Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettofftopic
Läst 2454 ggr
[Hellas]
2009-05-10 14:21
0

Idag!

Idag ska jag inte göra någonting tror jag, vädret här hemma verkar vandra mellan ösregn och sol, vågen verkar inverka på den här söndagen trots att vi är inne i maj månad.

Jag tittar på gamla repriser på TV, kollar av så att jag inte glömt bort att betala in en räkning och ja, slappar helt enkelt.

Vad gör du en sådan här dag?

Clary
2009-05-10 15:03
0

Jag fick ett ryck så nu är två förråd, ett ute och ett inne städade och en massa sopor blev detGlad Blev helt plötsligt väldigt mycket plats över. Grannen fick ett lass böcker, tror det var ett 100-tal och ändå har jag en del kvar som ska bort.

Om det nu inte börjar regna, vi fick ett par stänk, så ska jag ta en omgång med ogräset också. Måste hålla koll på grannen också som håller på och fixar till i sin trädgård Flört det kommer att bli så snyggt. De tidigare grannarna gjorde inte ett dugg så det finns mycket att göra.

Slappa vidare Hellas, det låter skönt, det gjorde jag igår Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Hellas]
2009-05-10 15:35
0

#1 Åh så flitig du har varit, att ge sig i kast med förråd kräver en hel del viljestyrka och energi.
Men oftast är det riktigt skönt och roligt när man väl har kommit igång och sedan är färdig.

Igår hade jag min röjar dag så det kändes i kroppen på kvällen men samtidigt var det så skönt att kunna andas ny frisk energi på kvällen.

Kram

JMax
2009-05-10 17:48
0

Sitter på jobbet o jobbar undan en massa. Åkte ner till shoppingområdet och skulle ha tag i en gräsklippare samt stövlar till dottern men det var stört omöjligt…Gräsklippare var bara att ge upp efter fyra affärer, tror inte det fanns fler…stövlar fanns ett par i rätt storlek i den sista affären jag var i…

Ska jobba lite till sen hem o måla så jag ser hur mycket färg jag måste köpa i morgon för den kommer inte att räcka.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2009-05-10 22:22
0

Kanske man ska låsa den andra tråden, som blivit väldans lång, så fortsätter vi här på "de dagliga bestyren" ? Bara ett förslag…Glad

Clary
2009-05-10 22:25
0

Tack, har gjort det nu. Blir lite blind ibland så det är jättebra när nån påminner om det Skrattande

szirius
2009-05-12 15:39
0

Igår plockade vi undan lite barnböcker,leksaker som inte leks med och kläder att ge till kusinerna, sedan möblerade jag om på sonens rum, satte upp lite nya saker på väggarna och bäddade rent.Det blev ett helt annat rum! Visst känner man hur energierna får ny fart när man möblerar om alltidGlad.Idag har sonen knappt velat gå ut från rummet, han är helnöjd o bara leker o leker( han är hemma med bruten arm just nu…)

Ute är "terassbygget" i full gång så den här veckan står trädgårdsarbetet helt på paus…men nu är rosorna utslagna!Skrattande

PiteCarina
2009-05-12 17:33
0

Idag håller jag på att rensa i mitt eget klädskåp.

Nu under min arbetslöshet har jag haft möjlighet att ta tag i min övervikt och jag har nu tappat 10 kg. Lägenheten har också, med feng shuins hjälp, blivit av med en massa onödiga saker. Jag har även tid att läsa böcker som utvecklar mig som människa. Läser nu "Självkänsla nu" av Mia Törnblom.

Förut gick nästan all min energi och tid åt till att tänka på jobb, sedan kom familjen och efter det fanns det knappt någonting kvar till mig själv. Så arbetslösheten har haft mycket positivt med sig också! Men senast till hösten så hoppas jag att det ska ordna sig även med jobb.

