Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettofftopic
Läst 2447 ggr
Clary
0

Dagens småprat

Vilken helg vi har haft, till och med lite för varmt för mig och det vill inte säga lite. Inte har det blivit mycket gjort, dragit upp lite ogräs och putsat bort vissna blommor. Lång kaffepaus med sonen och hans familj och grannen. Nu får det väl bli lite mat också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

JMax
0

Ja vilket väder vi har haft!!! Helt otroligt! Har hört att det ska vara fint här med i morgon i varje fall sen ska det bli sämre igen.

Jag har varit inne o jobbat en snabbsväng, kan visst inte hålla mig borta, sen har vi varit hos mamma o pappa o slappat, solat o ätit gott.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
0

Ja ni, jag är ingen älskare av för varmt väder, det måste jag erkänna, men idag gick det bra när jag var uppe i stugan och det fläktade lite. Låg på bryggan och slappade jag också - somnade nog förresten för jag vaknade till av "nackspärr" - men inget som inte en kaffekopp kan bota. Nu äntar svalare väder men inte mig emot, då kan jag äntligen sätta igång med sådd och plantering istället - och imorgon har jag lovat att klippa gräset åt mor

….du ska inte tro det blir sommar, om inte nån sätter fart.. gulligt eller hur? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

Här har man också lovat fint väder i morgon och jag är ledig, tror jag, då med. Trodde du slutade jobba i fredags SkrattandeFlörtSkrattande

JMax
0

Jag gjorde visst det…skulle bara…Cool

Clary
0

Ännu en dag med massor av sol. Alla mina blommor har nu fått flytta ut, de som skulle ha ny jord har fått det och myrorna har fått flytta från pionknopparna. Känner mig nöjd med dagen och om det nu ska bli regn i morgon så kan jag fortsätta inne Flört

JMax
0

Jag (o mamma o pappa…) har med hunnit med en hel del både ute o inne. Men det får inte regna i morgon fm för jag har en liten bit av gräsmattan kvar på baksidan jag måste klippa först. Orkade inte riktigt hela i dag…

Clary
0

Nä, regnet spar vi till eftermiddagen tycker jag för då hinner jag med lunchen ute Cool

JMax
0

Det blir perfekt!! Efter lunch välkommnar vi en liten skur :o)

Clary
0

Inte väntade regnet särskilt länge med att komma för nu är det här, hoppas du hann klippa gräset Johanna Glad Får ta itu med inomhus grejerna nu då Rynkar på näsan

JMax
0

Jag har hunnit klippa!! Men jag har inte ställt in gräsklipparen än, ska rengöra den lite o tömma gräsuppsamlaren bara. Kanske bäst att göra det direkt. Vi har inte fått regn än o inget syns till men det kommer nog, det brukar man inte behöva oroa sig för! Dottern är hos dagmamman till 13.30 så just nu är det så lungt o skönt!!

Clary
0

Du kanske slipper regnet Flört  I morse regnade det i Eskilstuna och nu här så det verkar ju som om du slapp den skuren iaf. Du kan kanske passa på att ta det lugnt tills tösabiten är hemma igen då Oskyldig

JMax
0

Vid 13 tiden började det regna här med. Men ganska skönt, slipper ju vattna i dag o det var ganska torrt i backen. Som tur var hann jag tvätta det mesta o få det torrt i går så jag har ju en skaplig hög med stryka som ligger å väntar…

Clary
0

Nu har jag klarat av stryktvätt, lagt upp byxor och kortat axelband på tre linnen, dottern passade på att lämna kvar dem när hon var över, hennes symaskin fungerar inte (man måste stoppa i sladden) sytt gardiner till gästrummet och allt det där vanliga småplocket. Skönt för nu kan jag vara lat en stund Flört

Clary
0

Väldigt lugnt här inne idag trots regn på många håll. Har tillbringat dagen i stan, det kan ta knäcken på mig Skrikandes  blåsigt och kallt var det. Hade hoppats på att hitta lite roliga saker hem men det var inte något större nöje att vandra runt i blåsten men pengarna blev ju kvar Guld i mun

JMax
0

Har strykt lite men det finns fortfarande massor kvar…det tråkigaste oxå så klart…

Annars har det mest blivit slappande, suttit framför dator och tv då det varit tråkväder ute. Regn sol regn sol hela tiden öppnade man dörren så började det regna.

