Lägg in ett foto..!
..på någon detalj eller någon vrå du har i ditt hem, som speglar din personlighet, så får vi andra gissa vem du är, eller vilken personlighet du har. Man kan utgå ifrån färgval, placering, olika material, ljussättning o s v, för att tränga djupare in i en persons rätta jag.
Vem vågar..?
Ta det inte så allvarligt bara, utan mer som en rolig lek - ni vet väl att några av oss här på sajten kan "läsa av" personer…? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Du är en "ordning & reda-tjej" som gärna har koll på det mesta. Med dig är det raka rör och inte massa slingriga omvägar. Du tycker om att jobba hårt, men uppskattar även det lugna stunderna.
Nå?

Å jag tyckte det var stökigt med en himla massa grejjer o sladdar…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag måste säga att Dojdan prickade nog mer rätt.
ha ha!
#3 Tror du inte att en "ordning-och-reda-tjej" som jag har tänkt på sladdarna, men dom flesta tillhör sambon som sitter med sin dator en trappa upp. "Alla grejjer" behöver jag när jag jobbar, så dom måste få stå där dom står. Men det ligger en del i det du säger. Det var vad jag tänkte på också - alla sladdar.
Jättebra tolkat hör ni!
Åhh så vackert Isatis! Du är en sann romantiker vännen, som blir avslappnad och harmonisk av dom vackra saker du omger dig med. Du är lite drömmare och kan ibland "längta tillbaka" till gamla tider då allting var mycket enklare. Du har en mjuk framtoning och älskar romantiska middagar, levande ljus och tror på den sanna kärleken.. är kvinna ut i fingerspetsarna. 
#6 Jag tror du slog huvudet på spiken!

Kan du vara ett lejon månntro
? De brukar spara gosedjur

#5 skulle vara kul att höra om du kände att det stämde som Tuva-Lena skrev! Jag tänkte i liknande banor, harmoni, romantik,lantlig idyll…Jag känner mig lugn när jag tittar på bilden, som att en moraklocka tickar i bakgrunden o livet går sin gilla gång, i full tillit till det goda.

#9 Nej, absoluuut inget lejon! Jag när fisk :)
Szirius.
Jag bor på landet i ett rött hus från 1856, har en örtagård där jag tar emot besökare, tillverkar och säljer salvor, oljor mm. Är litt.vetare och konsthantverkare (temperamålare), arbetar med hembygdsföreningar, utställningar, älskar Mannen i mitt liv, mina söner, Shakespeare och Karlfeldt. Har tre katter och vintertid tar jag hand om många hemlösa kissar. Amatörbotanist och fågelskådare och tillbringar många timmar i naturen. Tror på kärlekens och naturens kraft. Så när jag tänker efter slog Tuva-Lena huvudet på spiken. Skickar med en bild av mitt hus och trädgård så förstår du.
#14 Åh vilken idyll Isatis! Blir så avis på din trädgård! 
#8 Vet du, jag tror att du är en person som kan bli lite stressad av att ha för mycket grejor omkring dig. Du är också en ordning-och-reda-tjej känns det som. Du är en mjuk och omtänksam människa, lite romantiskt lagd, och ser en framtid med familj och barn som du kan slösa din värme på. Är du nyinflyttad i lägenheten? Annars så tycker jag att i din personlighet ryms mer än det du har på sängen.. 
#11 Spindelfot har valt rätt namn till sin personlighet. Du har tentaklerna utsträckta mot väldigt många olika projekt, och ibland så tror jag till och med att du kan starta nya projekt fastän du sitter mitt uppe i ett redan. Du är otroligt kreativ och tycker att tiden aldrig räcker till för allt du vill sätta händerna i. Du är en omtänksam och medkännande person, både i stort och smått - naturmänniska med stor respekt för allt levande. En person som tillvaratar möjligheterna - och tiden. 
Jag skall göra ett försök med din bild också Lisette, en kort paus bara.. 
#15 Du har tolkat mig helt rätt. Jag blir otroligt stressad av för mycket saker, men samtidigt kan jag visserligen vara en riktigt slarver.
..som jag då.. 

