Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 2294 ggr
[Hellas]
0

Fyndade igårnatt :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inatt fyndade vi på en sådan där Aktionssajt.

Vi fick dag på ett soffbord i högblank vitt utförande för 121 kronor exkl. frakt.
Rek. utpris i affären ligger på 2250 kronor.
Om jag inte blir nöjd så kan jag enkelt sälja bordet vidare.
Jag har sett det i verkligheten så det är verkligen jättefint.

Skitkul och man kan defenitivt bli totalt fast på sådana här sajter.

Detta är en sajt där affärer har sin försäljning och det handlar om nya varor.

Detta ska jag absolut göra om.
Just denna sajt heter Enkrona

piri-piri
0

Grattis  Glad

[Chakra]
0

Vad roligt att hitta nåt så fint och så billigt! Kikade lite på sajten.Har inte sett den förut.

JMax
0

Grattis vilket fynd!! Ska med ta en koll på den sidan!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Dojdan
0

jag har också kikat in på sajten! Kul sida!

Tuva-Lena
0

Vilket fint bord Hellas! Lite futuristiskt eller vad man skall kalla det. Glad Nu skall jag ta en koll jag också! Återklommer! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wow, vilka fina prylar det fanns! Jag la ett bud på en matta.. kolla så fin! ;) Såg att det fanns ett likadant bord som du köpte, fast i fanér.. ditt är snyggare tycker jag. Flört

[Hellas]
0

Jag tittade på den mattan med, den är jättesnygg :)

Dojdan
0

Jag tittade också på mattan :D

Undrar vart det skickas ifrån? Det är ju ganska mycket frakt på det mesta.. undrar om det finns någon möjlighet att hämta..

Clary
0

Det där var en kanonsida som jag missat, den finns numer under favoriter, kan ju dyka upp något jag behöver/vill ha Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Hellas]
0

#8 Visst måste man även ta hänsyn till att det blir frakt, mitt bord kommer gå på totalt 500 :- när det landar hemma hos mig och det känns ju relativt ok :).

Tuva-Lena
0

..precis, det var det där med frakten.. Jag vann också min auktion! Glad En matta 160*230 för 50 kr! Men frakten hit upp 549:-. Shit också, så jag ber sambon att hämta den till veckan då han åker och jobbar.. Otroligt fina saker har dom på sajten, blir nog min nya favvosajt.. Flört

Dojdan
0

#11 Går det att hämta sakerna alltså?

Tuva-Lena
0

#12 Jag hoppas det, annars får dom skjutsa den till sambons adress i S-holm. Då blir det mycket billigare.. Tyst

Dojdan
0

Ja, men du, skriv här när du tagit reda på hur det går att göra! Vore kanon att veta!

[Hellas]
0

Grattis Tuva, det var ett superbra pris, jag har själv sneglat lite på den mattan me kände att jag ju inte kan buda över dig Cool.
Det borde ju gå att hämta grejjerna, jag har inte läst på den biten

Tuva-Lena
0

#14 Japp, jag lovar! jag skulle få ett mail ang frakt och betalning så jag avger rapport sedan då. Flört

Dojdan
0

Tackar :-)

Min sambi handlade lite där idag. Han köpte nåt set med köksprylar.. och så en ipodhå¨llare som man sätter i cigarettuttaget i bilen.. så man kan lyssna genom bilstereon på den :)

Tuva-Lena
0

Det blir nog ganska billig frakt på det ändå. Kyss  Visste ni att det blir dyrare frakt beroende på vilket postnummer man har..? Naturligtvis har jag det postnummer som är dyrast, tillsammans med några olycksbröder/systrar-postnummer.. Skrikandes Ändå bor jag mitt i Sverige! Förvånad

Dojdan
0

va konstigt Tuvan.. jag tog för givet att de bara var dom uppe i norr-norr som hade så dyrt.

Tuva-Lena
0

#19 Ja, det trodde jag också, men det räcker nog med att det är glesbygd.

Natti natt på dig vännen, nu tar jag sats och hoppar i bingen! Skrattande Suss gott! Nya fynd imorgon! Flört

Dojdan
0

Natti natti :)

Liss
0

Nu har jag med budat..

fast är lite orolig för de där med att de kommer kosta 500:- att få hem de!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Hellas]
0

Ja man får ju kolla upp fraktkostnaden innan man lägger bud så att det inte drar iväg på det sättet.

Vad har fröken LisetteS lagt bud på :)

Tuva-Lena
0

Nej, man får inte hämta grejerna vid lagret. Rynkar på näsan Däremot så kan man be dem skicka grejerna till en "billigare" adress - i storstadsområdena då, så jag  ber dem leverera mattan till sambons bstad i S-holm, då blir det ganska mycket billgare. Men jag har fortfarande lite korrespondens med kundtjänsten så vi får se vad dom svarar på mitt sista inlägg. Jag försökte pruta på frakten lite.. Tyst

Liss
0

Hellas; Jag buda på barstolarna :)

#24 Men usch då! då blir de ju inte billigt i alla fall, enligt min mening. 500:- extra är inte lite de..

