Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 1556 ggr
Clary
2009-06-02 19:53
0

Uppföljning

Nu har vi ju hållt på ett tag med rensning, ommöblering, målning, gått igenom färger och tavlor med mera. Har ni upplevt någon förändring efter allt slit Flört

Jag vet att några av er nämnt att det känns bättre men jag tänkte att vi kunde sporra flera om vi delar med oss av lite erfarenheter vi gjort.

Själv tycker jag att det går lättare och lättare att få iväg prylar. Om jag tar två varv i skåpen så får jag iväg lite till Glad Ändå blir det inte spartanskt för det är jag inte ute efter. Hallen, som då egentligen är det man bör börja med, är inte färdig. Jag vet vad jag vill ha där men har inte kommit till rätt butiker än Skrikandes

Vardagsrummet känns bra, vill ha bort tv:n bara men så långt har vi inte kommit än. Kompromissen blir väl att hänga upp den på väggen.

Nu är jag lite nyfiken på hur det gått för er?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
2009-06-05 00:25
0

Jag håller på som mest jag också, men vinden var ju det värsta. Sedan har jag rensat ut i skåp och lådor, garderober m m. Jag skulle vilja rensa mer, slänga ut gamla skåp och dyl, men det här huset har inga garderober så jag blir tvungen att behålla dem så länge.. gissa om det svider? Skrikandes

Men jag håller med dig, det går lättare ju mer man hivar iväg! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
2009-06-07 11:22
0

Hallen står på tur här…det handlar lite om pengar, vi behöver renovera upp dörren helt o hållet, då den nu är helt sönderklöst.Vi vet inte hur vi ska göra riktigt…slipa ner den o fylla silikon där träet fattas o sen måla om -kunde det gå tro?Obestämd

Dessutom kärvar låset, man behöver lyfta upp handtaget o trycka med höften för att öppna, ni FÖRSTÅR ju vad dålig feng shui det är!Flört

När man kommer in så möter man en vägg som en gång var vit men som nu ser ut att ha "penselsprättmålats" med brunt = valpen som skakat av sig efter promenadernaSkrikandes.Inte går det att tvätta bort heller, så det blir att måla om med en halvblank färg…taket är dock 4 meter högt o jag vågar inte stå på en ranglig stege, och mannen kommer få det gjort år 2018 om jag känner honom rättTyst…en variant är väl att måla halvblankt två meter o låta 2 vara….

Hallen, som då egentligen är det man bör börja med…

Aaaah!!!

#1 vi har också gamla fula skåp som jag inte trivs med, men utan dem har vi inget att ha våra kläder i, och man kan ju inte "bare  köpe o köpe" som Emils pappa säger….

Clary
2009-06-07 11:41
0

Hade en ganska intressant dröm härom natten. Befann mig ett hus, ganska stökigt var det, fick besök och dessa personer påpekade att "du måste ju röja här på vinden" och mitt svar blev ju att det hade jag faktiskt gjort så det var inte mitt som fanns kvar.

Här hemma finns bara kartongerna med julsaker på vinden så nu har jag lite att klura på Obestämd Det finns andra områden kvar att riva runt i, det vet jag, både i det yttre och inre men en sak åt gången Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
2009-06-07 14:15
0

Mitt stora dilemma inför sommaren är ju bagarstugan - den måste jag rensa ur! Tyst Men där står gamla tunga saker som min farmor använt i hushållet - mangel bl a som väger ett ton banne mig. Den tar upp mest utrymme också, så fick jag bara bort den skulle det bli väldigt mycket plats över. Där står också en gammal väggsäng - ni vet från 1700 kallt, men den får självklart vara kvar, är ju vacker. Annars är det bråte som min sambo mest har intresse av. Han är ju en "samlare". Sedan är ju inte jag helt oskyldig heller - trädgårdsprylar är utspridda på dom enstaka bara fläckar man kan uppbringa i stugan.. Gamla soffor, bord, stolar, ett krontält, paddlar till kanoterna, flytvästar.. ja, jag skulle kunna använda dagen till att rabbla upp all bråte som står där. Gissa om jag skäms inför mina gamla släktingar, som säkert rynkar på näsan åt ordningen.. Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Susanne3
2009-06-07 15:12
0

Jag började så bra men har stagnerat!! Det handlar om att jag skulle behöva hjälp med att röja i föråden, för det är saker där som tillhör hela familjen. Men vi alla märkte av effekten direkt när vi fick undan i kök, vardagsrum, sovrum och yngsta sonens sovrum (han sover bättre där nu dessutom). Man kunde riktigt andas bättre. Men det börjar kännas övermäktigt igen, så det är väl dags då att ta tag i det igen. KRAM

PiteCarina
2009-06-07 16:23
0

Det går sakta men säkert framåt med rensandet. Håller på lite här och där i lägenheten. Hoppas och tror att rensandet kommer att bli mer intensivt under juli och augusti. Märker ju att jag mår så bra av att få iväg saker som jag inte använder och som bara tar plats! Glad