Jo jag har ju gjort fint i Normas byrå o garderob! Sorterat hennes kläder o plockat ut lite smått så lite duktig har jag varit!

Nån bebis verkar det inte vilja dyka upp…Gråter

[Hellas]
0

Jag har varit och grattat en nybliven student, det är lite speciellt att se alla glada ungdomar springa ut mot vuxenvärlden så sorglöst och glädjefullt.

Clary
0

Johanna, hallåååå är du hemma Flört

JMax
0

Absolut!! Eller tyvärr måste jag väl säga…

Men jag har röjt lite i källaren, slängt in en maskin tvätt o diskat. Plockat lite o stört mig på allt som inte ligger på sin plats så det kanske närmar sig…Tungan ute

Kollat lite på takrännorna men jag tror inte att de klarar min vikt just nuSkrattande

Clary
0

Då missar jag nog vinsten Flört men ge katten i takrännorna nån måtta får det va Förvånad Ta det lite lugnt också även om jag helt förstår om du börjar bli lite otålig nu. Kramis

Tuva-Lena
0

#16 Ja, jag minns själv den dagen, men jag var inte speciellt glad vad jag minns. Har ju alltid älskat skolan.. och på hösten efter studenten drog jag iväg till storstan'. Blev borta i 4 år men sedan blev hemlängtan för stor. Flört Men iväg i olika omgångar har det ändå blivit under årens lopp.

Jag hoppas att alla drömmar blir infriade för de nykläckta studenterna! Och med visioner och en portion jävlar anamma borde det inte vara nåt större problem. "..inga stormar än, i våra sinnen bor. Hoppet är vår vän.. Flört

[Hellas]
0

#20 Så sant, man hoppas ju att de flesta får sina drömmar besannade.

Själv är jag just nu inne i en "kris" tror jag.
Dagarna flyger iväg och det enda jag gör är att arbetar med något som jag mer och mer tröttnar på.
Frågan jag ställer mig är ganska jobbig, är det meningen att jag ska behöva använda min dyrbara tid på jorden för just detta?
Men sedan kommer förnuftet in i bilden med tankar som att jobb ger pengar = mat på bordet osv.
Sedan har jag det egentligen väldigt bra på jobbet jämfört mot andra men vaddå, lite kris måste man väl få ha ibland.

Min man tyckte att jag idag var så deppad att vi åkte och shoppade kläder, tänk jag som inte ser mig själv som så ytlig insåg idag ganska snabbt att lite kläder med härlig färg gör susen ibland :)

Just nu sitter jag i min nya tunika i Linne som är vackert turkos med fint broderat mönster runt halsen i små blommor och känner mig ganska nöjd med tillvaron.

JMax
0

#19 Sorry! Jag har gjort mitt bästa men det verkar inte vilja komma nån bebis… Ja, jag tror jag skippar takrännorna. I dag i varje fall!FlörtSkrattande

Mamma o pappa fick komma hit i dag. Hönsen fick ett "kök" så att de inte ska sprätta spån överallt. Skulle flytta buren o skölja bort allt spån men gräset som växt upp underifrån hade ett bra tag om buren så det får bli en annan dag. Nån får lyfta buren o nån klippa av gräset under så att det släpper.

Sen har de hjälp oss sätta upp nya knoppar på köksluckorna, givetvis hade vi inte nån standardvariant utan alla skruvar har fått sågats till i rätta längder men nu är det klart o fint!!

