Växtbytartråden!
Här får du chansen att byta till dig lite nya växter. Skriv upp vad du har att erbjuda och om det är något speciellt du önskar. Vidare kontakter sker sedan via PM 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag har Hoyor, byter gärna mot andra hoyor eller utomhusväxter. Har inte en blomväxt utomhus så det mesta är av intresse!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Vad är "Hoya" för blomma 

Porslinsblomma säger man på svenska, det finns ett hoyaforum här på iFokus så kan du läsa mer om dem.
Åh, men Porslinsblomma har jag, den är jättegammal, jag tror att den är 15 år, jag tog ett skott från en granne när barnen var jättesmå och nu är den.
Det blir vita blommor som doftar helt underbart.
Den blommar tyvärr inte nu så jag kan inte visa hur blommorna ser ut men jag kan fota så att du ser bladen, du får jättegärna ett skott om du vill ha
Jag ska kika på den siten :)
#4 Det är samma som min mamma har, och vad jag kan minnas så hade vi den redan när jag var barn. Måste vara jättegammal! Och den har fina vita blommor den också, med rosa i mitten och sedan som sagt så doftar den jättegott när den blommar - lite sött så där..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Om nån har "utealoeverasorten" är jag intresserad!
Någon som har en härdig kaprifol..? Bor ju i zon 5-6..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Åh, änglatrumpeter är ju underbara! Och så gillar jag namnet
.Grannen har två som är hur stora som helst -som träd! Jag har tänkt köpa…är de svåra att sköta, tro?Och hur snabbt växer de? Jag har sett på plantskolor här, men de ser så fjuttiga ut så jag vet inte om de är tillräckligt härdade för att överleva en valpmarodör…

#9 Stora blir de, den största förra året var runt 1,60. Kräver mycket vatten, jag brukar inte byta jord utan gödslar med hönsgödsel och sågar ner dem på våren. Den lilla på bilden var det bara ett blad på stamsnutten och sådär stor har den blivit på en månad ungefär. Den andra hade jag sparat mer stam på och kommer nog att bli i största laget 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Har haft en änglatrumpet som blev enorm - som träd men jag fick den aldrig att blomma, ska visst ha mkt näring, hur jag än gödslade så räckte det tydligen inte.

Någon som har en Aloe Vera? Det vill jag gärna ha!! Utevarianten. Köpa eller byta mot nått.