#14 åh, vilket underbart ställe! Och alla blommor - jag blir salig!

#16 hehe, spännande :D
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#22 Åh,så vackert!
#22 å gud så fint det var! Skull vara ett jättevackert vykort :)

#22 Åh så fint!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#22 Jaa då chakra, det går lika bra det - fast dig har jag ju läst av en gång. Får se om jag ser nåt mer utanför ditt hus - vilken underbar bild du har lagt in!
#20 Szirius är "perfektionist", ser ni det tjejer? Var sak på sin plats, och helst så lite som möjligt. Dessutom vill du ha symmetri i möbleringen
Du behöver rymd och luft för att kunna "andas", och jag är ganska säker på att du inte trivs i stora folksamlingar eller när du måste trängas med folk. Du strävar efter en harmonisk omgivning för att själv kunna känna balans - lite som Dojdan tror jag..
Tack, och vad roligt att ni uppskattade mitt höstarrangemang!
Tack för tipset om vykort Dojdan!
#13 Oj va mycket grejer du har Lisette!
Jag tror att du har lite svårt för att bestämma vilken din stil är riktigt, så därför har du garderat dig och skaffat saker som går i lite olika stilar. Du söker fortfarande det som kan kännas "äkta" för dig, och det som kan spegla din personlighet. Kanske det också avspeglar sig i dem du umgås med - människor som är väldigt olika men som du trivs bra med oavsett hur dom är. :) Jag kan skriva mer men jag stannar där så det inte blir alltför personligt. Du är nog en människa som känner en väldig förståelse och empati för andra i alla fall.. 
#28 Haha, jag sitter bara och ler när jag läser. För inte ens jag har tänkt som du skriver, men de var himla sant. Jag umgås med folk som är otroligt olika i karaktär och utseende och sätt. Men har lika kul för det :)
Och angående sakerna stämmer de nog bra med, jag har lite svårt för att få grepp om hur jag verkligen vill ha de egentligen. (fast nu är de lite så att jag har massa grejer för att fylla ut hyllan jag egentligen inte vill ha också
)
Och personlig får du bli ;) Jag tycker de är jätte kul att bli avläst på sånt här vis 
Va roligt att det prickade rätt! Jag kan läsa av dig på "riktigt" sedan om du vill..? Blir lite träning för mig också. 
#30 läsa av "på riktigt" hur menar du då?
#31 Visst har jag berättat att jag går en kurs hos Elisabeth på ÖN? I presentationstråden..? Där får vi i alla fall lära oss att "läsa av" personer genom att titta på ett foto och "känna in" personen - men det verkar fungera bra så här också. 
#32 oooh! Säg till om du vill öva på mig! Jag ÄLSKAR sånt där!
Tuva - vet ju lite om dig, men inte så mycket.Det jag tänker på när jag ser din bild är att du tycker om djur och natur, och att du har mycket omkring dig och mycket att komma ihåg.Du vill absolut inte glömma något du lovat någon annan.Jag tror inte att du vilar så ofta som du egentligen skulle behöva.
Isatis - jag får en farmorskänsla när jag ser din bild, en omhändertagande känsla där alla ryms och du tycker det är viktigt att ditt hem känns trivsamt; både för dig själv och dom som kommer på besök.Du är en lugn person.
Dojdan - livet leker och du har inte glömt bort att vara "barnslig" ibland.Du har nära till skratt.Känns som du väntar på något.Skriver du dagbok?
**
Szirius** - färg och form är viktigt för dig.Kan tänka mig att du är berest och intresserad av andra kulturer.Jag tror att du kan sätta dig och äta ensam i matrummet och njuta av att det är så vackert!
**
LisetteS** - intresserad av djur, snäll och omtänksam, tycker att det är viktigt med "det lilla" "Jag känner en ta hand om känsla" när jag ser din bild. Kan tänka mig att du kan gå och handla en sak ibland när du ex känner dig lite ensam.
Spindelfot - dendär bilden kunde varit tagen hos mig!
Du vågar sticka ut från mängden, och ditt liv är nog ganska krokigt på ett härligt och spännande sätt. "Imorgon är en annan dag" skulle kunna vara dina egna ord om du förstår hur jag menar.Får en bergsklättringkänsla när jag tittar på din bild.
Ta allt med ro!
#34 Jag har så gott som alltid skrivit dagbook och gör det än idag! Att jag väntar på något, det stämmer klockrent! Jag väntar alltid på något!