Tuva-Lena
0

#21 Åhh fy Hellas! Jag förstår hur du känner det! Den frågan ställer många sig; vad, hur och varför? Du har ju ändå påbörjat en ny resa i livet så varför inte fortsätta på den? Du kanske kan jobba halvtid till att börja med så att du har en trygg bas att stå på..? Sedan vet ju jag att det du funderar på är du jätteduktig på, så sätt igång! Låt inte livet passera revy medan du själv sitter som åskådare - och önskar att du hellre skulle vilja delta du också. Din hemsida är en bra början, där kan du få en uppfattning om hur inresset är, så egentligen har du ju redan påbörjat din nya resa.. Flört Fast ibland vill man gärna skynda på lite, nå målet för allt arbete man lagt ner.

#22 Ha ha Johanna, du tar nog priset! Takrännorna? - med den magen..?! FörvånadSkrattande Lycka till superkvinna!

szirius
0

#21 Du vet väl att kris och möjlighet har samma tecken på kinesiskaFlört? Det brukar jag tänka på när det känns tungt…att det mer är en process som är nödvändig.En fas som är lika naturlig som att man känner sig glad och nöjd i perioder.Du VÄXER ju just nu och kommer ha funnit nya insikter när du kommit igenom detta.( det är jag säker på att du vet själv såklart men ibland behöver man påminnas när allt blir mörkt)Det där med arbete och mening med livet är ett tema jag också hamnar i ofta, ofta, visst blir man förvirrad…Jag var inne på din hemsida och läste -och jag tänkte att du känns som en ljusbärareOskyldig…och då är det viktigaste inte VAD man gör, utan HUR.Överallt, i alla situationer kan man göra ett gott jobb och värna om kärlek och godhet.Och det är jag säker på att du görKyss.

Och inte är det ytligt att unna sig en färglad ny tunikaFörvånad.Hallååå, nya energier!!!SkrattandeFlört

Tuva-Lena
0

#24 Det var verkligen en bra påminnelse szirius! Kris och möjlighet..Obestämd Jo, det skall jag absolut tänka på när jag går i botten! Jag har varit i botten ett tag, men känner nu att livsandarna är på språng igen. Skulle man hårddra den där teorin så borde man då känna tacksamhet för varje "kris" man kommer in i.. eller hur? och kankse är det så det är menat: Att när man kommer in i en kris, ja då är det dags att gå vidare helt enkelt, att finna nya vägar. Cool

[Hellas]
0

Tack kära vänner för peppning och det låter så bra att kunna tänka på att en Kris i själva verket är utveckling.
#24 Ja visst är det fint, "Ljusbringare", jag fick namnet av min guide så det var bara att lyda *S*.

Det lustiga är att jag häromdagen var inne på en sajt där de har betydelsen av namn.
Jag ville kika på namnet "Milo" som är så vackert.

Nåväl, givetvis tittade jag även på mitt egna namn "Helena" och hajade till, det visar sig betyda "lysande eller fackla", så att det blev just Ljusbringare var nog ingen slump.

#25 Gumman, ja du har haft det tungt nu ett tag och mina små bekymmer känns ganska små när jag tänker efter.
Skönt att du känner att livsenergin återkommer så sakteliga.
Massor med kramar

PiteCarina
0

#24 Ja, jag har börjat inse att kris och möjligheter hänger ihop.

Jag hade kämpat jättemycket under en "Arbetsplatsförlagd utbildning", för att visa företaget att de fortfarande behövde mig, så det blev en stor kris för mig då jag ändå blev arbetslös. Alla ansträngningar hade varit förgäves och jag var helt slutkörd!

Men då satt jag en dag i maj ute i loftgången och det slog mig då att arbetslösheten gav mig nya möjligheter. Att jag nu kan hamna på ett ställe som bättre passar in på min utbildning. Tackade därför ja till en karriärcoach på AF och ska göra en lista över företag i Piteå där jag skulle vilja jobba. 

