Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfilosofi
Läst 1579 ggr
Dojdan
0

Min lägenhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har suttit och ritat upp lägenheten för att lättare kunna räkna ut Baguan. Men det är ju så svårt! Balkongen ska ju inte räknas…. hur gör man då?

JMax
0

Skulle man inte låtsas fylla ut den bara? Hittar inte min bok…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Dojdan
0

Hur då menar du?

Norrann
0

Om du bara ritar in baguan över lägenhetsritningen och sedan att det saknas lite av t ex "välstånd" eller att det verkar finnas extra mycket t ex "vishet":

Förstärk "välstånd" med frodiga växter och belysning på balkongen,gärna en fontän eftersom trä behöver vatten.

Dojdan
0

Humm.. jag ska alltså dra linjerna såhär och sen bara ta bort det som är på balkongen? Obestämd

Tuva-Lena
0

Kan du inte räkna med balkongen då? Ni kommer väl att tillbringa mycket tid där också? Speciellt om ni kan inglasa den.. Tungan ute

Vilken mysig lägenhet du har Dojdan! Många "G" ser jag, just det jag saknar mest här i huset som är gammalt. Och förr i tiden hade man inte så många prylar och hade på sin höjd en garderob - och den har jag tagit bort.. Tyst

Jag skall försöka att rita en jag med! Hoppas att alla andra följer med och ritar in sina baguas också..?! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Dojdan
0

jag vet inte om man kan göra så? Läste ju någonstans att man bara ska räkna med varmutrymmen… och glasa in kan vi inte göra så länge det är en hyresrätt.

Vi har bra med garderober faktiskt! Och utöver det där så har vi en ganska rymlig klädkammare på nedervåningen!

Dojdan
0

Så här ligger alltså mina fördelningar

Hennum
0

Vad tjusigt, en sån fin vill jag med göra…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Dojdan
0

Ja, men gör en Hennum! Jätteroligt att se hur ni andra har det!

Hennum
0

Jag vet inte hur man gör en sån?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Dojdan
0

Rita i något program på datorn bara.. eller så ritar du för hand och sen tar kort på det

JMax
0

Vi har så himla mycket krökar o böjar i huset…skulle ta mig en evighet att rita en någorlunda överrensstämmande ritning…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Norrann
0

#4 Just så!Balkongen blir ju delvis en saknad hörna,däremot så är det lätt att förstärka den med växter,gärna vatten som hjälper växter/trä på traven.Belysning är viktigt också!

Jag ska se om jag ger mig tid att rita in min lägenhet,har haft det på papper länge men måste göra om det isf om det ska synas på skärmen.Välstånd har jag oxå delvis på balkongen,den lät jag glasa in för nåt år sen och det blev mysigt.

Dojdan
0

#13 okej! tack för hjälpen :)