Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettkropp-och-själ
Läst 1840 ggr
Tuva-Lena
0

Slänga ut karln!

En sak slog mig när jag tänkte på det här med att göra sig av med negativa energier.

I förhållanden där oftast mannen då, har varit otrogen eller betett sig illa på ett eller annat sätt, är att kvinnan bokstavligen slänger ut hans saker på gatan. Hans ägodelar påminner henne om de negativa energier hans beteende har gett henne, och därför hivar hon ut dem en gång för alla. Visst är det ett drastiskt sätt att lösa problemet, men visst ligger det väl ändå lite omedveten feng shui i hennes beteende..?

Jag brukar titta på "mäklarna" på söndagarna, och bl a den serien började med att en f d fru slängde ut huvudpersonens grejer på gatan. Ett sätt att samtidigt avreagera sig förstås, men visst är det rationellt också, mitt i det irrationella?

Jag vet inte om det är ett typiskt kvinnligt sätt att reagera, men oftast är det just kvinnor man ser och hör slänger "negativa karlar" just på det här sättet.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JMax
0

Tror du har väldigt mycket rätt där!!

Å varför ska man ha kvar hans gamla saker som bara påminner? Nej ut med skiten bara!

Men konstigt att vi tjejjer har det som en mer omedveten handling, har nog inte mött en karl som skulle göra likadant. De skulle nog inte ha nått emot att ha kvar sakerna av mer praktiska skäl. Ja kanske inte foton å kläder men tex husgeråd, möbler å sånt. De skulle inte göra sig av med det så drastiskt i varje fall.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
1

Jodå jag känner till den varianten. Otrogen karl + väninna+vår soffa=soffan ut. Så stark jag var för den åkte ut först, sen följde resten efter. Kan mycket väl vara en form av omedveten feng shui som omsattes i handling då. Har aldrig varit nåt för att spara saker från tidigare förhållanden, är det över så är det över och då ska grejerna bort.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
1

#1 Nej, det tror inte jag heller - dom känner med hjärnan medan vi känner mer med hjärtat. Och va då, en brödrost går väl att ersätta, eller jag behöver ingen 30-tums TV. En liten 14-tummare går bra för min del, bara jag får RENSA bort ilskan!

#2 Ord och inga visor där Clary, och precis så upplever jag det också - Ut med skiten bara! Sedan blir det storstädning på det! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
1

Ja fy, man vill ju inte ha kvar hans sunk heller! Det är nog lite olika med, min man skulle aldrig spara grejor efter någon som varit otrogen. De skulle åka ut omedelbart. Medan min exman han sparar allt… För mig handlar det mest om att göra sig av med den negativitet personen ifråga burit med sig i förhållandet. Så även jag har gjort mig av med allt trots att det aldrig handlade om otrohet.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.