JMax
2009-05-12 21:34
0

Jobbat sen åkte jag å köpte gräsklipparen som äntligen kommit!! Klippte lite gräs men tyckte den var lite snabb…hängde inte riktigt med i svängarna o fick inte in tekniken riktigt med dödmansgreppet o framåtdrivningen så jag lyckades få motorstopp ett par gånger o sprang in i den… Ska klippa hela gräsmattan i helgen men jag ville ju provköra!

Tuva-Lena
2009-05-12 21:55
0

Har suttit med uppdateringar av hemsidor som inte kunnat göras under ett antal veckor av känd anledning. Känns roligt att vara tillbaka hos mina gamla feng shui-nördar! Ha ha! Kram till er alla! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
2009-05-12 22:20
0

Jobb igår och däckade 20.30 Förvånad

Idag har ogräset fått sig en omgång, planterat ett gäng pelargoner, varit till Norrtälje och handlat och så var det kväll igen….

#6 Ommöblering är kul, helt plötsligt ett nytt hem och nya energier, ska nog ta tag i den biten så snart jag hinner Flört

#7 Vad skönt Carina att du har kunnat utnyttjat din arbetslöshet så bra. Du har klarat av -10kg och det tycker jag är jättebra jobbat! Att sen få tid att läsa och utveckla sig själv är kanon Skrattande

#8 Johanna kör försiktigt, verkar vara en racermodell du köpt Flört

#9 Tuvaluvan, så skönt att ha dig med igen Flört

JMax
2009-05-12 23:11
0

#10 Ja verkligen!! Annars är jag lite långsam…Tungan ute

Jag har massa kirskål runt rabarberna och lite överallt… hittade nu en flaska ogräsättika i källaren men beskivningen på basidan har trillat dän. Nån som vet om man vågar använda det nära rabarberna eller öht eftersom Norma springer runt i trädgården? Ättika lät ju bra o inte så farligt men det kanske är värsta giftet…

Clary
2009-05-12 23:17
0

#11 http://www.perstorpattika.com/Fragor%20,-a-,%20Svar.aspx.  Hittade det här så det verkar vara ok att använda

Tuva-Lena
2009-05-13 14:23
0

Kirskål, är inte det en matväxt? Jag har det i bakhuvet nånstans, egentligen en nyttoväxt, men att man måste hålla efter den.

Åhh, ni skulle se min rabatt nu med pingstliljor! Jag är så stolt, trots att det bara är dom som blommar, men snart kommer pärlhyacinterna också. Vilken underbar tid vi har framför oss! Skrattande

Clary
2009-05-13 14:55
0

Visst kan den användas tilll mat, finns en del recept när jag googlade på det. Sen sprider den sig ju väldigt lätt….men Johanna har ork till det så kan du göra många goda rätter med den (innan du tar kål på allt) Flört

JMax
2009-05-13 15:53
0

Hehe!!! Då kan jag laga mat i mängder kan jag lova! Skrattande Bara att ni kommer hit så får ni kirskålsbuffé!

Vilken bra länk med ättikstips! Ska prova ättika på glaset i duschen.

Clary
2009-05-13 16:08
0

Ja ättika är användbart till mycke Flört Sonhustrun hade massor av kirskål så jag kan gissa att du har ungefär likadan "odling"

PiteCarina
2009-05-13 16:43
0

Fortsätter idag rensandet av mina kläder. Fast jag har rensat tidigare så har jag samlat på mig en hel del efter alla "Röda Korset"-besök. Hittade längst in i klädskåpet 7 T-shirts med min senaste arbetsplats logga. Jag hade sparat dem utifall jag skulle hamna där igen, men nu har jag kastat dem. De tillhör det förflutna! Däremot har jag sparat två trosor med ett annat företags logga. Ett företag som jag hoppas på att få komma till. Är det bra eller dåligt enligt feng shui?

JMax
2009-05-13 16:58
0

#17 Trosor med företagslogga lät skoj!