Arbetslösheten har även gjort att jag orkat ta tag tag i min övervikt, röran både hemma och i mitt sinne, och att jag blivit mer social. 

Nu känner jag mig förväntansfull inför framtiden!  Glad

Clary
0

Hellas, jag tror nog att du egentligen har din väg klar för dig, är det sista steget kvar bara Flört  du har ju fått rätt namn också och visst är det skönt när ett nytt linne kan pigga upp Glad

TuvaLuvan, så skönt att du börjar komma tillbaka, livet kan vara jobbigt ibland Kyss

Carina, jag beundrar dig faktiskt, för hur många har inte lamslagits istället och inte kunnat göra något alls. Du tog tag i din situation och uträttar mycket, kramis!

Tuva-Lena
0

#28 Håller med Clary, Carina. Jag minns att du berättade tidigare i våras om din situation och det är bara fantastiskt att du inte gick ner dig helt. Dessutom att du använde tiden till att ta tag i saker som berör ditt privatliv - där kan man tala om att omfördela resurser! Jättebra jobbat!  Kyss

#26 Ditt namn på sajten är så fint Hellas, och det passar dig väldigt bra - fattas bara att du var rödhårig också, men det är du väl inte? Flört Jag skulle nog tolka budskapet från din guide, att meningen är att du skall ägna dig åt din Ljusbringare.. men jag tror att du är lite som jag Hellas-vännen; "näeee, jag törs inte…" Tyst

Jag har precis gjort en omstart så för tillfället har jag april som objekt. Skall bli jättespänannde att se vad hon har svarat.. men gissa om jag är nervös..? Tyst

[Hellas]
0

#29 Ja, jag är rädd och feg men jag tror även att är det meningen att jag ska arbeta mer med detta så kommer min guide och "de andra" se till att det blir på det sättet så det är oftast ingen idé att sträva emot.

*ASG*
Jag har under ett par år färgat håret rött, det har alltid funnits en liten ton av rött i mitt annars bruna hår men ju gråare håret blir desto mer glatt och villigt färgar jag :))

Härligt att du startar om, jag har faktiskt tänkt fråga om någon vill ha sitt rum avläst här på siten men det har inte blivit av det heller, jag försöker fortfarande få till ett bra kommunikationsverktyg på min hemsida, jag labbar fortfarande lite.

Tuva-Lena
0

Ännu en likhet mellan oss då, jag är också åt det rödbruna hållet - och ändå mer nu för tiden när en del strån trilskas med att vända mot grått.. :)

Det är faktiskt en väldigt bra idé med att använda ett kommuniktaionsverktyg på sajten. Blir det chat då, eller gästbok kanske - som också fungerar som en chat? En blogg är i och för sig uppbyggd på samma sätt. Har du nåt emot att jag kollar in koden..?

Måste fråga dig Hellas, det är väl aldrig Tele2 du jobbar på? Jag har nämligen bytt internetleverantör till Tele2, efter avbrottet hos Glocalnet, och då såg jag att Tele2 håller till i Karlskoga.. Glad

[Hellas]
0

Nej det är det inte, jag arbetar på ett annat IT bolag.

Ja vi är lika och jag vet även lite mer om vår vandring upp mot berget (om du minns), jag har luskat lite i veckan och hittat litelite om det.

Självklart kan du få se, jag hör av mig senare så kan du få logga in hos mig, det är enklare så ser du alltihop.

Jag vill skapa en typ av stängt forum där jag själv och klient kan prata ostört och privat med varandra.
Det som skrivs ska sedan tas bort så att det inte finns någonting kvar av det.
Det fungerar som en sittning fast man skriver istället för att prata med varandra.
Många kan inte prata via telefon eller komma personligen och just detta har visat sig fungera otroligt bra, ja du vet ju Tuva ;).

flowergirl
0

#32 Vad hemliga ni är…hi hi jag fattar ingenting..Men på tal om Håret detta ständiga projekt, så har jag bestämt mig för att låta det bli silver gråttTyst Jag har fått för mig att jag nog mår bättre om jag ser ut som jag är, leva med tiden inte mot.