Liss
0

Fast såg nu att mitt postnummer är 390:- nåt .. men ändå mycket känns de som:P Fast jag är väl bara snål..

Men fyndar man barstolar för en hundralapp tillexempel så vill jag ju inte få frakt på 400:- . Då blir dem i alla fall dyra.

[Hellas]
0

Innan man bjuder ska man kika på om fraktkostnaden, det finns en länk på varje objekt.
Om man klickar på ett objekt så får man ju fram alla uppgifter om själva prylen.
Där finns även en länk där det tex. står "halvpall", klickar man på den länken får man direkt fram fraktkostnaden för just den grejjen.

PiteCarina
0

#26 Såg tyvärr att barstolarna inte gick att sampacka, markerade med (Separat), så det lär väl blir 399:- per stol?

Liss
0

#27 Jo, tack. Jag såg det sen också :)

Så är som #28 säger, 339:- per stol (hade postnummer på billigaste i alla fall). Och så blir dem separata. Tråkigt!

Tuva-Lena
0

Ja, det verkar som att själva affärsidén är att tjäna på frakten istället, då grejerna är så billiga. Får en känsla av att man har nåt samarbete med DHL - alltså dom som levererar sakerna. Skulle man använda andra fraktmöjligheter så är det troligt att man kan komma billigare undan. Vi skulle kunna kolla upp möjligheten att anlita andra fraktföretag kanske..? Lite skumt tycker jag att det är..

Liss
0

Kan man verkligen byta fraktföretag sådär, på en internetsida? :)

Tuva-Lena
0

#31 Nej, antagligen inte, för jag tror att idén med den här sajten är att tjäna på frakterna istället - och då faller själva idén om folk får välja själva.. Foten i munnen

Dojdan
0

Min sambo jobbar på DHL och bekräftar att de har specialavtal!

PiteCarina
0

Förpackning (mm)

Maxvikt (kg)

Ordinarie Tradera pris (SEK)

Kampanjpris (SEK)

E - Envelope (350 x 270)

0,5

47:-

33:-

(t ex två Springsteenbiljetter eller ett album med frimärken)

S - Paket Small (240 x 180 x 70)

1,0

57:-

40:-

(t ex en iPod eller en parfymflaska och ett par solglasögon)

M - Paket Medium (330 x 310 x 90)

2,0

70:-

49:-

(t ex 10 vinylskivor eller ett par jeans och en handväska)

L - Paket Large (330 x 310 x 170)

5,0

120:-

84:-

(t ex en bärbar dator eller en Rörstrandsservis)

XL - Paket X Large (410 x 330 x 240)

10,0

140:-

98:-

(t ex en TV-spelskonsol med flera spel eller 10 kg LEGO)

XXL - Paket XX Large (450 x 420 x 300)

20,0

170:-

119:-

(t ex en hemmabioanläggning eller en cirkelsåg)

PiteCarina
0

#34 Ovanstående är de priser som Tradera-köparna får betala om man väljer att skicka till dem med DHL.OBS! Kolumnnamnen har blivit förskjutna till vänster!

Nog verkar "Enkronas" affärsidé vara att tjäna på frakten? Speciellt på de större paketen. Har dock inget avtal på pallar att jämföra.

Klass

Pris

Fraktfritt

0 kr

Small

59 kr

Medium

99 kr

Large

159 kr

XL

259 kr

[Hellas]
0

Så är det nog, de får in lite extra på frakten, det är ju himla dåligt att man inte ska kunna hämta sina grejjer själv :(.

Men som sagt, det gäller ju att man tar det i beräkning när man budar, det kan ju bli superbilligt ändå men det är ju inte roligt att bli överaskad med ett pålägg på 500 kronor om man inte räknat med det.Skrikandes

Hoppfull
0

Kolla även med bussgods, det är ofta billigare om man har lite tyngre eller mer skrymmande gods, än posten som ju är helt värdelös i det avseendet!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Liss
0

Tycker de är riktigt dåligt i alla fall. För då kostar liksom stolarna 339:- redan från början. Och i butik får man sånna där stolar (ungefär) för 7-800:- totalt.

Tuva-Lena
0

#38 Man kan ju utnyttja ångerrätten förstås. Man har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distanshandelslagen, så tycker du att det är rena ockerpriset - vilket det ju blir på en del artiklar - så kontakta dem och säg att du vill utnyttja ångerrätten. Cool

Dojdan
0

men gäller ångerrätten på auktion? Jag är tveksam.

Dojdan
0

jo de va 14 dagar… men de står att man får betala frakten själv… och ja undrar om inte den går utöver de där iaf på något vis.. dom kan vara så jävliga

Tuva-Lena
0

Nej då, distanshandelslagen gäller all handel på distans, även internet alltså, så skulle dom börja krångla då det gäller sånt så "binder dom ris åt egen rygg". Cool

Liss
0

Ja jag stuntar i stolarna i alla fall :) Dem blir inte billiga ändå.. hehe