PiteCarina
2009-05-13 19:08
0

Jag kastade T-shirtarna idag på morgonen. Nu berättade min sambo att han hade varit på ett IT-möte klockan ett och att ett annat intressant företag var med. Han hade pratat om mig med dem och de vill att jag ska skicka in mitt CV till dem! Skrattande Är det bara en slump? Kan ju leda till jobb om jag har riktigt tur?

#18 Ja, de har även en ordvits med företagsnamnet! Skrattande

Clary
2009-05-13 20:06
0

#19 Om du blir glad av de trosorna behåll dem Flört Håller tummarna för att det leder till ett jobb

[Hellas]
2009-05-14 21:09
0

Idag har jag äntligen blivit färdig med ett jobb somjag haft gnagande hur länge som helst.
Halva jobbet är sjuka och jag själv börjar bli risig i magen men jag hoppas innerligt att jag klarar mig.

Jag håller även på med att snickra på min egna hemsida och insett att det är bra att börja med smått för att sedan uttöka om det skulle behövas.

Clary
2009-05-14 21:11
0

Vitpepparkorn, Hellas i med 10 stycken NU

[Hellas]
2009-05-14 21:14
0

#22 JaJa jag ska  *lomar iväg*.
Imodium har jag också klämt i mig.

Clary
2009-05-14 21:18
0

Vitpepparvarianten är tydligen bra, jag brukar klara mig ändå Glad Ska bli kul att se din hemsida sen "längtar"

JMax
2009-05-14 21:29
0

Jag brukar med köra med vitpeppar o tycker att det funkar bra! Fick tipset av Normas förra dagmamma som kört det i 40 år och inte vart magsjuk en enda gång fast barnen blivit sjuka!

Clary
2009-05-14 21:31
0

Ja, jag har hört många som jobbar med barn som använder sig av det, ett enkelt sätt utan biverkningar Glad

PiteCarina
2009-05-14 22:01
0

#20 Tack Clary för att du håller tummarna! Glad Jag har mailat in CV och personligt brev idag, men inte hunnit få något svar.

#21 Jag är också nyfiken på hur din hemsida blir Hellas!Glad

Tuva-Lena
2009-05-15 00:48
0

#27 Det är ju helt otroligt det du berättar Carina! Dra på dig trosorna vet jag, och behåll dom på tills du står i receptionen på företaget! Skrattande Ja ja mänsan, vitpepparkorn ska det va. Undrar om det inte var Bettan på ÖN som berättade att när hon jobbade på dagis och det var magsjuka i luften, så tog hon alltid 10 vitpepparkorn och klarade sig alltid från magsjukan. Bra tips! Glad

Du är jätteduktig Hellas! Vill du ha hjälp med "hemsan" så får du hojta till! Flört

Jag har jobbat några timmar med mina hemsidor idag, men sedan fick jag ont i baken o gick ut i "trädgården" hmm. Finns alltid nån liten blomma att prata med ni vet. Jätteskönt väder fast blåsigt. Åkte till körrgår´n och planterade på släktingarnas gravar också - blev såå fint! Cool

PiteCarina
2009-05-15 09:09
0

#28 Att jag gjort mig av med T-shirts med min senaste arbetsplats logga verkar ha öppnat nya möjligheter till jobb. Det var dock inte "tros"-företaget som jag mailat till den här gången, däremot ett annat inom samma bransch, men jag har tidigare mailat till "tros"-företaget och ska återkomma till hösten. Fast nu behöver jag kanske inte det? Men om jag skulle behöva så kan jag ju följa ditt råd och använda trosorna! Flört 

Vad roligt att du är tillbaka Tuva-Lena! Glad

Tuva-Lena
2009-05-15 14:06
0

#29 Tack för det Carina! Flört Det känns jättekul att träffa er igen!

Aha, trosföretaget var ett annat..? men du, det kanske var magiska trosor du hade sparat så då spelar det ingen roll. Huvudsaken är att "dom" ger jobb, och det verkar ju ligga nåt magiskt i grenen på dem. Ha ha! Skrattande