Köp 2 - för kärleken
Något som jag ständigt kommer tillbaka till är att man alltid ska köpa två likadana saker om man vill ha kärlek / Hitta den rätte. Det jag funderat mycket på är att jag alltid köper 3. Om jag ser mig omkring i lägenheten så har jag tre likadana tavlor, 3 ljusstakar, 3 blommor… ja.. alltid blir det 3…
Jag kan inte låte bli att tro att det omedvetet varit för att jag så himla gärna vill ha en familj. Kärleken, den har jag ju redan.
Kan det vara så?
Jag är också en sån som ofta väljer tre. Har tre blommor i fönstret, tre ljusstakar, tre böcker i rad, tre vaser etc. Men så har jag vissa saker som är två av också. Men oftast blir de tre på något lustigt vänster.
Och kanske har du rätt?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag tycker tre i allmänhet ser mer harmoniskt ut, än två.
när jag köper saker så lägger jag sällan pengar på mer än en av grejerna.. Kanske borde ändra på det. :)
låter inte ologiskt det där, med orsaken till att du köper tre. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Det var precis min tanke, att du längtar efter barn så att ni blir en tre-enighet.
Det såg jag i ditt sovrum, minns du det? 
Dessutom det Hennum säger, tre skapar mer harmoni, de tycker jag med. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

triangeln är en gammal symbol för familjen, så absolut kan det stämma.Jag köper också ofta tre -och vi är tre i familjen
#4 Ja, men bygg ALDRIG ett hus på en en tomt som är i form av en triangel. Det kan ha hemska följder för farmiljen!

Om man är fyra i familjen då…står tre för hela familjen ändå?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#6 Det där var bara en tanke jag hade Johanna, absolut ingen vetenskap bakom det.

Jag tänkte på det #4 skrev.
#8 Jaha, men triangeln är ett tecken för familjen oavsätt hur många man är.

Ok!
Men varför ska det vara dåligt att bygga hus på en trekantig tomt då?
#10 Jag läste dte idag i en bok.. att det ska betyda otur.. kan orsaka sjukdom eller i värsta fall döden för familjemedlemmar stod det…

Usch…Tur att vår trädgård har fyra hörn…
Men triangeln står för eld också,hur får man ihop det?
Jag köper oftast två eller tre saker om det inte är sånt som ska vara en utav,matberedare…TV…mm

Hehe!! Du måste köpa två matberedare å två tv!! 

hihihi ^^
precis, ska man hitta kärleken måste man ge karln en chans att ha en egen tv att titta på sin sport på. :P Annars är det kört från första början, man kommer kasta ut honom efter en vecka för att man aldrig får se på tv! :D

Precis!!
Risken att en karl närmar sig matberedaren däremot är lite mindre…

jo. det är sant. :/
Men har man två kan han inte skylla på att den ena är upptagen!

ojojoj, vilka förutfattade meningar ni har här då
Min man använder minsann matberedaren och inte glor han särskilt mkt på sport heller.Hallå Hoppfull, vad säger du om deras genustänk här
?!

Hm… ja vad ska man säga suck… min man gillar inte sport alls och någon matberedare värd namnet har vi inte ens
å andra sidan står inte tv:n högst i kurs hos mig ändå
och genus… tja, vi har lååångt kvar 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hehehe. jag tycker mannens plats är vid matberedaren jag.
:P
har någon här märkt någon skillnad, om dom vid något tillfället tänk extra mycket på att köpa två av varje och märkt resultat så att säga? ^^
#20 Neej, jag har aldrig tänkt på det, men det kanske har blivit annorlunda om man köpt tre av en sak - det vet man ju inte förstås. 
Ingen sportgubbe här hemma heller, men teknikprogram och nyheter..
Vi gillar nog sport båda två i lagom mängd, men ett nyhetsprogram räcker för mig - och ingen "nyhetsmorgon" tack! Jag vill börja dagen med något positivt, och då vill jag inte höra om allt elände runt om i världen på morgonen. Kanske egoistiskt, men starten på dagen är viktig tycker jag, och skall gå i en positiv anda. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#19 njae, matberedare var väl att ta i, vi har en stavmixer, haha- men den funkar till allt
#20 som jag skrivit i en annan tråd så är det där med två främst viktigt om man redan HAR en relation som man vill förstärka.Vad man framförallt ska satsa på om man letar efter en kärlek, så är det "stöd i livet-hörnen" för det är där nya möten kommer in.
#22 Tack för tipset!Jag kanske börjar söka en ny relation om en tid,min man dog för några år sedan så det har varit tomt och inte funnits utrymme för något nytt heller än men det känns som jag är lite på väg faktiskt,sorgen måste få ta sin tid bara.Tur att barnen finns men de yngsta är snart på väg ut ur boet de med och jag börjar tänka på hur ensamt det ska bli den dagen.