Nu har det gått ca 6mån sen jag tonade det sist och huuu vad det känns läskigt! kanske skulle jag starta en blogg- våga bli gråhårig med mig- ha ha det skulle nog inte bli nån succe!! nää, nu vill hunden ha en promenad så tjingeling på er alla………….

PiteCarina
0

Tack Clary och Tuva-Lena för era ord! Glad Jag trivs så bra här inne och "Feng shuin" ger mig extra energi!

Clary
0

#29 Tuvan, tror att du hade mig på den listan också Flört

Kan sälla mig till de rölättas skara med de grå väl dolda, hade det varit så att det blivit jämn grå/silver färg hade det varit ok men så är det inte än…..

#34 Du har gjort dig förtjänt av orden Glad

[Hellas]
0

#32 Nejdå det är ingen hemlighet allsFlört.

Jasg håller på med en hemsida som väl aldrig blir helt klar…fast å andra sidan ska de väl inte bli det.

Just nu vill jag skapa ett forum som endast ska vara avsett för sittningar via internet.
Det handlar alltså om att medium ska kunna prata/skriva med sin klient helt ostört och med fullständig diskretion utan att någon annan kan se vad som sagts.
Jag har just nu verktygen till det (tror jag) men det kniviga är att få till säkerhetsfrågan och får jag inte det så slopar jag hela idén.

Det finns både för och nackdelar med just den här typen av sittningar men det finns idag människor som inte kan prata via telefon eller komma irl och då är det här ett fint komplement.
Nackdelen är ju att man inte träffas irl.

Adressen är:

www.ljusbringare.se

flowergirl
0

#32 oj vad spännande! lycka till!! kanske törs jag kika in nån gång.

#35 ja inte är det kul att "tappa" färgen..man blir på något sätt en annan person som man måste vänja sig vid. Det hela vore ju också mycket lättare om man blev av med färgen snabbt men eftersom jag envisas med att ha kvar min långa kalufs så kommer nog silver förvandlingen att bli plågsamt långsam, typ några år!!!!!!

-Ja sicka problem man får dras med hi hi, men det är ändå ganska intressant vad utseendet påverkar oss trots allt även om man kanske inte vill erkänna det.Oskyldig

szirius
0

Jag har minsann hört att silver i håret är tecken på klokhetFlört!Det villl jag gärna tro påOskyldig, som redan nu( är 30…) har ett ställe vid högra tinningen med silverhårstrån.Och silver låter ju så mkt vackrare än gråttFlört

JMax
0

#38 Så du är lika gammal som jag! Vilken bra ålder!Skrattande

szirius
0

#39 fantastiskt braFlört.Och det blir ju bara bättre o bättre dessutomTungan ute.Eller vad säger ni andra, mer  "erfarna"OskyldigFlört?

Clary
0

Visst är det så att allt blir bättre med åren, ni vet ju hur det är med viner och ost, blir bara bättre med lagring (åtminstone en del Flört) Man är aldrig äldre än man känner sig och som tur är har jag aldrig haft någon åldersnoja, är ju svårt att göra nåt åt att åren går………..

flowergirl
0

jag har passerat 40 och tycker nog att livet är mig nådigt, barnen är stora och har egna liv men vi lever nära varandra ändå, min man är den bästa för mig Flört och jag har många intressen. Men ibland kan vishet bli otroligt tung att bära och jag kan inte låta  bli att stressa upp mig över allt elände i världen både i sort och smått Foten i munnenDet gäller att dela med sig av livet med andra så blir det mycket lättare, om ni förstår vad jag menar.

