Husrensningen
Hej alla! Jag har varit medlem här sen starten men inte varit aktiv, har rensat hela huset och har en del kvar i förrådet. Jag har ett stort hus på 6 rum och kök + källare, jag bor här ensam med min 11-åring och kan inte förstå att vi har så mycket kläder och prylar.
Jag har kastat en hel del och kommer snart att ha ett garage-loppis en helg eller så där vi säljer resten billigt, det är ju så mycket man inte vill slänga som andra kanske kan ha glädje och nytta av. Jag har börjat renovera huset, sovrummet är klart, nu pågår det renovering i hallen. Det sägs att hallen är den plats där man först kommer in som visar vem man är :) och man ska ju sätta sin personliga prägel vilket jag skapar just nu. För det som kommer in sen från loppisen ska jag göra ordning i köket. Så ett tips är att sälja på loppis, det du tror bara är skräp kan glädja andra, så prova! :)
Vet inte om det blev rätt kategori :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hej Elisabeth!
Tack för att du presenterade dig och berättade om ditt rensande!
Ja, det är lätt att man samlar på sig mycket då man bor i ett stort hus och har mycket utrymmen! Då jag och min familj flyttade från hus till lägenhet, så fyllde vi en stor container med skräp.
Vad smart av dig att ordna garageloppis! Ja, det kan vara lättare att göra sig av med vissa saker om man säljer dem.
Hej Elisabeth, det är så kul att se dig här.
Lägg gärna ut bilder på olika lösningar du har gjort, vi tycker det är jättekul att få lite ideér
Vi har garageloppis idag i vår bostadsrättsförening, de saker som blir kvar kan man välja att antingen ta tillbaka eller få hjälp med bortkörning till förening som säljer detta vidare.
Jag tycker det är jättebra att försöka återanvända grejjerna och som du säger, det som kanske inte passar mig glädjer alltid någon annan.

Loppis är toppenbra- en win-win-grej där alla blir nöjda och glada- miljön också, då vi tar vara på gammalt i stället för att köpa nytt

#2 Jag ska visa mig här oftare
Jag ska lägga ut bilder här sen. Just nu hittar jag inte skvan till kameran så jag kan installera det på den här datorn, men den kommer nog fram snart bland gömmorna 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Garage-loppis är en suverän idé för den som har garage! :-)

När man flyttat så mkt som jag de senaste åren, blir det rensat helt naturligt förstås.
Men jag har gått efter en Feng Shui-regel när jag har rensat.
Sparas - Allt som jag känner positiva känslor inför och allt som jag använder ofta. (minst en gång om året). Har tex ett negresshuvud i gips och ett runt 3-bent bord som gör att jag minns trevliga stunder från min barndom.
Kastas - Allt som jag får negativa känslor för. Då åkte tex en tavla jag börjat måla med ett motiv som påminde mig om en sorg…mormors gamla prylar som jag inte alls var intresserad av (tja, visserligen från släkt, men vad 17 skule jag med fula servettringar till som jag aldrig nånsin vill använda?).
Känns jättebra med sån här rensning. Jag är en av dom som inte mår bra av för mkt prylar omkring mig. Och jag tror inte jag är ensam.
Mh Crowone

Kul att se dig här inne Elisabeth och även dig Crowone 
Loppis brukar man ha varje lördag här så det ska undersökas och planeras för.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tack Clary!!
Loppis har jag haft en helg på ett ställe här som man kan hyra in sig på. Riktigt kul faktiskt. Bokade in mig och en vän en på ett bord en lördag på Leones här i Halmstad.
Enda som var lite jobbigt var att "de gamla uvarna" som typ alltid stod där var som värsta as-gamarna runt bordet innan det ens öppnat. Tyvärr blev vi tagna på sängen lite och sålde det för billigt, vilket de utnyttjade och sålde sakerna vidare lite dyrare. *fniss*
Men men….inte hela världen, vi blev av med väldigt mycket av prylarna i alla fall och de gamla uvarna var alldeles säkert nöjda och glada! =)