Hjälp att inreda?
Har du något rum som du skulle vilja ändra om i, men du inte får det att stämma med färger, möbler, gardiner, tavlor m m?
Lägg in ett kort här på forumet, så försöker vi tillsammans att göra en liten home make over, vet ja!
Visa gärna rummet som det ser ut innan du börjar, så blir det lättare att se hur man kan utveckla dina tankegångar - eller om vi kan få dig på andra tankar kanske..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Puttar upp den här tråden eftersom vädret är lite ostabilt nu så är det kanske någon som är sugen på lite nya idéer 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Hejsan
Nuså är det dags för mig att ta tag i detta med feng shui…
Har gjort det tidigare och det fungerade verkligen attans vad saker hände.. på gott och ont :)
EN liten fråga dock..
Har ställt en drake på mitt jobb och varje gång har jag fått sluta?!
Den ska ju bringa tur i karriären!?! Verkligen inte i mitt fall då jag bara kan gissa att den skrämt skiten ur folk..?!
Så nu ska här i alla fall fixas hemma igen och jag vill ha ett vardagsrum som ger harmoni men också extremt bra framgångsenergier vad gäller jobb och karriär..
Hur gör jag!?
Vardagsrummet har fönster åt två håll väster och söder, och har en altandörr åt , en öppning in till tv-rummet (norr) samt ingång åt där man kommer ut i hallen. (öster)
I dag är väggarna vita, taket vitt, trägolv och jag har en vit bokylla med glasdörrar (betydligt bättre energi än den tidigare utan dörrar)
Gardinerna går i vitt och lila, mörkt bord, vit öppenspis i rummet också med braskamin insatt i.
Låter onekligen liiite boring, färgarna jag vill ha just nu i kring mig är varmt i plommon och lila - e det något som jag bör ha här?!
Har en sjö på baksidan (öster) av huset, dit vardagsrummet vetter och det är väl inte det optimala har jag förstått.
Tacksam för förslag och tips nu :)
Mvh
/Ingela
Hmmm detta med Draken, vem vet, Du kanske faktiskt har haft tur, det vet man oftast inte förrän långt senare i livet.
Det man många gånger ser som motgång vänds ofta till någonting positivt.
Som jag sade till en annan person, ur varje Kris föds det någonting nytt.
Jag kan många gånger känna idag att jag egentligen hade tur att jag inte fick ett visst arbete eller att jag inte kom in på en viss skola.
Idag hade jag absolut inte velat haft det + att livet tog nya vändningar som jag aldrig kunnat drömma om.
Sedan förstår jag förstås att detta med arbete även är en ekonomisk viktig fråga
Så frågan är, vad är tur?
Kram Hellas

Jag skulle verkligen vilja måla vår bokhylla helvit eller något ljusare ton, eftersom den inte riktigt "passar" in. Den sticker ut och ger en tung och ansträngd känsla. Eftersom vardagsrummet annars är väldigt ljus och fin med en vit öppen eldstad så stämmer inte bokhyllan med de energier som vardagsrummet "borde" ge.
Kan det vara en bra idé att måla om en, annars väldigt fin tredelsbokhylla med en väldigt fin mahogny-ton, eller ska man låta bli trots allt? Kanske ta bort en bokhylledel och bara ha två, för mer yta?