Ni verkar vara goa kvinnor som söker och finner och delar med Er det gillar jag, då har man nog alla förutsättningar att klara lite ålders svackor när dom än må komma…ha en bra dag.

(Idag skall jag jobba med mitt hantverk, känner att jag har en massa ideer som bara måste få komma ut,…….)

Tuva-Lena
0

#35 Neeej Clary! Du står inte på min lista! Jag tänkte nog mer på dem man kommer i kontakt med fysiskt s a s .. Men som sagt, jag är nog inte den lättaste att ha att göra med heller. Kan ju aldrig va tyst! Skäms men jag gillar inte charader - som Karen Kingston skriver om, ni vet.. Flört

Det blir nog inga problem att ta en i taget på din sida Hellas, du hade möjlighet att inaktivera nytillkomna medlemmar. Då kan du i lugn och ro ägna dig åt en sitter bara. Guuu så spännande! Tyst

Hör ni töser, int' är det nån höjdare att bli grå i huvet! Man ser ju grå ut i hela fejset samtidigt! Skrikandes Just nu har jag alla möjliga fäger i håret. Rött, brunt och lite blont framme på luggen, ja sedan är det nog några gråa, förlåt, silvriga strån som tittar fram här och där också. Flört Som en palett! Färgglad i alla fall..

flowergirl
0

#43Ha ha nej int´e re kul heller!! och skall sanningen fram så drar nog det silvriga mer åt askgrått med vita strån tjocka som sugrör!

Jag ser nog ut som en tjurig grävling just nu, underbartCool..skall kanske gräva mig en grop också å börja käka mask så är det hela fullbordat………..KRAM…………………………………………….

Clary
0

#44 När du skriver grävling kommer jag att tänka på första gången jag var i väg och skulle göra slingor. När jag kom hem tittade ungarna på mig och brast ut i ett stort gapskratt, skunkrandigt sa de att det så ut som Skrikandes Gissa vem som snabbt köpte färg och kletade i…..

flowergirl
0

#45 Usch ungar!!!hi hi ja ibland är det tufft att ligga på toppKyss.

PiteCarina
0

Min "karriärcoach" på AF ringde precis. Hon hade nämnt mig för ett företag angående en praktikplats för att utveckla en webbshop. Det var det jag höll på med under min "Arbetsplatsförlagda utbildning" på min förra arbetsplats.

Det här företaget är intresserade av mig och ville veta lite mer. Coachen ska nu maila över svaren till företaget. Hoppas verkligen att det ska leda till en praktikplats hos dem och att jag kommer att trivas där! Vet i nuläget inte vilket företag det är.

JMax
0

#47 Hoppas, hoppas! Jag håller tummar å tår!

Clary
0

#47 Håller också alla tummar o tår att det blir något som du vill ha Flört

PiteCarina
0

Tack vad ni är snälla!Skrattande

Hoppfull
0

Åh, jag håller tummarna jag med!! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Åhh så roligt Carina! Jag håller tummarna jag med! Glad 

Apropå web shop så såg jag ett jobb i tidningen idag, där man sökte en webbredaktör - funderar på att söka det.. Tyst men det är i H-sand, några mil neråt kusten förstås. Kanske blir flytt så småningom då.. Flört Fast en gammal skata som jag är det väl ingen som är intresserad utav - he he Kyss

PiteCarina
0

Tack även till er Hoppfull och Tuva-Lena! Glad Ja, det ska bli spännande att se hur det här utvecklas! Webbredaktör lät intressant, men alldeles för långt bort från Piteå! Flört

Clary
0

Regn och rusk ute, bäddat för en datorfri kväll och istället ägna kvällen åt den hel hög deckare "Kommissarie Lynley" och lite smågott att tugga på,  ja, bara nyttiga saker förstås Flört

Ha en trevlig kväll så ses vi i morgon

Norrann
0

Såja,då är alla hemkomna även tonårsdottern som varit ute med kompisar.Jag har i år två tjejer som slutat grundskolan och vi har firat lite extra idag med middag och minigolf på en inomhusgolfbana.Det är så mycket roligare att umgås och även göra nånting som passar alla åldrar (från 5 till 72 år),inte enbart äta.Min mamma som aldrig hållit i en golfklubba var riktigt bra och vill gärna spela igen,skoj.

