Belysning
En sak som är viktig i våra hem är belysningen. Inom Feng Shui är det inte bra med mörka hörn eftersom det inte tillåter chi att flöda fritt.
Hur har du det med ljuspunkter?
Jag vill ha fler smålampor, gärna saltstenslampor eftersom de ger ett så mysigt sken. Med lite tur kanske jag hittar det jag vill ha före hösten…..
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag har mycket levande ljus, totalt beroende men nu har jag inte haft mer än ett par ljus tända då och då senaste månaderna eftersom det är ljusare varmare tider.
Vintertid kanske det lyser runt 30 värmeljus per dag…tur att ikea har billiga…
Jag vill ha fler som jag kan ha på väggarna dock, ska leta efter det. Saltstenslampor har jag två i sovrummet, en på varje sängbord
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jo levande ljus blir det mycket av här också men inte nu. Har några lyktor ute men det har inte direkt varit väder att sitta och njuta av dem nu.
Undrar om det finns saltstenslampor att hänga på väggen
det skulle sitta ganska fint.

Det har jag aldrig sett? Saltstenslampor är väl de rosaaktiga som ser ut som en stenklump med borrat hål i?

Sån här har jag två stycken

Nej jag har inte heller sett några, ännu!!! men vill ha
Jag har en klump på dryga kilot som står i köksfönstret nu, med glödlampa. Vet att det finns några butiker på nätet som säljer dem i lite olika storlekar ska kolla upp dem 

Just det mamma har en sån jättestor med glödlampa i med, den är ganska mysig! Kanske ska skaffa en sån men det är ju el så det är ju lite fusk…hmm…

Jag är helt beroende av smålampor och ljus. Jag vill ha små lampor överallt som hänger, men nog har jag hörn som är mörka… man hänger ju oftast inte lampor i hörnen där ingen är…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

själv tänker jag på att spara på jordens el
, ni använder väl energilampor va?
Jag kör också mkt ljus, även på somrarna då det ju blir kolsvart här vid 21.Ute har vi mysiga facklor som brinner på nåt som skrämmer bort myggen.

Hmm….kanske vore nåt för mig att tänka på? Det här med belysningen alltså.
Jag är lite lat tydligen för här finns mörka hörn i både vardagsrummet och min dotters rum.
Här finns också de mörka hörnen, tyvärr, men det är som Hoppfull säger, det blir i fönstren och läslampor man har.. Värmeljus förstås, och saltstenslampor fanns på en sida vi hade uppe för ett tag sen. Annars fanns det en annonsör på AB som sålde såna också..
Skall kolla om jag hittar länken! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."