Feng shui iFokus

Feng shui

Etikett: övrigt
Läst 2189 ggr
anna-anna
0

Hur lägga Bagua - tillbygnad!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!
I dagsläget har vi ett hus som är lätt att lägga Bagua på - det är avlångt och ytterdörren är placerat på ena långsidan.

Men så ska vi bygga till och därmed flytta entrén - och jag får inte rätt på tänket. Kan någon hjälpa??

Bifogar en skiss över huset med en enkel planlösning.
Hur jag än försöker hamnar antingen entrén i "fel" fält (5) eller så hamnar sovrummet helt utanför Baguan…

Rummet högst uppe till höger är alltså vår gamla entré - vi "vänder uppochner" på hela huset!!

(på övervåningen låter jag baguan ligga som vi räknat hela tiden, den är lagd med utgång grån var man kommer upp, alltså på samma sätt som vi hittils har på nedre plan.)

Mvh
anna

szirius
0

Eftersom utbyggnaden inte är så stor så kommer den delen att bli en förstärkningGlad. Du får bara en extra bit av "kontemplationshörnet" ( du vänder på baguan utifrån den nya ingången.)

Eller så tolkar jag det, utifrån det sätt jag använder.Det finns ju flera varianter…Flört

Dojdan
0

Kul att se lite fler ritningar!

anna-anna
0

Ang tillbygnadens storlek: Det ursprungliga huset är alltså bara den "högraste" fyrkenten (gamla entrén med trappan, köket och ett lätt L-format vardagsrum) Resten (som är märkt TV-rum, Badrum, Entré, Sovrum och klk) - är altlså tillbygnad. Så husets bottenyta fördubblas, lite drygt…

Är det så att jag kan lägga baguan med sovrummet helt utanför, och att det då "tillfaller" det närmaste fälltet (i det här fallet 8: självkunskap, självkännedom) är ju det kanon, då får jag ordning på grejorna igen!

:)
Tack för hjälpen so far!!

szirius
0

jaha, då förstår jag, jag trodde att bara sovrumsdelen som sticker ut är ny.Men det blir som det du är inne på, lägg baguan som en rektangel och låt sovrummet sticka ut som en förstärkning.Jag ser att det fattas lite i ekonomidelen( ovanför tv-rummet) -den kan man tänka på att förstärka då. Hoppas du förstår hur jag menar…