Jordgubbstårta har vi också hunnit med och det är alltid lika gott!Wow,nu är det sommarlov!

Tuva-Lena
0

Låter häärligt Norann! Jordgubbståta och golf, kan det börja bättre? Fast nu säger dom att gubbarna blir sena i år p g a det kalla vädret. Vi hade i alla fall fint väder idag men nu börjar det dra ihop sig. Jag tror att det är ditt ruskväder som kommer uppöver Clary..

Carina, jag var in o kollade jobbet som webbredaktör och det var tyvärr bara fram till årsskiftet, och då kan jag inte bryta upp för sex månader bara.. Annars ett toppenjobb. Tänk att få sitta med hemsidor hela dagarna! Tungan ute

szirius
0

Jag håller denna fm på att packa inför resan och tvätta några sista tvättar som ska hinna torka.Ute skiner en varm sol.Det blir nog en sista tur in till stan också( med lånad bil…) för inhandling av små presenter.

Min svaga sida dyker alltid upp i packningstider -det blir alltid så MKTSkäms.Mannen skrattar åt mig.Men OM det blir jättevarmt behöver vi ju såna kläder, o blir det blåsigt behövs jackor, o blir det kallt behöver vi tjocktröjor o långbyxor, o så vill man ha nåt finare om man ska ut nån kväll, och vi behöver vi ju både sandaler o gympaskor med oss alla tre….hahahahaFlört.Men mannen ska faktiskt kånka med sig gitarren den här gången, så han står åtminstone för ETT bagageTungan ute.Jag å andra sidan ska ha med magdanskläder som väger 20 kgSkäms( vi ska nämligen både sjunga/spela och dansa på ett bröllop vi ska på- jättekul!)

Vad har ni andra för er denna lördag?

Clary
0

Här regnar det och har gjort sen jag kom upp vid 6.30 så du får väldigt gärna ta med dig lite sol för det behöver vi. Sitter och kollar in flygpriser till Goa i oktober gäller att hitta bästa pris och bästa tider Flört Annars får det bli lite pyssel inne och vid datorn.

Magdans låter så häftigt, tänk om man va en liten fluga och fick titta på Skrattande

JMax
0

Jag kanske ska prova magdans!Cool Det borde ju skrämma ut den lille rackaren!Tungan ute Ska nog se till att vara ensam å låsa om mig först bara…

Väger en magdansutrustning 20kg?? Det ser ju ganska lättklätt ut annars har jag för mig…

Själv har jag nyss kommit in från en nästan timslång promenad bort i skogen, tänkte att det o sen lite vila nu borde väl få fart på det hela…

[Hellas]
0

Jag var på grillfest igår och jag åt förmodligen någonting som inte var riktigt bra.
Vi grillade skaldjur och det är ju lätt hänt att man får i sig en dålig räka eller mussla.
Detta har gjort att jag sprungit på toa halva natten + hela förmiddagen.
Nu känner jag att jag återigen är ok i magen så nu ska jag väl äte igen :).

szirius
0

#59 jo, det är lättklätt -men alla paljetter på bh-n + " bältet" vid midjan väger tuuuungt!  20 kg var väl att ta i, hihi, men det känns att bära påFlört.

Vet inte om det funkar att få igång förlossning, men jag har hört att det kan hjälpa mkt under själva förlossningen - att stå och rulla åttor med höfterna hjälper öppningsskedet…

sedan ska du ju kanske inte ta ut dig redan nu, haha, du har ju ett rejält "magdanspass" framför dig att orka medFlört.

Jag är säker på att du har en bebis i famnen när jag kommer hem från semstern iaf!

