del av mina böcker. Dom låg utspridda på övervåningen i ett rum jag inte använder.. Skäms Nu har jag ställt dom prydligt i en hylla uppe på vinden istället - visst var jag duktig? Skrattande Dessutom slängt iväg gamla fakturor och annat skräp som jag sparat i åratal i ett antal byrålådor i samma rum… Man skäms nästan när man tänker på hur man har "rationaliserat bort" skräp tidigare..  Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Dojdan
0

Gud va duktig du är Tuvan! :D

Tuva-Lena
0

Tack, va skönt det var att höra! Skrattande

Måste få berätta lite mer om vinden som jag röjt: Nu har jag frigjort massor av extra utrymme där inne, så då tänkte jag inreda en liten hobbyhörna där åt sambon som bygger modellplan. Tar och sätter upp ett draperi som skymmer kartongerna som står i ena halvan av rummet, och sedan kan han få en hobbyhörna i den andra delen.. Flört kanske kan jag till och med få rum med min drejskiva, så slipper jag ha den i ett av rummen uppe. Då får jag ett extra gästrum på köpet! Glad

Dojdan
0

#6 Gudars vilka fina idéer. Och gudars vad avundsjuk jag blir! Jga vill sååå gärna ha ett hobbyrum till mitt scrapbooking (som nu ligger nedpackat i kartonger i brist av plats). Och en drejskiva, vilken dröm! *ser filmen ghost framför mig*

[Hellas]
0

Gisses vad duktiga och målmedvetna ni är, själv är jag fortfarande på tänkande och "jag ska" stadiet.

Tuva-Lena
0

#7 Kanske du kan använda nåt rum på samma sätt som jag,  genom att dela av det med en bokhylla eller ett draperi..? Det gorde jag förr minns jag när jag hade en liten etta bara. Inredde halva rummet till sovrum, och den andra delen som vardagsrum genom att dela av det. De blev jättesnyggt. Jag använde en öppen hylla som jag placerade blommor och keramik/glas m m på. Ni vet bokhyllan Niklas från Ikea..? Flört

#8 Rom byggdes inte på en dag heller Hellas-vännen. Glad Och allting måste börja med en projektbeskrivning inne i huvet.

Dojdan
0

njaa.. jag har ingenstans där det passar riktigt tycker jag.. jag älskar alla rum som dom är nu.. möjligtvis om jag skulle lyckas rensa så mycket att klädkammaren blir ledig.. men det är mycket tveksamt Tungan ute