#34 intressant avläsning
.Yepp, färg och form är viktigt för mig, likaså är jag berest och intresserad av historia och kultur -jag har ju tom gift mig med en utlänning och flyttat med
#26 Tack för din avläsning också! Perfektionist…attans då, ett ord jag inte alls kommer överens med,såna människor brukar vara gnälliga och krävande
…försöker jobba bort såna sidor hos mig själv.Men jag söker absolut harmoni, det får inte vara för mkt - eller det kan gärna vara mkt av både färg och form, bara det är i harmoni, om nån fattar
.Folksamlingar kan gå bra om det finns ett bakomliggande gemensamt syfte, men vimmel på stan o i tunnelbana o sånt gör mig orolig.Jag vill kunna höra min själ…Back to nature för mig
Rymd vill jag främst ha för att jag ska få plats att kunna dansa omkring överallt, hahaha
Tack för era svar
Tuva-lena; Skrev ett svar igår, men de gick visst inte fram :) Jag ställer jätte gärna upp på att bli avläst "på riktigt" av dig :) Tycker det är jätte kul.
Chakra; De du skrev stämde väldigt bra också :) Jag mår definitivt bättre ett litet tag när jag köper mig något jag gillar. Men jag har dock inte råd till de så ofta:)
#37 Okay!
Jag lovar att ta dig den närmaste tiden då! Just nu håller jga på lite på alternativbehandlingar också, men snart blir det din tur! 
#34 Jag ler igenkännande chakra - mitt i prick! 
#38 Hehe, ja ingen fara. Jag kan vänta .. 

#40 och 41
Känns som du är en person som uppskattar det lilla, och om du har oordning någonstans i hemmet är det någon slags ordning i alla fall
När jag tittar på bilderna får jag en känsla av att något nytt är på gång; något ljust och lätt. Nåt som håller på att spira, men som inte syns så bra än och det kan jämföras med en liten knopp som tittar fram ur jorden på våren.Men dethär är något annat som inte har med jord och mylla att göra.
Ett ord kom till mig nu, men vet inte vad det betyder…algebra…vad är det?
Det verkar ha med dig att göra på något sätt.
Tycker du om sammetstyger? Det är min känsla.
Jag tror att du är en varm person som har förmågan att visa kärlek så mottagaren känner starkt att det är ärligt menat.
#40 och #41
Jag får lite blandade känslor när jag ser på dina bilder. Men jag skulle tolka dom så här:
Jag tror att du är en sån person som kan gå och strosa omkring i prylbutiker och på loppisar i flera timmar. När du är där så försvinner liksom tiden. Och i princip alltid så handlar du med dig något hem också.
Många skulle tycka att du har alldeles för mycket saker överallt hemma. Men du håller absolut inte med. Du har en relation till varje sak och vet precis vart du har saker och ting.
Du har ett stort intresse för det mediala och det övernaturliga. Men det är ingenting du utövar själv. Även om det är något av en dröm hos dig.
Jag får också känslan av att du jobbar med papper. På kontor eller i en reception kanske?
Du är lite utan en drömmare som oftast ser framåt i livet och drömmer dig bort istället för att se tillbaka eller fastna i nuet.
Jag kanske har heeeelt fel, men detta är mina känslor. Nå?

