Välja färg på gardinerna
Nu är det dags igen. Tvätta fönster och sätta upp fräscha gardiner.
Jag har mycket ljusa väggar här hemma och därför brukar jag välja gardiner i en mörkare nyans. Men nu när det äntligen har blivit vår så känns det fel att sätta upp mörka gardiner. Jag vill ju att solen skall kunna sippra igenom gardintyget när sommaren är så kort.
Har ni några förslag på färg på gardierna. Om jag säger att väggen går i crémevitt, eller kanske väldigt ljus beige? I vinter har jag haft ett par roströda panelgardiner med guldfärgade rankor i fönstret, men vad skall jag välja över sommaren tycker ni? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Åh det finns så många genombrutna gardiner just nu som jag själv älskar.
Det är inte mormorsgardiner/spetsgardiner utan andra typer av mönster. som släpper igenom ljuset precis lagom.
Färg kan du ju ha precis vad som hellst egentligen, till och med riktigt ljusa om du vill få den där lite vitarum känslan.

Håller med Hellas när det gäller de genombrutna mönster som finns nu, de är så fina. Där kan du hitta i de flesta färger och ändå behålla ljusinsläppet.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#1 Älskar sånna gardiner. Måste införskaffas :)
#0 Jag har beige i mitt kök, och där har jag nästan genomskinnliga i beige och brun. Men de blir lite tråkigt faktiskt. Så jag skulle gärna med veta vad jag ska ha där :) Men genombrutna i vitt som hellas säger skulle nog vara jätte fint :)
Men så kanske man vill ha en färgklick med gardinerna i stället.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Bolagret har jättefina gardiner. Linnegardiner för 129 kronor i svagt bränd orange som jag tyckte var fina iallafall. Bland annat.

Själv har jag i mitt vardagsrum också ljusa tapeter, som gardiner har vi vita under och över mörk bruna, det är både modernt och snyggt tycker jag :D

Jag kör med vågat denna sommar.
I vardagsrummet hänger det röd spetsgardin så vardagsrummet ändå är ljus och luftig till de eldiga gardinerna. Kanske bara jag som gillar denna kombination till sommaren, men snart ändrar jag nog mig till vitt. Vit spets?