Lila vardagsrum
Vi har ljus syrenlila väggar i vårat vardagsrum och det gör mig lugn men andra som kommer hit bara klagar om det och det börjar bli jobbigt nu. Någon som vet vad lila gör för en person,är det lugnade eller? Funderar på att måla om men vill verkligen inte det!
Har vita/trävita möbler och vita och olika toner av lila i textiler! Passar det ihop?
Oj,måla inte om om ni trivs själva.Det är ni själva som är mest i ert vardagsrum så det är ni som är huvudpersonerna.Det låter som ett vackert rum tycker jag!

Det är ju ert hem eller hur och då är det vad ni tycker om och mår bra av som gäller, inte eventuella gäster. Det låter fint för mig, du får gärna lägga in en bild om du vill 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Ja, foton vill vi se!
.
Lila är en färg som brukar förknippas med andlighet, intuition,mystik, kontemplation och även konstnärlighet.
Nyansen betyder ju väldigt mkt, lila kan kännas kall om den är bruten på ett visst sätt, och varm om den är bruten på att annat…och det är en SMAKSAK.
Man brukar ibland säga att man kan känna avsmak för en färg som bär egenskaper som man egentligen saknar eller gör motstånd mot.Kanske dina vänner behöver lite mer "djupsinnighet" och att det är därför de känner sig obehagliga till mods av ditt färgval?

#2 och 3 ska fota vardagsrummet så fort jag kommer hem från jobbet ikväll!
Det kan stämma det sista du skrev#3 om att man kan känna avsmak mot en viss färg.
Jag och sambon trivs väldigt bra i vårat vardagsrum!

Om ni trivs, så bör ni ha det kvar. Vi har ljuslila nu i sovrummet istället. Vi tycker att det är jättefint, och trivs också med den färgen. Det är kanske som #3 säger, att era vänner är kanske inte lika djupsinniga som er. KRAM
Jag tycker också att det låter som en superfin färgkombination du har, så strunta i alla kommentarer! Lila är dessutom en ganska "vågad" färg, så tror du inte att det kan vara det man stör sig mest på - att du vågar..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#6 Det är det någ!
Hittar ej sladden till datan för att tömma kameran så jag ska leta i helgen!
Den har en förmåga att jämt försvinna!

#7 Tycker det låter fint med lila och ni ska absolut inte byta om ni gillar det! Det är ju huvudsaken!
Har samma problem med kamerakabeln jag…den är aldrig på samma ställe som kameran eller där jag tyckte att jag la den sist…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Lila tycker jag är en underbar färg. Behåll det om ni vill ha den låt ingen annan säga hur det ska se ut hemma hos er.
Flyttade in i min lägenhet för 3 år sedan och det var mörk lila i badrummet. Jag tyckte att det var så häftigt och alla andra sa att detta måste du göra något åt. Nej, sa jag till dom. Ännu har jag denna färg i badrummet.
Det är väl roligt att ha något som inte många andra har.
Hemmet är verkligen ens eget och man vill ju trivas där.
De som hälsar på mig får gärna ha åsikter, men det är jag som bestämmer
Jag skulle gärna vilja se bilder vildarosen.

Letar efter sladden till kameran för fulla hus!
Vi trivs ju att ha dom färgerna och vill ej byta men man blir less på andra som tror att dom ska styra i andras hem,energitjuvar kallar jag dom! Mitt hem är mitt och trivs dom inte så är det deras problem.
Sovrummet gick i bordellrött när vi flytta in och köket i mörkblått,nu är det om målat där oxå, cremeton i sovrummet o isblått (nästan vitt)i köket,vi trivs ännu mer nu i dessa rum sen det blev ommålat!
Hoppas jag hittar sladdf*n snart!!

Du har så rätt, det är ditt hem
och det är ni som ska trivas där. Hoppas sladden dyker upp
Jag målade för ett tag sedan hela min undervåning/källare i neongrönt och fick många kluriga kommentarer..men oj..ja det va ju orginellt…jösses..ja det går ju alltid att måla om…osv men jag och min man stor trivs!!
-från att ha varit en dyster kall förvaringsplats så har det nu förvandlats till en pigg och busig del av huset som jag tillbringar mycket tid i ( här ligger mitt pyssel och inspirations rum) så stå på dig……..ditt hem är din borg…………..

Tack flowergirl!
Låter ju skönt me den färgen i källaren! Älskar gröna toner oxå men det gör ej sambon!

Vilken underbar färg! Den passar ju kanon me det lilla av trädgården man ser genom dörren!
Flowergirl helt underbart!
#15 Väldigt fin färg och fin trapp,resten är säkert fint det med!
Gud vilken underbar färg! Jag hade aldrig någonsin vågat välja en så stark… men kul att du vågade - och vann! :)

#15 Det var läckert flowergirl, börjar ana var ditt namn kommer från 

#15 det var ju en jättefin färg -inte skulle jag kalla den neongrön, snarare stark olivgrön
.Jag har haft en liknande nyans i köket en gång,med lila och turkost till!
-Hi hi kul att ni också gillade mitt färgval, ( den är dock lite mer åt neon än vad som framkommer på bilden) Ni allt ena riktiga kompisar med bra smak
ps. det är utgången till mitt växthus som man ser, trappen svänger sedan till höger lite till och ner till källaren.
Vad fint det blev med den där gröna färgen flowergirl! Men det är då ingen färg som jag skulle våga mig på.

flowergirl, hur snyggt som helst med den gröna. ibland är starka färger bara härliga och uppiggande.
hur går det med sladden vildarosen? ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ser fram emot att se fler bilder på vackra färger och former *ler* 
Vildarosen!om jag kan lägga in min åsikt,Så tycker jag det låter fint o stilren.O är det inte vicktit att man har det så att man själv mår bra?
Flower.Det var väldigt fint….
Lena.P är jag i verkliga livet.

Kommer inte att ändra för vi snackade om detta i veckan jag o sambon och vi trivs!
Ska köpa en ny sladd nästa vecka för den är totalt borta!!

jag har haft planer på ommålning av alla möjliga olika toner (gissa vilka - jo lila o grönt bla -hur kunde ni veta det???
) men efter att jag kom hem från Sverige har jag helt fegat ur.Jag blev hjärntvättad av alla inredningstidningar o släkt o vänner där det ser ut ungefär PRECIS likadant hos alla - beiga, grå och caffe lattefärger på väggarna, en del medaljongmönster ,mer färg på kuddar o ljushållare och ganska avskalat .På dessa två år jag bott borta märks verkligen att det finns en enorm hype kring inredning i Sverige! Varenda varuhus kör ju med inredningsprylar! Så nu känns det som att jag bor i en regnbåge här hemma….jaja, jag landar nog och hittar tillbaks till det JAG tycker om, dvs färg…
lavendel blir det i hallen iaf

Samma här är inne på mitt andra v-rum i lila o jag stormtrivs med det. Många skakar på huvudet, men va då dom bor ju inte här.
Jag tror många stör sig på att du vågar så klart, jag har för mig att Lila betyder lugn o att du kommit långt med dig själv o din tro o fått ett djup. Låt ingen annan bestämma hur det ska se ut hemma hos dig om du inte uppenbart ber om en åsikt.
Lila är läckert