#42 Du har träffat mycket rätt, algebra=matematik, jo det tycker jag ganska bra om, sammet, nja mer åt mockahålet men känslan är den samma. Ordning i oordning kan stämma men det är nästan klart med ordningen 
#43 *fniss* nä jag gillar inte att strosa runt på loppisar eller prylbutiker, däremot står jag gärna bakom disken. Är inte speciellt intresserad av att handla och vill inte ha en massa prylar. Det mediala, distanskursen på Ön och har nog hållit på med lite av varje när det gäller den biten sedan många år tillbaka men har fötterna djupt i jorden. Drömmer framåt, ja där träffar du helt rätt, det förflutna kan jag inte göra nåt åt. Arbetar inte med papper.
Tack tjejer, det här var kul, undrar om resultatet blivit ett annat om jag valt en annan plats 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Vad roligt, vilken spännande tråd!
Jag kommer med foto så fort jag röjt undan här lite, eller ska jag ta ett foto på hur det verkligen ser ut här? Ni skulle nog bli chockade. Kanske till och med så ni skulle kasta ut mig ur sajten! :D hihi
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mitt skrivbord.
Obs! Jag har inte valt den orangea färgen, det var så när jag flyttade hit… :) Kände mig tvungen att förklara. Däremot har jag försökt köra på det här med orange lite grann. så när jag köper nya grejer, exempelvis vaser, så försöker jag köpa orange. :P

Vart har alla duktiga "avläsare" tagit vägen?

#48 är det ett gammalt foto, eller bor du också långt ner i södern? Träden ser ju gröna ut! Underbar altan f ö - där kan man nog bli sittande i timmar med en god bok, kan jag tänka!
#46 och 47 Hennum
När jag tittar på dina bilder får jag känslan av att du ofta har bråttom, att du vill mycket, men vet inte vad du ska lägga största energin på för tillfället.
Jag kan tänka mig att du ganska ofta letar efter saker du tappat bort eller inte vet var du har.
Nu vet inte jag hur gammal du är, men jag tror att du är ung.Jag tror också att det finns mycket humor hos dig i det du tar dig för.Du fastnar inte i någt negativt.
Verkar som du spelar något instrument…
Tror att du gillar filmer.
#48 Jeremina
Jag blir varm och glad, och du är säkert en sådan person. Du skrattar ofta.Får också känslan av överflöd, men ett positivt överflöd som att ge av sig själv till andra människor.Känns som du är en riktigt "njutningsmänniska"som lever i nuet.
Sen "ser" jag glas framför mig.Tillverkar du någon speciell dryck? Typ ingefärsdricka för matsmältningen
Något gammalt husmodersknep är det i alla fall.
Så är det något med "tvål" också…kan ha med "rengöring" av sitt inre att göra.
Ska bli spännande att höra fortsättningen…

#50: jag har spelat keyboard, och fiol för länge sedan. jag önskar att jag hade fortsatt med fiolen för då hade jag spelat i 10 år nu (är 20). tänk så duktig jag hade varit! ^^
mm, jag letar ALLTID efter saker.
blev glad att höra det där med humor i saker. jag tror att folk ofta ser mig som en ganska allvarlig människa, men de har nog inte riktigt rätt alltid.
jag ger mig nog inte på att försöka säga något om andras foton, lämnar det till er som är duktiga på det där! :P
Jag sitter där i hörnan på altanen på sommaren med alla våra härliga blommor på altanen.
Visst skrattar jag varje dag och jag är den människa du beskrivit absolut.
Jag gör olja och tinktur bl a på Johannesört och Ringblomma och jag kör olika kurer för att rengöra både yttre och inre.
Kul att få din avläsning..kram Jeremina!