#60 usch för magsjuka, inte kul alls…man blir alldeles svag…bra att det känns bättre nuKyss.Det är ju det jag säger - det finns BARA fördelar med att vara vegetarianCoolTungan uteFlört

#58 Ja, tänk vad roligt att ha en träff nån gång o träffa alla " in live"…svårt att få till såklart, men OM det skulle bli av nån gång så lovar jag att uppträdaFlört

[Hellas]
0

#59 Det absolut bästa sättet att få igång värkarna är att göra som vi själva tillverkningen av den lille babynTungan ute. Sperman i sig, har jag för mig barnmorskorna sa, fungerar som någon slags signal eller hur det var.

PiteCarina
0

#57 szirius Vad spännande och roligt det låter att få underhålla på ett bröllop! Magdans kanske man skulle börja med för att få fastare mage? Ha det nu så trevligt på resan!

Tuva-Lena
0

Idag kom sommaren på allvar. 20 grader varmt och luften lite fuktig sä där, så att alla dofterna från sommarörterna ligger tät i luften.. underbart! Men jag var inne nästan hela dagen och städade ur svärmors hus. Jag skulle kunna starta klädaffär efter det här! Herre Guuud va mycke kläder hon hade! Vi åkte med tre sopsäckar ner till RK, men sedan sparade jag fem kassar med kläder åt min mor och mig själv. Helt otroligt - och ändå finns det kläder kvar.. Tyst

Usch Hellas, vilket mörker att råka ut för magsjuka! Skaldjur som är det godaste som finns! Jag har aldrig testat att grilla skaldjur men det var en idé..Flört

Kuuul med magdans! Skulle gärna prova jag med! Är det ungefär som rockring då..? MInns när man gick omkring med dom där rockringarna dagarna i ända - smal i midjan var man då i alla fall! Jaa, är väl inte direkt övergödd nu heller.. he he Foten i munnen

Clary
0

#64 Roligt att det är sommar någonstans för här verkar det vara höst.

Grillade skaldjur är gott speciellt med grovsalt på men kan vara lite lurigt hoppas din mage är helt ok nu Hellas.

En träff med magdans, jösses det skulle vara sååå kul

flowergirl
0

#61 jag var på en libanesisk restaurang med jobbet för ett tag sedan och som extra krydda till maten kom en magdansös in och dansade för oss och hon var så himla skicklig, otroligt sensuell och vacker så man blev nästan generad ( männen i sällskapet kom fick stora ögon) men sedan så skrattade vi gott och apploderade den unga vackra aktrisen..mycket skickligt!!!

Tuva-Lena
0

Sommarn är här! Regnet ÖSER ner! Men jag har ju gnällt över torkan tidigare så.. Skäms Idag får vi vår beskärda del och det behövs verkligen. Blommorna sträcker på sig tycks det som och luften luktar rent! Glad

Jag har gjort ansiktskräm idag, både doftfri och med lite luktagott. Det är ju så smidigt och man kan inte få bättre kräm! Sitter just nu och gruuuvar lite för utgången med vovven, det är ju BLÖTT som ni förstår men jag tänkte på det imorse när jag var i skogen: Kommer man bara ut så är det lika härligt oavsett väderleken! Andas in ny Qi kraft, kan man ha ett större privilegium? Glad

Ha en fortsatt härlig dag allihop!

PiteCarina
0

#56 Ja Tuva-Lena, det vore säkert ett roligt jobb, webbredaktör.

För en månad sedan funderade jag på att kasta mina anteckningar och utskrifter som jag hade sparat under mitt arbete med webbshoppen. Nu är jag glad att jag inte gjorde det eftersom jag kan ha nytta av dem ifall jag nu hamnar hos det andra företaget.

Fick veta i fredags att jag är den enda rekommenderade just nu. Men däremot är det hemligt vilket företag det gäller. Vet bara att de håller till i kommunen.