Va jag e duktig! ;O)
Jag har klippt gräsmattan, monterat i hop skrivtavla/hyllan Luns jag köpt på Ikea, diskat nya glas som står på tork, lagt på nya mattan i tvrummet o pysslat lite allmänt. Pappa får ta o komma o sätta upp Luns samt två handukshållare jag köpt till badrummet. När det är gjort kommer nya badrumsmattan o handdukarna upp med! Jag har shoppat på Ikea men det kanske ni nästan förstod!!
Rensat i hop en kartong skräp i källaren, matat hönsen o nu lite slapping!
Har ni andra varit nått duktiga i dag? 
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Njaaaä, inte lika duktig som du Johanna men ett par fönster har jag minsann torkat och strukit gardiner, småsvurit lite när jag skulle hänga upp dom - men det gör jag jämt för att det inte går fort nog.
Jag hann inte så mycket mer på eftermiddan, jo jag satte ner några sticklingar i jord också!
Va fint du skall ha fått det där hemma - jätteduktig är du! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Igår jobbade jag och hade ingen energi kvar till nåt men hoppas på ett ryck idag.
Du har verkligen varit duktig Johanna, är det sista rycket nu innan det är dags att åka in? Kommer ihåg vilka energiryck jag fick innan jag skulle få min första pojk, städade hela lägeheten och avslutade med att torka golvet när vattnet gick, lite OT jo, jag vet 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

jo,det är tydligen en instinkt i oss alla, att vilja "boa" innan det är dags
.Börjar det vara tid snart,JohannaMa?
Igår målade jag halva tegelväggen klart ute, den andra får bli i morgon för idag har jag andra saker att göra och dans på kvällen.Jag hoppas att jag ska hinna få fint tills på lördag då vi ska ha fest i trädgården för killen som slutar dagis.Här är det som en stor examensdag då alla släktingar kommer med blommor o paket och de blir avtackade av fröknar o de andra barnen som står i rader och flaggar för dem.Han är MKT stolt att han ska börja skolan i höst
.

Ca: 2½ vecka kvar, jättelång tid ju…
Ja boarinstinkt kan man snacka om!! Den har legat lungt ett tag nu men börjat komma igång igen! Jag har ju målat inne o rensat trädgården från all skit sen de förra som bådde här, har iof andrastrykningen kvar på ett par ställen inne, det har ju legat nere ett par veckor men nu ska det fixas!!
Precis som du hade jag städmani Clary! Innan jag gick o la mig när jag väntade dottern så skulle allt vara tip top och städat, dammsugade in mig i sovrummet o dammsugaren fick sova utanför dörren…
#3 Det låter ju hur mysigt som helst! Förstår att han är stolt!

#4 ja, det är verkligen en jättefin tradition, hur alla mindre barn står där med sina vimplar o firar de stora barnen som går där med blommor runt halsen, hand i hand…och så ser de mindre barnen själva fram emot detta, man är liksom superstor då man går ut dagis och ska börja skolan
.Min son har ju sett fram emot detta sedan förra året, då han själv stod där o flaggade.

#5 Det låter så mysigt med den tradition ni har med firande av "slut med dagis" kan tänka mig att barnen uppskattar det.
#4 Oj hela 2 1/2 vecka
vi får väl se hur det blir med det 

Johanna, var är du?? Vill bara kolla så du inte har åkt in 

Jag är kvar!! Hehe! Om den lille rackaren har planer på att vara kvar tiden ut så är det 16-18 dagar kvar…suck…
Vore ju iof bra om jag fick jobba klart veckan ut men from fredag em så är den hjärtligt välkommen när som!
Går o småplockar lite men är allmänt slö just nu.
Ska beställa en massa böcker tänkte jag om Feng Shui och Healing bla Har ni några bra tips?

Å jag som trodde du höll på att leverera
Du har ju jobbat på bra hemma så försök att vara lite slö också, du har ett bra jobb framför dig också 
Healingbok som jag gillar är Kraft genom Reiki av Paula Horan och Feng Shui där har du Agneta Nyholms böcker. Ska leta fram lite mer tips till dig i morgon
Ad Libris har en del och priserna är bra plus att de skickas snabbt, det sista är viktigt för mig inget större tålamod här 

I dag har jag varit extremt slö o slapp!
Legat ute i solstolen o slöat, knappt orkat läsa! Norma har racat runt i trädgården o tjattrat, hönorna har varit ute för första gången sen vi fick dom o det verkar gå bra, de är inne o nattade nu igen. Grillade lite i kväll o nu är dottern nattad fast hon ligger å småpratar, jag ska kolla Robinson, surfa runt lite här o förhoppningsvis komma i säng tidigt då jag är rätt trött. Skön dag helt enkelt!!!